ny nyhedsgruppe konto
Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-01-11 11:00

Jeg har dags dato skiftet internetudbyder fra TDV til 3.dk og har i
den anledning mistet mine nyhedsgrupper.
Kender nogen en løsning, så jeg kan få fat i dem igen?
Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-01-11 11:43

On 11 Jan., 19:00, Hans Houmøller <hanshoumol...@gmail.com> wrote:
> Jeg har dags dato skiftet internetudbyder fra TDV til 3.dk og har i
> den anledning mistet mine nyhedsgrupper.
> Kender nogen en løsning, så jeg kan få fat i dem igen?
> Hans

Eller kan jeg tilgå gruppen her fra mit maiprogram (jeg bruger Mail &
Mozilla Thunderbird)?

Hans

Fra : Heine Svendsen

Dato : 11-01-11 20:17

Den 11-01-11 19:42, Hans Houmøller skrev:

> Eller kan jeg tilgå gruppen her fra mit maiprogram (jeg bruger Mail&
> Mozilla Thunderbird)?
>
> Hans

Ja, du skal da bare oprette nyhedsgrupper i Thunderbird.

Funktioner > Kontoindstillinger > Kontohåndtering > Tilføj
anden konto > Nyhedsgruppekonto

Brug denne newsserver: news.dotsrc.org

Der står mere om det her, hvor man vist skal registrere sig
(kan ikke helt huske proceduren, har kun gjort det én gang,
da Stofanet lukke sin nyhedsserver)
http://www.dotsrc.org/usenet/

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-11 22:51

Hans Houmøller wrote:

> Eller kan jeg tilgå gruppen her fra mit maiprogram (jeg bruger Mail &
> Mozilla Thunderbird)?

Hvis 3DK ikke har en newsserver, kan du gratis få en konto hos Sunsite
http://sunsite.dk/

Mail kan ikke bruges som newsreader, men det kan Thunderbird.

Jeg bruger selv Sunsite nu, hvor Stofa har lukket deres newsserver...

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-01-11 20:14

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> writes:

> Jeg har dags dato skiftet internetudbyder fra TDV til 3.dk og har i
> den anledning mistet mine nyhedsgrupper.
> Kender nogen en løsning, så jeg kan få fat i dem igen?

Du kan registere dig på sunsite.dk. De har de danske grupper og er
rimeligt driftsikre.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-01-11 12:47

On 11 Jan., 20:13, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110111) wrote:

> Du kan registere dig på sunsite.dk.  De har de danske grupper og er
> rimeligt driftsikre.
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Hej Thorbjørn.
Godt at se dig her osse. Jeg har registreret på sunsite.dk og fået
tilsendt et brugernavn og en kode, men jeg kan ikke få det til at
virke, øv.
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-11 23:24

Hans Houmøller wrote:

> Hej Thorbjørn.
> Godt at se dig her osse. Jeg har registreret på sunsite.dk og fået
> tilsendt et brugernavn og en kode, men jeg kan ikke få det til at
> virke, øv.

Slet det, du har prøvet at oprette i Thunderbird. Vælg 'Ny konto' ->
'News' og sæt den op _helt_manuelt_ - ikke noget med at lade Thunderbird
selv trække data ind, så går det galt. Brug SMTP og husk, at der godt
kan være forskel på ind- og udgående postserver. Når kontoen er
oprettet, og du har valgt at abonnere på en gruppe, først da bliver du
bedt om at indtaste brugernavn og kode. - Så skulle det gerne virke...

Det snød faktisk også mig, da jeg satte min PowerBook op med Thunderbird.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-01-11 23:25

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> writes:

> Hej Thorbjørn.
> Godt at se dig her osse. Jeg har registreret på sunsite.dk og fået

Jow jow. Men også? Har da været her hele tiden :)

> tilsendt et brugernavn og en kode, men jeg kan ikke få det til at
> virke, øv.

