/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
at tage nadveren forkert
Fra : Ole Madsen


Dato : 10-01-11 20:49

1 Corinthians 11:27-31 27 Derfor, den, som æder Brødet eller drikker
Herrens Kalk uværdigt, pådrager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
28 Men hvert Menneske prøve sig selv, og således æde han af Brødet og drikke
af Kalken! 29 Thi den, som æder og drikker, æder og drikker sig selv en Dom
til, når han ikke agter på Legemet*. 30 Derfor ere mange skrøbelige og
sygelige iblandt eder, og en Del sover hen. 31 Men dersom vi bedømte os
selv, bleve vi ikke dømte.


som jeg ser det, så siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.

men hvordan forstår i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
liv råde i vore hjerter, altså den der ikke gør det, drikker og spiser sig
en dom til når de tager nadveren

KH

Ole



 
 
tkruse (13-01-2011)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 13-01-11 17:50

On 10 Jan., 20:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> 1 Corinthians 11:27-31  27 Derfor, den, som æder Brødet eller drikker
> Herrens Kalk uværdigt, pådrager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
> 28 Men hvert Menneske prøve sig selv, og således æde han af Brødet og drikke
> af Kalken!  29 Thi den, som æder og drikker, æder og drikker sig selv en Dom
> til, når han ikke agter på Legemet*.  30 Derfor ere mange skrøbelige og
> sygelige iblandt eder, og en Del sover hen.  31 Men dersom vi bedømte os
> selv, bleve vi ikke dømte.
>
> som jeg ser det, så siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
> menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.
>
> men hvordan forstår i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
> liv råde i vore hjerter, altså den der ikke gør det, drikker og spiser sig
> en dom til når de tager nadveren
>
> KH
>
> Ole

det er jo en kalk fra en som steg til himmels
så det må jo kunne give selv den mest fordærvet dranker håb
selv blomstermedicin har en stor styrke
den rene blomst overgiver sin energi til vand
og kun få dråber af det vand har en kraftig helende effekt
og Jesus som kunne hele fuldstændige umulige sygdomme
har overgivet sin energi til den kalk
så kalken giver dig tro
og troen heler
og jeg høre altid at det ikke kommer and på den som anstrenger sig
men lad kalke virke




Ole Madsen (14-01-2011)
Kommentar
Fra : Ole Madsen


Dato : 14-01-11 02:47


"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:142af8e5-767a-4c99-b854-d13a9f9ac93e@32g2000yqz.googlegroups.com...
On 10 Jan., 20:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> 1 Corinthians 11:27-31 27 Derfor, den, som æder Brødet eller drikker
> Herrens Kalk uværdigt, pådrager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
> 28 Men hvert Menneske prøve sig selv, og således æde han af Brødet og
> drikke
> af Kalken! 29 Thi den, som æder og drikker, æder og drikker sig selv en
> Dom
> til, når han ikke agter på Legemet*. 30 Derfor ere mange skrøbelige og
> sygelige iblandt eder, og en Del sover hen. 31 Men dersom vi bedømte os
> selv, bleve vi ikke dømte.
>
> som jeg ser det, så siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
> menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.
>
> men hvordan forstår i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
> liv råde i vore hjerter, altså den der ikke gør det, drikker og spiser sig
> en dom til når de tager nadveren
>
> KH
>
> Ole

det er jo en kalk fra en som steg til himmels
så det må jo kunne give selv den mest fordærvet dranker håb
selv blomstermedicin har en stor styrke
den rene blomst overgiver sin energi til vand
og kun få dråber af det vand har en kraftig helende effekt
og Jesus som kunne hele fuldstændige umulige sygdomme
har overgivet sin energi til den kalk
så kalken giver dig tro
og troen heler
og jeg høre altid at det ikke kommer and på den som anstrenger sig
men lad kalke virke


Har du selv oplevet det, at nadveren gjorde noget for dig?

