MS Windows
briani 27239
Xp fryser
Fra : test

Dato : 11-01-11 14:23

Min datters på har det med at fryse fra tid til anden. Musen sætter sig fast
et øjeblik "ca 10 sek" og virker så igen. Har downloadet alle updates fra
Microsoft, og kørt anti dit og dat uden at finde noget af det.

Hvad kan jeg gøre.

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 14:34

test skrev blandt andet:

> [...]
> sig fast et øjeblik "ca 10 sek" og virker så igen. Har downloadet
> alle updates fra Microsoft, og kørt anti dit og dat uden at finde

I første omgang fortælle os hvilken mus der er tale om - og hvilken slags
"anti dit og dat" du har brugt....

--
vh
Ole C

Fra : test

Dato : 11-01-11 16:00

en helt normal mus med "hale" via usb port af typen Logitech optisk mus.

Antivirus er AVG. ok nogle sig skidt nogle siger godt, men har altid brugt
det og aldrig oplevet problemer.

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 16:33

test skrev blandt andet:

> en helt normal mus med "hale" via usb port af typen Logitech optisk
> mus.
> Antivirus er AVG. ok nogle sig skidt nogle siger godt, men har altid
> brugt det og aldrig oplevet problemer.

Du kunne også scanne med Superantispyware eller Malwarebytes, som nok er
mere effektive mht. spyware end AVG.
AVG er i øvrigt efter min mening er blevet meget "tungt" efterhånden.
Microsoft Security Essentials gør derimod ikke megen væsen af sig - får ret
gode anmeldelser - og er også ganske gratis.

--
vh
Ole C

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-01-11 14:34

"test" <ørebøf@privat.spade> crashed Echelon writing

> [...]
> sig fast et øjeblik "ca 10 sek" og virker så igen. Har downloadet alle
> updates fra Microsoft, og kørt anti dit og dat uden at finde noget af

Når maskinen fryser. Hvilken aktivitet er der så på maskinen?

Jobliste, harddisk aktivitet lign.?

--
Bjarke Andersen

Fra : test

Dato : 11-01-11 15:42

Hun kan sidde på youtube og se noget og så fryser den for et kort øjeblik.
Ok maskinen er en lidt gammel svend med en amd xp2800 cpu "2GHZ" 2 gb ram og
et grafikkort ATI med 128 mb "mener jeg"

Hun har som regl kun messenger og youtube åben.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-01-11 15:51

> [...]
> "2GHZ" 2 gb ram og et grafikkort ATI med 128 mb "mener jeg"
>
> Hun har som regl kun messenger og youtube åben.

Igen, når den fryser, hvordan ser det så ud med joblisten, harddisken mv.?

Er maskinen belastet, høj CPU brug, harddisk der skriver en masse, måske er
ved at gå i stykker.

--
Bjarke Andersen

Fra : test

Dato : 11-01-11 16:05

Hmm nu sidder jeg jo ikke ved min datters pc. Men syntes der er høj
aktivitet på harddisken fra tid til anden.

Det er jo også kun en enkelt kerne cpu så tingene tager jo lidt længer tid
end på min egen med 4 kerner.

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 16:33

test skrev blandt andet:

> Hmm nu sidder jeg jo ikke ved min datters pc. Men syntes der er høj
> aktivitet på harddisken fra tid til anden.
>
> Det er jo også kun en enkelt kerne cpu så tingene tager jo lidt
> længer tid end på min egen med 4 kerner.

Det anførte skulle nu nok fungere uden problemer.
Men, men - de unge mennesker har det jo altså med at installere ting og
sager. Det kunne jo godt lyde som om "noget" ligger og kører i baggrunden
ind imellem, så prøv at gå programmerne igennem med en tættekam - og som du
bliver rådet til i et andet indlæg: Hav Joblisten åben, så I kan se om der
er ekstra aktivitet når problemet opstår. Den høje aktivitet på harddisken,
tyder ikke så godt...

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-11 00:24

"test" <ørebøf@privat.spade> skrev i meddelelsen
> [...]
> aktivitet på harddisken fra tid til anden.
>
> Det er jo også kun en enkelt kerne cpu så tingene tager jo lidt længer tid

Nævnte bestykning skulle være god nok.
Husker hun at slette midlertidige internetfiler og cookies? Det kan slå den
bedste pc ihjel.
Funktioner-Internetindstillinger.
Har hun nogen indekseringstjenester kørende, som hele tiden holder øje med
hvilke filer hun har, så tager det også kræfter.
Er et evt. antivirus program sat til at scanne hele tiden eller kun ind- og
udgående trafik? Hvis det hele tiden kører i baggrunden og forsøger at
scanne hele pc.en kan det også trække kræfter ud af den.

Kurt

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-01-11 16:32

On Tue, 11 Jan 2011 15:42:14 +0100, "test" <ørebøf@privat.spade>
wrote:

> [...]
>et grafikkort ATI med 128 mb "mener jeg"
>
>Hun har som regl kun messenger og youtube åben.

Hvornår er den sidst geninstalleret ?
Har der været/ er der, installeret mange forskellige programmer ?

Hvad siger en scandisk med alle optioner sat ? højreklik på drevet,
vælg egenskaber, vælg faneblad "funktioner", klik på "undersøg nu".
Når du nu er der inde, så se lige hvor "rød" en analyse i
defragmenteringen bliver, og anbefaler MS at du defragmenterer, så gør
det uanset at det tager tid.

/Hans