Dybe indåndinger og prøv igen. Den skal forlange adgangskode for at få
lov at sende indlæg.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-01-11 11:18

On 2011-01-11 23:24:41 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110111 said:

> Dybe indåndinger og prøv igen. Den skal forlange adgangskode for at få
> lov at sende indlæg.

Da ikke når man ER logget ind.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-01-11 17:52

Hej Erik og Thorbjørn!
Mit ønske er at kunne bruge gruppen her via mit mailprogram, og det
vil ikke virke. Når jeg forsøger at oprette en ny konto i mit
Thunderbird, kan jeg ikke komme til at logge på.
Jeg har stadig "gruppen" liggende, men da jeg som vist nok skrevet har
skiftet internetudbyder, kan jeg ikke tilgå gruppen i Thunderbird.
Jeg kan godt læse via fx. Safari, men synes, det var så fedt at bruge
min Thunderbird til det, så udover tak for jeres assist, så H J Æ L P!
Det jer savner, er at kunne se "gruppen" i en overskuelig form.
Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-01-11 18:05

Jeg synes ikke det er så overskueligt at læse gruppe her via
internetbrowser, men det er måske bare et spørgsmål om vane?
Hvad gør I andre her?
Hans
PS! Jeg er noget "øv" over at have mistet tilgangen til gruppen her i
min Thunderbird af ovennævnte grund, men osse fordi, man her skal
indtaste en kode, hver gang man lægger et indæg op på nettet.

Fra : Jon

Dato : 13-01-11 00:29

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Hvad gør I andre her?

MAnge av oss benytter egne news-programmer. Særlig tror jeg nok MacSOUP
er populært her. Det er et litt spesielt, men ganske så vanedannende
program (shareware).
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-01-11 09:38

> [...]

> Jeg har stadig "gruppen" liggende, men da jeg som vist nok skrevet har
> skiftet internetudbyder, kan jeg ikke tilgå gruppen i Thunderbird.

Slet den gamle udbyder i Thunderbird og gruppen, og opret en helt ny.
Det skulle gerne virke.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-01-11 11:28

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> writes:

> Da ikke når man ER logget ind.

Det er kun hvis Thunderbird husker adgangskoden. Der er han ikke endnu.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-01-11 13:31

Det jeg gjorde for et par uger siden for at forebygge problemer den
dag, min TDC-konto slutter, var at oprette en gmail-konto i
Thunderbird. Jeg hældte så alle mine brevmapper over i den fra TDC-
mapperne, og det virkede fint, MEn jeg kan ikke få maskinen til at
oprette en nyhedskonto igen.

Jeg har registreret mig på Sunsite.dk.

Når jeg følger dette råd fra tidligere: "Funktioner >
Kontoindstillinger > Kontohåndtering > Tilføj
anden konto > Nyhedsgruppekonto", sker der ikke det, der skulle, så nu
laver jeg et lille forsøg: på min MB sletter jeg Thunderbird, henter
nyeste udgave fra nettet og forsøger mig med en helt rå installation.

Helt banalt: skal jeg, hvor der står "konto" skrive "sunsite.dk"
eller ....?

Vi ordes ved senere, forhåbentlig om ikke for længe.
Hans

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-01-11 22:27

On 2011-01-12 21:31:07 +0100, Hans Houmøller said:

> [...]
> eller ....?
>
> Vi ordes ved senere, forhåbentlig om ikke for længe.

Jeg bruger ikke Thunderbird, men Unison, men jeg fandt en vejledning
til Thunderbird:
http://kb.iu.edu/data/arrn.html

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Richard Thune

Dato : 12-01-11 23:09

> [...]

> eller ....?
>
> Vi ordes ved senere, forhåbentlig om ikke for længe.
Nej serveren hedder
news.dotsrc.org

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-01-11 16:16

Jeg forsøgt at "rense" Thunderbird ved en sletning & hentning fra
nettet.

Jeg har registreret mig på sunsite.dk og fået til sendt en
bekræftelsesepost med en kode.