Ole


tkruse (14-01-2011)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 14-01-11 16:27

On 14 Jan., 02:47, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> "tkruse" <tkru...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:142af8e5-767a-4c99-b854-d13a9f9ac93e@32g2000yqz.googlegroups.com...
> On 10 Jan., 20:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
>
>
>
> > 1 Corinthians 11:27-31 27 Derfor, den, som der Br det eller drikker
> > Herrens Kalk uv rdigt, p drager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
> > 28 Men hvert Menneske pr ve sig selv, og s ledes de han af Br det og
> > drikke
> > af Kalken! 29 Thi den, som der og drikker, der og drikker sig selv en
> > Dom
> > til, n r han ikke agter p Legemet*. 30 Derfor ere mange skr belige og
> > sygelige iblandt eder, og en Del sover hen. 31 Men dersom vi bed mte os
> > selv, bleve vi ikke d mte.
>
> > som jeg ser det, s siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
> > menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.
>
> > men hvordan forst r i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
> > liv r de i vore hjerter, alts den der ikke g r det, drikker og spiser sig
> > en dom til n r de tager nadveren
>
> > KH
>
> > Ole
>
> det er jo en kalk fra en som steg til himmels
> s det m jo kunne give selv den mest ford rvet dranker h b
> selv  blomstermedicin har en stor styrke
> den rene blomst overgiver sin energi til vand
> og kun f dr ber af det vand har en kraftig helende effekt
> og Jesus som kunne hele fuldst ndige umulige sygdomme
> har overgivet sin energi til den kalk
> s kalken giver dig tro
> og troen heler
> og jeg h re altid at det ikke kommer and p den som anstrenger sig
> men lad kalke virke
>
> Har du selv oplevet det, at nadveren gjorde noget for dig?
>
> Ole

jeg ser meget ofte tegn i mit indre om herrens virke
en som breder armene ud,,et ansigt, en stemme,,og mange andre ting
og så er der jo den herlige og gyldne ånd


Ole Madsen (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Ole Madsen


Dato : 15-01-11 06:37


"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:6deaa3b5-149c-4d5d-a027-72c34a8d6a96@q12g2000yqi.googlegroups.com...
>
> det er jo en kalk fra en som steg til himmels
> s det m jo kunne give selv den mest ford rvet dranker h b
> selv blomstermedicin har en stor styrke
> den rene blomst overgiver sin energi til vand
> og kun f dr ber af det vand har en kraftig helende effekt
> og Jesus som kunne hele fuldst ndige umulige sygdomme
> har overgivet sin energi til den kalk
> s kalken giver dig tro
> og troen heler
> og jeg h re altid at det ikke kommer and p den som anstrenger sig
> men lad kalke virke
>
> Har du selv oplevet det, at nadveren gjorde noget for dig?
>
> Ole

jeg ser meget ofte tegn i mit indre om herrens virke
en som breder armene ud,,et ansigt, en stemme,,og mange andre ting
og så er der jo den herlige og gyldne ånd



jeg har nogle gange oplevet et særligt fællesskab med Gud i nadveren, men
det er det eneste jeg har oplevet

Ole


Lyrik (14-01-2011)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 14-01-11 16:48

On 10 Jan., 20:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> 1 Corinthians 11:27-31  27 Derfor, den, som æder Brødet eller drikker
> Herrens Kalk uværdigt, pådrager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
> 28 Men hvert Menneske prøve sig selv, og således æde han af Brødet og drikke
> af Kalken!  29 Thi den, som æder og drikker, æder og drikker sig selv en Dom
> til, når han ikke agter på Legemet*.  30 Derfor ere mange skrøbelige og
> sygelige iblandt eder, og en Del sover hen.  31 Men dersom vi bedømte os
> selv, bleve vi ikke dømte.
>
> som jeg ser det, så siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
> menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.
>
> men hvordan forstår i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
> liv råde i vore hjerter, altså den der ikke gør det, drikker og spiser sig
> en dom til når de tager nadveren
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det Nye Testanmentes lov har kun et offer, det er Jesus. Man må spise
af hans kød for at få del i dets offerværdi og man må drikke hans blod
for igen at få del i dets offerværdi. Hans offerværdi er frihed for
syndens løn ved tro på ham.

Korintermenigheden var mere syndig en en dansker kan forestille sig.
De åd af offerbrødet og de frådsede i offervinen og drak sig fulde i
kirken! Derfor sov mange ind i døden! Som straf fordi de ikke så
Kristi kød og blod bag brødet og vinen. De så ikke at det ikke var
noget de skulle æde og drikke, men en hellig handling som andelshavere
i Jesu Kristi opofrede legeme og blod. Det var en frelseshandling. det
skulle de forstå. Man kunne pådrage sig skyld overfor kristi offer
hvis man ikke erkendte helligheden ved handlingen.
Derfor opbevarer katolikkerne brødresterne i et lille skab oplyst af
en rød lampe. Et lille tabernakkelskab hvor Gud er tilstede. man
korser sig i retning af skabet.
I protestantiske menigheder ser man ikke rigtig offerelementet men
kalder det et "mindemåltid." Men når jeg læser Korinterteksten, bliver
jeg i tvivl på om det er nok at lægge i det.

