Airport Express A1264 opsætning
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-01-11 19:58

Jeg er blevet træt af min ellers elskede Linksys WRT54g
da den ofte må have et reset eller genstartes.

Derfor har jeg nu besluttet at anvende min Airport Express A1264 (802.11n)

Den er nem og opsætte og gå på med min PBP både med WEP og WPA.
Nu er det bare sådan at jeg også har et par maskiner der kører
Tiger 10.4.11 og som har de gamle 11mbps netkort monteret.
Om det er netkortene der er problemet OS X eller opsætningen
af min Airport Express kan jeg ikke helt greje.

Jeg har prøvet med WPA personal og WEP men udel held.

Med WPA kan jeg slet ikke komme på med de gamle maskiner,
hvis jeg opsætter til WEP så kan den ikke gemme opsætningen
i OS X 10.4.11 : jeg kan godt komme på ved at vælge "Andet"
skrive oplysninger. men næste gang maskinen startes går den ikke selv på
netværket og hvis det vælges i menuen detekterer den det som WPA2
selv om det er sat op til WEP!
Jeg har aldrig oplevet problemer med min WRT54g, altså med at komme på,
heller ikke med de gamle Mac maskiner!

Er der andre der kører med "blandede" maskiner som kan anbefale en
opsætning ?

Henry Lerche Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-01-11 00:28

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

<snip>

> Er der andre der kører med "blandede" maskiner som kan anbefale en
> opsætning ?

Hvis Airport 802.11b kortet ellers undestøtter WPA-PSK (TKIP) som er en
software baseret (driver) alternativ til WEP udstyr, så brug en
krypteringsnøgle der kun består af HEX tal: 1234567890ABCDEF.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-01-11 11:38

Axel Hammerschmidt:

> [...]
> er en software baseret (driver) alternativ til WEP udstyr, så brug
> en krypteringsnøgle der kun består af HEX tal: 1234567890ABCDEF.

PS. Husk at fjerne tidligere nøgler, passwords osv fra din Keychain.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-01-11 21:59

Den 11/01/11 11.38, Axel Hammerschmidt skrev:
> Axel Hammerschmidt:

> PS. Husk at fjerne tidligere nøgler, passwords osv fra din Keychain.

Det spiller nu på alle maskiner med WPA2 personal.

Tak for hjælpen !