Jeg har nyoprettet en nyhedsgruppe og sat den op efter vejledning både
her (gruppen) og der (sunsite.dk's beskrivelse)

Når jeg så prøver at abonnere på nyhedsgrupper, får jeg den besked, at
autorisationen ikke er ok.

Nu lukker og slukker jeg for denne gang, MEN jeg vender stærkt
tilbage, og når det en gang lykkes, skal jeg nok skrive her, hvordan
jeg/computeren/cyberspace/nissen gjorde.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-01-11 01:07

Til alle I hjælpende skriverkarle:

Så lykkedes det at få min Thunderbird til at kunne hente og læse
brugergrupper, tak for jeres tålmodighed.

Fejlen viste sig at ligge det sted i opsætningen, hvor jeg skulle angive
kode, hvor jeg hele tiden, undtaget den sidste gang, kom til at skrive
den fra sunsite.dk's tilsendte kode i den første boks. Der skulle jo i
stedet skrives et brugernavn, og så bagefter i næste boks den tilsendte
kode.

Puha, hvor det var træls, men til gengæld fedt, da det lykkedes.

Glad hilsen fra mig til jer, der gad give en hånd,
Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 13-01-11 08:45

Det vil jeg lige kigge lidt på, men jeg var glad for Thunderbird, som
jeg syntes kørte rigtig godt, og så var den på dansk, som gør det
noget nemere for en gammel ræv som mig.

Skal man forresten ikke betale for MacSoup?

tak for ideen.

Hans

Fra : Jon

Dato : 13-01-11 16:52

Hans: Det er en god ide å sitere ("quote") litt av det man svarer på,
slik at det er enkelt for neste leser å se sammenheng. Se gjerne innom
en del diskusjonstråder her i gruppen for praksis.

> [...]

> Det vil jeg lige kigge lidt på, men jeg var glad for Thunderbird, som
> jeg syntes kørte rigtig godt, og så var den på dansk, som gør det

TB kjører godt. Spørsmålet blir om den er like egnet til news som et
rent news-program.

> Skal man forresten ikke betale for MacSoup?

Jo, det er som sagt Shareware. Jeg mener det koster 20 USD (?). Man kan
bruke det uten å betale, men alle postinger vil da indikere at man har
en "unlicensed" versjon.

> tak for ideen.

Vær så god.

Men husk at MacSOUP kan være lite intuitivt å sette opp. Jeg tror ellers
det kan være godt med hjelp og hjelpere her inne. Når det derimot først
kjører, vil du (tror jeg) oppleve det som et meget godt news-program.

> Hans

Lykke til.

Fra : Robert Piil

Dato : 13-01-11 22:05

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Men husk at MacSOUP kan være lite intuitivt å sette opp. Jeg tror ellers
> det kan være godt med hjelp og hjelpere her inne. Når det derimot først
> kjører, vil du (tror jeg) oppleve det som et meget godt news-program.

Nu satte jeg mig for at prøve MacSoup også, selvom det umiddelbart ser
lidt oldnordisk ud.

Genvejstasterne har nogle fordele - ift. Unison som ikke helt er hvad
jeg troede det ville være - det er vist primært beregnet for biære
grupper, som jeg ikke bruger.

Et enkelt problem kan jeg dog ikke rigtig finde en løsning på.

Jeg henter alle indlæg med alt-cmd-k og kan så bruge Space til at hoppe
til næste ulæste indlæg. Så langt så godt. Nu står det så markeret i
gruppelisten, men jeg kan ikke finde nogen måde at åbne det på, uden at
bruge musen. Er der ikke en genvej til det?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-01-11 22:12

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
> gruppelisten, men jeg kan ikke finde nogen måde at åbne det på, uden at
> bruge musen. Er der ikke en genvej til det?