Hvad synes I?

MvH
Jens

MvH
Jens

tkruse (14-01-2011)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 14-01-11 17:46

On 15 Jan., 00:47, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> On 10 Jan., 20:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:> 1 Corinthians 11:27-31  27 Derfor, den, som æder Brødet eller drikker
> > Herrens Kalk uværdigt, pådrager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
> > 28 Men hvert Menneske prøve sig selv, og således æde han af Brødet og drikke
> > af Kalken!  29 Thi den, som æder og drikker, æder og drikker sig selv en Dom
> > til, når han ikke agter på Legemet*.  30 Derfor ere mange skrøbelige og
> > sygelige iblandt eder, og en Del sover hen.  31 Men dersom vi bedømte os
> > selv, bleve vi ikke dømte.
>
> > som jeg ser det, så siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
> > menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.
>
> > men hvordan forstår i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
> > liv råde i vore hjerter, altså den der ikke gør det, drikker og spiser sig
> > en dom til når de tager nadveren
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Det Nye Testanmentes lov har kun et offer, det er Jesus. Man må spise
> af hans kød for at få del i dets offerværdi og man må drikke hans blod
> for igen at få del i dets offerværdi. Hans offerværdi er frihed for
> syndens løn ved tro på ham.
>
> Korintermenigheden var mere syndig en en dansker kan forestille sig.
> De åd af offerbrødet og de frådsede i offervinen og drak sig fulde i
> kirken! Derfor sov mange ind i døden! Som straf fordi de ikke så
> Kristi kød og blod bag brødet og vinen. De så ikke at det ikke var
> noget de skulle æde og drikke, men en hellig handling som andelshavere
> i Jesu Kristi opofrede legeme og blod. Det var en frelseshandling. det
> skulle de forstå. Man kunne pådrage sig skyld overfor kristi offer
> hvis man ikke erkendte helligheden ved handlingen.
> Derfor opbevarer katolikkerne brødresterne i et lille skab oplyst af
> en rød lampe. Et lille tabernakkelskab hvor Gud er tilstede. man
> korser sig i retning af skabet.
> I protestantiske menigheder ser man ikke rigtig offerelementet men
> kalder det et "mindemåltid." Men når jeg læser Korinterteksten, bliver
> jeg i tvivl på om det er nok at lægge i det.
>
> Hvad synes I?
>
> MvH
> Jens
>
> MvH
> Jens

det må ikke overdrives eller underdrives
det var blodet fra en som kunne gå på vandet og stige til himmels
en blomst overgiver sin energi til vand
og kun få dråber af det vand er medicin nok til en hel uge
en blomst har et bestemt udsende ligesom en lidelse har et bestemt
udsende
men blomsten er altid 100 procent tilfreds trods dens udsende
og den tilfredshed overføre den til vand
lyng er godt for dem som kun snakker om sig selv og ikke har øje for
andres problemer
og de virker så tydeligt og kraftigt
folk bliver stillet ansigt til ansigt med deres problem
og det så kraftigt at der næsten skal mod til at tage de dråber
at gå til naver kræver også et mod
for se der går han
ham som ikke kan klare sig selv
men må have hjælp
og det var blodet fra en som kunne gå på vandet og stige til himmels

Henning Christiansen (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Christiansen


Dato : 15-01-11 11:50

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:a1ce0dfc-3c66-4397-bbee-092556a8af06@d8g2000yqf.googlegroups.com...
On 10 Jan., 20:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> 1 Corinthians 11:27-31 27 Derfor, den, som æder Brødet eller drikker
> Herrens Kalk uværdigt, pådrager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
> 28 Men hvert Menneske prøve sig selv, og således æde han af Brødet og
> drikke
> af Kalken! 29 Thi den, som æder og drikker, æder og drikker sig selv en
> Dom
> til, når han ikke agter på Legemet*. 30 Derfor ere mange skrøbelige og
> sygelige iblandt eder, og en Del sover hen. 31 Men dersom vi bedømte os
> selv, bleve vi ikke dømte.
>
> som jeg ser det, så siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
> menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.
>
> men hvordan forstår i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
> liv råde i vore hjerter, altså den der ikke gør det, drikker og spiser sig
> en dom til når de tager nadveren
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

