MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
registreringsdatabase
Fra : Peter

Dato : 11-01-11 12:43

Jeg har en hel del ikke ganske kosher programmer installeret
og efter en ikke helt vellykket opdatering, faktisk særdeles
mislykket har jeg mistet registreringen af disse.

Jeg har fundet en kopi lavet af reg-databasen lavet af
ccleaner, som går forud for den mislykkede opdatering,
kan der ske noget ved simpelthen at klikke på den og få
de gamle registreringer ind?

Jeg kan vel bare lave et gendannelsespunkt inden og hvis
registreingen mislykkes, så gå tilbage igen?

Kommentarer er meget velkomne.

Peter Petersen

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 13:26

Peter skrev blandt andet:

> [...]
> de gamle registreringer ind?
>
> Jeg kan vel bare lave et gendannelsespunkt inden og hvis
> registreingen mislykkes, så gå tilbage igen?

Du kan desuden lave en kopi af den aktuelle reg-database i
Registreringseditoren.

> Kommentarer er meget velkomne.

Umiddelbart mener jeg ikke det bør være farligt at prøve

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 11-01-11 14:43

Peter skrev:

>på den og få
>de gamle registreringer ind?
>
>Jeg kan vel bare lave et gendannelsespunkt inden og hvis
>registreingen mislykkes, så gå tilbage igen?
>
>Kommentarer er meget velkomne.

Lav en windows systemgendannelse til før problemet opstod.
Det er bedre end at bruge regCleaner, som kun gendanner, hvad den selv
har fjernet.

Hilsen emj

Fra : Peter

Dato : 11-01-11 19:32

Den 11-01-2011 14:43, emjeppesen skrev:

> Lav en windows systemgendannelse til før problemet opstod.
> Det er bedre end at bruge regCleaner, som kun gendanner, hvad den selv
> har fjernet.

Desværre har der været en nyinstallering ind i mellem, så
det er ligesom BigBang, der er ikke noget før.

Vh

Peter

Fra : emjeppesen

Dato : 11-01-11 20:17

Peter skrev:

>Desværre har der været en nyinstallering ind i mellem, så
>det er ligesom BigBang, der er ikke noget før.

Så er der ikke noget at gøre andet end at geninstallere de programmer,
du har problemer med.

Hilsen emj

Fra : Peter

Dato : 11-01-11 23:16

Den 11-01-2011 20:17, emjeppesen skrev:

> Så er der ikke noget at gøre andet end at geninstallere de programmer,
> du har problemer med.

Hvis registreringsdatabasen bliver genetableret, kan det
så ikke lade sig gøre? Programmerne ligger der jo, fra
før nyinstalleringen og kigger vel i databasen efter
serials og lignende om de er registrerede?

Hilsen

Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-11 00:27

"Peter" <peter@petersen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> før nyinstalleringen og kigger vel i databasen efter
> serials og lignende om de er registrerede?

Hvis kopien af registreringsdatabasen er fra en tidligere version, er der
stor risiko for, at du kun vil få problemer, da pc.en næppe er helt identisk
opsat som den var, da du lavede kopien. Kopier af registreringsdatabasen er
til en kørende installation - ej beregnet til at redde tidligere.

Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-11 00:34

Peter skrev:

> Hvis registreringsdatabasen bliver genetableret, kan det
> så ikke lade sig gøre? Programmerne ligger der jo, fra
> før nyinstalleringen og kigger vel i databasen efter
> serials og lignende om de er registrerede?

Hvis det kun er registreringer der mangler, burde der være en pæn
chanve for at det virker at køre den gamle base ind igen.

Hvis de mangler stumper der plejer at ligge på C-drevet, er der
ringe chance.

--
Bertel