fn + return på en bærbar, enter på et udvidet tastatur

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-11 00:21

> fn + return på en bærbar, enter på et udvidet tastatur

Jeg plejer bare at trykke på plus (+) på det første indlæg i de tråde,
jeg vil følge. Herefter bliver alle følgende indlæg markeret, og de kan
bare læses ned gennem rækken med mellemrumstasten. Finder man ud af, at
man alligevel ikke ønsker at følge den pågældende tråd, trykker man i
stedet på minus (-), når et indlæg er markeret eller åbent. Så bliver
dette og alle efterfølgende indlæg i tråden markeret som læste, og man
ser dem aldrig.
Du skal have artikelvinduet stillet på at vise ulæste (det er
bare at trykke på et-tallet) og brødtekst (8-tallet). Jeg formoder, at
du henter hele indlæg. I gamle dage, da vi sad på en langsom
modemforbindelse, kunne man i store nyhedsgrupper nøjes med at hente
overskrifter. Plus-tasten markerede så i første omgang et indlæg til at
blive hentet, næste gang man hentede indlæg. Minustasten gjorde, at de
ikke blev hentet overhovedet. Dengang betød det meget at mindske mængden
af data, der blev hentet.
Skal du tilbage i tidligere læste indlæg efter noget, skal du
bare få artikelvinduet til at vise læste indlæg. Det gøres ved at trykke
på to-tallet for "læste" eller tre-tallet for "alle". Prøv selv at
udforske menuerne. MacSOUP er utroligt simpelt og anvendeligt. Jeg har
prøvet meget andet, men er endt med at gå tilbage hver gang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 14-01-11 08:32

> [...]
> udforske menuerne. MacSOUP er utroligt simpelt og anvendeligt. Jeg har
> prøvet meget andet, men er endt med at gå tilbage hver gang.

Tak, det hjalp lidt. Jeg har selv været med siden 98 - men på en anden
platform. Der hed state of the art-newsreaderen Agent.

Der er dog stadig et par ting (også efter at have læst lidt i hjælpen)
jeg stadig ikke kan få til at spille som jeg helst ville.

Jeg ville gerne have Macoup til automatisk at markere alle ulæste indlæg
uden jeg behøver at trykke på + først. Jeg skimmer alligevel hele
baduljen igennem. På den måde vil det også blive muligt at scrolle ned
gennem trådene med gruppevinduet sat til "alle".

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-01-11 01:05

> [...]

> baduljen igennem. På den måde vil det også blive muligt at scrolle ned
> gennem trådene med gruppevinduet sat til "alle".

Det tror jeg ikke, man kan. Det er derfor, du skal sætte MacSOUP til at
vise ulæste. Hvis du vil se på alle, er det jo bare at trykke på et
tretal. Når du skal tilbage til ulæste, skal du bare trykke på
et-tallet. Det er så nemt med MacSOUP. Man skal ikke nødvendigvis bruge
æble-tasten.
Når du bare ser de ulæste, kan du, så vidt jeg kan se, trykke på
æble-A og markere alle, og derefter æble-+ og markere alle til læsning.
Det ser ud til, at du her er nødt til at bruge æble-tasten. Jeg plejer
som nævnt at markere en tråd ad gangen med plus-tasten. Så meget ekstra
arbejde giver det trods alt ikke, og det skal jo kun gøres en enkelt
gang i hver tråd. Alle efterfølgende indlæg er jo automatisk markeret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 15-01-11 01:19

> [...]
> arbejde giver det trods alt ikke, og det skal jo kun gøres en enkelt
> gang i hver tråd. Alle efterfølgende indlæg er jo automatisk markeret.

Tak. Jeg er ved at finde mig tilrette i MacSoup. Den er ok, men jeg
savner at kunne læse news udelukkende med brug af storetåen
Det ville så også kræve at man kunne få den til at hente indlæg
automagisk med bestemt intervaller.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-01-11 14:21

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Det ville så også kræve at man kunne få den til at hente indlæg
> automagisk med bestemt intervaller.

Der findes et scripts der klarer den del for dig:

MacSoup news checker

http://www.jesper.gylling.net/macsoup/macsoup-news-checker.html

--
Flemming

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-01-11 03:24

Den 15/01/11 01.18, Robert Piil skrev:
> [...]