>Det Nye Testanmentes lov har kun et offer, det er Jesus. Man må spise
>af hans kød for at få del i dets offerværdi og man må drikke hans blod
>for igen at få del i dets offerværdi. Hans offerværdi er frihed for
>syndens løn ved tro på ham.
>
>Korintermenigheden var mere syndig en en dansker kan forestille sig.
>De åd af offerbrødet og de frådsede i offervinen og drak sig fulde i
>kirken! Derfor sov mange ind i døden! Som straf fordi de ikke så
>Kristi kød og blod bag brødet og vinen. De så ikke at det ikke var
>noget de skulle æde og drikke, men en hellig handling som andelshavere
>i Jesu Kristi opofrede legeme og blod. Det var en frelseshandling. det
>skulle de forstå. Man kunne pådrage sig skyld overfor kristi offer
>hvis man ikke erkendte helligheden ved handlingen.
>Derfor opbevarer katolikkerne brødresterne i et lille skab oplyst af
>en rød lampe. Et lille tabernakkelskab hvor Gud er tilstede. man
>korser sig i retning af skabet.
>I protestantiske menigheder ser man ikke rigtig offerelementet men
>kalder det et "mindemåltid." Men når jeg læser Korinterteksten, bliver
>jeg i tvivl på om det er nok at lægge i det.
>
>Hvad synes I?
>
>MvH
>Jens


Jeg synes, at man skal være opmærksom på, at brød og vin under den
ceremonielle handling bliver til Jesu legeme og blod - ikke fysisk
substantielt - men derved, at han gennem sin tilstedeværelse forbinder sig
med substanserne. Altså bliver substanserne bærere af de åndelige kræfter i
hans opstandelseslegeme og - blod (sjælen er forbundet med blodet). Idet
modtagelsen af brød og vin efterfølges med en velsignelse eller fredlysning
(afhængig af trossamfundets praksis), modtager man således direkte en impuls
fra den opstandnes legeme, sjæl og ånd, som virker helende ind på den
enkeltes legeme, sjæl og ånd.

Kun gennem det, at Kristus selv virker ind, kan man kalde det et sakramente.
Der er således ikke tale om et mindemåltid. Kristendom er jo ikke nostalgi
eller roden rundt i gamle skrifter, men en højaktuel, "her og nu" virkende
impuls, som man skal være meget vågen og bevidst for at gribe. - Og jeg er
lidt bange for, at rigtig mange kristne, her iblandt præster ikke er dette
bevidst, men luller sig hen i en mening om, at bare man tror på bibelen og
det der skete engang, så er den hellige grav vel forvaret.

Til sidst et lille forsvar for begrebet "mindemåltid". Jeg mener, at det
stammer fra vendingen: "til ihukommelse af mig (Kristus)". Dette behøver
ikke at være erindring om fortid, men kan lige så godt være: "kom Kristus i
hu, idet du skærper din opmærksomhed på ham og for en stund glemmer alt
andet".
--
Hilsen Henning



Ole Madsen (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Ole Madsen


Dato : 15-01-11 12:25


"Henning Christiansen" <Christiansen@lic-mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4d317bbe$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg synes, at man skal være opmærksom på, at brød og vin under den
> ceremonielle handling bliver til Jesu legeme og blod - ikke fysisk
> substantielt - men derved, at han gennem sin tilstedeværelse forbinder sig
> med substanserne. Altså bliver substanserne bærere af de åndelige kræfter
> i hans opstandelseslegeme og - blod (sjælen er forbundet med blodet).
> Idet modtagelsen af brød og vin efterfølges med en velsignelse eller
> fredlysning (afhængig af trossamfundets praksis), modtager man således
> direkte en impuls fra den opstandnes legeme, sjæl og ånd, som virker
> helende ind på den enkeltes legeme, sjæl og ånd.
>
> Kun gennem det, at Kristus selv virker ind, kan man kalde det et
> sakramente. Der er således ikke tale om et mindemåltid. Kristendom er jo
> ikke nostalgi eller roden rundt i gamle skrifter, men en højaktuel, "her
> og nu" virkende impuls, som man skal være meget vågen og bevidst for at
> gribe. - Og jeg er lidt bange for, at rigtig mange kristne, her iblandt
> præster ikke er dette bevidst, men luller sig hen i en mening om, at bare
> man tror på bibelen og det der skete engang, så er den hellige grav vel
> forvaret.
>
> Til sidst et lille forsvar for begrebet "mindemåltid". Jeg mener, at det
> stammer fra vendingen: "til ihukommelse af mig (Kristus)". Dette behøver
> ikke at være erindring om fortid, men kan lige så godt være: "kom Kristus
> i hu, idet du skærper din opmærksomhed på ham og for en stund glemmer alt
> andet".