> savner at kunne læse news udelukkende med brug af storetåen
> Det ville så også kræve at man kunne få den til at hente indlæg

Jeg undrer mig stadig over, at jeg ikke har kunnet få MacSOUP til at
køre, men hele tiden er stødt ind i problem med, at den ville acceptere
mig som bruger (det kan jo være, at den har set mig?!), MEN jeg vil helt
sikkert forsøge igen, da jeg jo her kan læse om, hvor godt det er.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-01-11 03:30

> [...]

> mig som bruger (det kan jo være, at den har set mig?!), MEN jeg vil helt
> sikkert forsøge igen, da jeg jo her kan læse om, hvor godt det er.

Bare klø på!

Send en tom mail til

news-signup@sunsite.dk

og de sender dig et brugernavn (som er din email) og en adgangskode.

Så går du ind under MacSoup Indstillinger, Servere, og indtaster
informationerne

NNTP-vært: news.dotsrc.org
--
Flemming

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-11 12:13

> [...]

> mig som bruger (det kan jo være, at den har set mig?!), MEN jeg vil helt
> sikkert forsøge igen, da jeg jo her kan læse om, hvor godt det er.

Du kunne jo prøve at sætte et stykke farvet tape over dit iSight. Det
kan bare give problemer med, at computeren ikke kan se printeren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Houmøller

Dato : 13-01-11 09:54

Jeg har nu hentet MacSOUP og installeret det og fulgte vejlendningen
her (http://www.jesper.gylling.net/macsoup/) MEN selvom jeg gør,
præcis spm der står, får jeg fejlmeddelse, når jeg prøver at "Connect
to server". Der står: is not a valid NNTP name

Hvad gør man så?

Hans

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-01-11 20:07

On 2011-01-13 17:53:42 +0100, Hans Houmøller said:

> [...]
> præcis spm der står, får jeg fejlmeddelse, når jeg prøver at "Connect
> to server". Der står: is not a valid NNTP name

Og du har sat
news.dotsrc.org
ind som server, nøjagtigt som der står her? Hverken mere eller mindre.

Det skal da virke. Jeg har da mange gange skiftet newsserver, også bare
ved at rette en konto fra én server til en anden.
news.dotsrc.org bruger standard port 119 og ingen SSL. Det er først
hvis man skal bruge specielle porte, det er besværligt, synes jeg.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-01-11 00:20

Kurt Brixen wrote:

> [...]
> news.dotsrc.org bruger standard port 119 og ingen SSL. Det er først hvis
> man skal bruge specielle porte, det er besværligt, synes jeg.

'Server type' skal stå til 'NNTP'
'Server name' skal i Danmark være 'news.sunsite.dk'

Har lige checket både i mine to SeaMonkey og Thunderbird. Det kan godt
være det, der blokerer.

mvh. Erik Richard

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-01-11 07:51

Den 14/01/11 00.20, Erik Richard Sørensen skrev:

> 'Server type' skal stå til 'NNTP'
> 'Server name' skal i Danmark være 'news.sunsite.dk'

Hvor får du det fra?

Citat fra http://dotsrc.org/news/
"Usenet server network changes
Saturday October 17th 2009
We have made some network changes for our Usenet server. This means that
if you use "sunsite.dk" as server name in your config, you will have to
change it news.dotsrc.org. If you use news.sunsite.dk your client will
continue to work, but we encourage you to change it to news.dotsrc.org."

Dotsrc.org er den adresse du kommer ind på, hvis du indtaster
news.sunsite.dk i din browser.

/Lars

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-01-11 12:48

Lars Kongshøj wrote:

> [...]
> continue to work, but we encourage you to change it to news.dotsrc.org."
>
> Dotsrc.org er den adresse du kommer ind på, hvis du indtaster

Ikke helt. Hvis du indtaster 'news.dotsrc.org' kommer du ind på en
hovedserver et eller andet mærksynderligt sted i USA. - Hvis du derimod
indtaster 'news.sunsite.dk', kommer du direkte ind på den danske Sunsite
server, hvilket vil give dig hurtigere og mere stabil forbindelse.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-11 12:55

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> indtaster 'news.sunsite.dk', kommer du direkte ind på den danske Sunsite
> server, hvilket vil give dig hurtigere og mere stabil forbindelse.

5 sekunders research ville sige dig at det du siger er forkert:

nslookup news.sunsite.dk
Server: 10.0.0.200
Address: 10.0.0.200#53

Non-authoritative answer:
Name: news.sunsite.dk
Address: 130.225.254.104

og

nslookup news.dotsrc.org
Server: 10.0.0.200
Address: 10.0.0.200#53

Non-authoritative answer:
Name: news.dotsrc.org
Address: 130.225.254.104

Erik, det vil klæde dig bare en gang imellem at chekke dine fakta inden
du plaprer løs ... ikke bare i denne tråd ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-01-11 14:44

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> Server: 10.0.0.200
> Address: 10.0.0.200#53
>
> Non-authoritative answer:
> Name: news.sunsite.dk
> Address: 130.225.254.104
>
> og
>
> nslookup news.dotsrc.org
> Server: 10.0.0.200
> Address: 10.0.0.200#53
>
> Non-authoritative answer:
> Name: news.dotsrc.org
> Address: 130.225.254.104
>
> Erik, det vil klæde dig bare en gang imellem at chekke dine fakta inden
> du plaprer løs ... ikke bare i denne tråd ...

Og det ikke en hujende fis om, hvor den server står, du lige præcis
kobler til! - Jeg véd ikke, hvor den befinder sig rent fysisk nu i dag,
men da jeg første gang helt tilbage i 1995 subskriberede på Sunsite
første gang, stod den på Ålborg Universitet.

Og så glemmer du højt og flot, at Sunsites 'nye' officielle navn /er/
Dotsrc.org, og at det er det overordnede navn for det hele, - og
selvfølgleig er det det, der dukker op, når du søger på IP adresser.
Længere er den ikke!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-11 14:51

> [...]

> Dotsrc.org, og at det er det overordnede navn for det hele, - og
> selvfølgleig er det det, der dukker op, når du søger på IP adresser.

Jeg laver et DNS opslag på hhv. news.sunsite.dk og news.dotsrc.org ...
begge navne peger på samme IP. En IP som er tildelt UNI-C ...

Her er hvad du skrev:

[...]

Forklar mig venligst hvordan de to ting kan lade sig gøre tak ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-11 14:56

Hej,

> Og det ikke en hujende fis om, hvor den server står, du lige præcis

Du vrøvler Erik. Thomas har ret.

Jeg ved (tilfældigvis) præcist hvor serveren står. De står, i begge
tilfælde, præcist det samme sted, da der er tale om samme server. Stedet
er et mørkt rum på Aalborg universitet.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-01-11 20:52

Den 14/01/11 14.55, Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
>
> Jeg ved (tilfældigvis) præcist hvor serveren står. De står, i begge
> tilfælde, præcist det samme sted, da der er tale om samme server. Stedet

Bliver der dyrket munkesex i rummet?

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 14:02

Hej,

> Bliver der dyrket munkesex i rummet?

Nej, det er vist kun i kælderen under økonomi at den slags finder sted

Fra : Hans Houmøller

Dato : 13-01-11 12:20

Jeg har prøvet igen efter dine ord her og jeg får samme fejlmeddelse
som før (is not a valis NNTP name).

Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-01-11 00:22

Hans Houmøller wrote:
> Jeg har prøvet igen efter dine ord her og jeg får samme fejlmeddelse
> som før (is not a valis NNTP name).

Som lige svaret...
'Server type' skal være sat til 'NNTP'
'Server name' skal være 'news.sunsite.dk'

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 13-01-11 16:32

[...]

at skrive den sunsite.dk's tilsendte kode i den første boks. der

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-01-11 14:52

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> [...]
> Dotsrc.org, og at det er det overordnede navn for det hele, - og
> selvfølgleig er det det, der dukker op, når du søger på IP

Thomas har bevist at "news.sunsite.dk" og "news.dotsrc.org" peger på
samme fysiske IP-nummer, hvilket i praksis vil sige samme fysiske
server.

Hvorfor indrømmer du ikke bare at du sagde noget sludder?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 14-01-11 18:22

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110114 wrote:

> [...]
> server.
>
> Hvorfor indrømmer du ikke bare at du sagde noget sludder?

Fordi I tror I er så alvidende, at I ikke engang gider /læse/ det, jeg
skriver. Så læs lige de sidste fire linier igen, _før_ I begynder at
brokke jer!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-11 19:34

> [...]

> Fordi I tror I er så alvidende, at I ikke engang gider /læse/ det, jeg
> skriver. Så læs lige de sidste fire linier igen, _før_ I begynder at

igen, her er hvad du skriver:

[...]

Hvis du mener noget andet end at du mener at de to adresse skulle pege
på to vidt forskellige server så må du forklare dig selv bedre ...

At du så nu prøver at bortforklare med at det slet ikke var det du
mente, og at vi bare skulle læse hvad du tænke og ikke hvad du skrev er
latterligt. Tag det som en mand, lær af dine fejltagelser og kom videre

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-01-11 14:30

> Fordi I tror I er så alvidende, at I ikke engang gider /læse/ det, jeg
> skriver. Så læs lige de sidste fire linier igen, _før_ I begynder at
> brokke jer!

Man behøver ikke være alvidende for at kunne konstatere at det er noget
sludder du siger, og det bliver ikke bedre - snarere tværtimod - af at
læse det flere gange.

Hvis to DNS-navne peger på samme IP-nummer, hvad betyder det så?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-11 14:32

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110116 <nospam0002+20110116@gmail.com> wrote:

> [...]
> læse det flere gange.
>
> Hvis to DNS-navne peger på samme IP-nummer, hvad betyder det så?

At han ikke har svaret på denne tråd tyder jeg som at han har indset at
han har taget fejl og har opgivet at forfølge hans påstand ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-01-11 03:32

Thomas von Hassel wrote:

> At han ikke har svaret på denne tråd tyder jeg som at han har indset at
> han har taget fejl og har opgivet at forfølge hans påstand ...

Det kunne jo også være, jeg indimellem har andre - og bedre - ting at
give mig til end hele tiden at skulle svare på jeres tåbeligheder, når I
end ikke gider læse indenad!

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-11 09:14

Hej,

> Det kunne jo også være, jeg indimellem har andre - og bedre - ting at
> give mig til end hele tiden at skulle svare på jeres tåbeligheder, når I
> end ikke gider læse indenad!

Det kunne være, men det er ikke tilfældet. Jeg har tilfældigvis snakket
med administratoren af den pågældende server i går. Mener du også at du
ved bedre end ham?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-11 12:01

> [...]

> Det kunne jo også være, jeg indimellem har andre - og bedre - ting at
> give mig til end hele tiden at skulle svare på jeres tåbeligheder, når I

Så du mener ikke mere at de to navne peger på forskellige servere ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-11 12:03

> [...]

> Det kunne jo også være, jeg indimellem har andre - og bedre - ting at
> give mig til end hele tiden at skulle svare på jeres tåbeligheder, når I

Og du burde vide at hentydninger, hints, vag ironi og sarkasme har det
svært i nyhedsgrupperne .. så enten skriver man tydeligt hvad man mener
eller også lader man være ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-01-11 16:51

> Det kunne jo også være, jeg indimellem har andre - og bedre - ting at
> give mig til end hele tiden at skulle svare på jeres tåbeligheder, når
> I end ikke gider læse indenad!

Det bliver ikke just bedre af at du ikke gider læse svarene

Hvis du slår op under to navne i telefonbogen og der står samme nummer
ud for dem, hvad er så sandsynligheden for at disse to navne bor på
samme adresse?