spændende

Ole


tkruse (15-01-2011)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 15-01-11 04:28

On 15 Jan., 11:49, "Henning Christiansen" <Christian...@lic-mail.dk>
wrote:
> "Lyrik" <jenserikb...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:a1ce0dfc-3c66-4397-bbee-092556a8af06@d8g2000yqf.googlegroups.com...
> On 10 Jan., 20:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
>
> > 1 Corinthians 11:27-31 27 Derfor, den, som æder Brødet eller drikker
> > Herrens Kalk uværdigt, pådrager sig Skyld over for Herrens Legeme og Blod.
> > 28 Men hvert Menneske prøve sig selv, og således æde han af Brødet og
> > drikke
> > af Kalken! 29 Thi den, som æder og drikker, æder og drikker sig selv en
> > Dom
> > til, når han ikke agter på Legemet*. 30 Derfor ere mange skrøbelige og
> > sygelige iblandt eder, og en Del sover hen. 31 Men dersom vi bedømte os
> > selv, bleve vi ikke dømte.
>
> > som jeg ser det, så siger Paulus her, at den der ikke tager sig af
> > menigheden, legemet, spiser og drikker sig en dom til.
>
> > men hvordan forstår i det? for mig at se handler det vel om at lade Kristi
> > liv råde i vore hjerter, altså den der ikke gør det, drikker og spiser sig
> > en dom til når de tager nadveren
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
>
>
> >Det Nye Testanmentes lov har kun et offer, det er Jesus. Man må spise
> >af hans kød for at få del i dets offerværdi og man må drikke hans blod
> >for igen at få del i dets offerværdi. Hans offerværdi er frihed for
> >syndens løn ved tro på ham.
>
> >Korintermenigheden var mere syndig en en dansker kan forestille sig.
> >De åd af offerbrødet og de frådsede i offervinen og drak sig fulde i
> >kirken! Derfor sov mange ind i døden! Som straf fordi de ikke så
> >Kristi kød og blod bag brødet og vinen. De så ikke at det ikke var
> >noget de skulle æde og drikke, men en hellig handling som andelshavere
> >i Jesu Kristi opofrede legeme og blod. Det var en frelseshandling. det
> >skulle de forstå. Man kunne pådrage sig skyld overfor kristi offer
> >hvis man ikke erkendte helligheden ved handlingen.
> >Derfor opbevarer katolikkerne brødresterne i et lille skab oplyst af
> >en rød lampe. Et lille tabernakkelskab hvor Gud er tilstede. man
> >korser sig i retning af skabet.
> >I protestantiske menigheder ser man ikke rigtig offerelementet men
> >kalder det et "mindemåltid." Men når jeg læser Korinterteksten, bliver
> >jeg i tvivl på om det er nok at lægge i det.
>
> >Hvad synes I?
>
> >MvH
> >Jens
>
> Jeg synes, at man skal være opmærksom på, at brød og vin under den
> ceremonielle handling bliver til Jesu legeme og blod - ikke fysisk
> substantielt - men derved, at han gennem sin tilstedeværelse forbinder sig
> med substanserne. Altså bliver substanserne bærere af de åndelige kræfter i
> hans opstandelseslegeme  og - blod (sjælen er forbundet med blodet). Idet
> modtagelsen af brød og vin efterfølges med en velsignelse eller fredlysning
> (afhængig af trossamfundets praksis), modtager man således direkte en impuls
> fra den opstandnes legeme, sjæl og ånd, som virker helende ind på den
> enkeltes legeme, sjæl og ånd.
>
> Kun gennem det, at Kristus selv virker ind, kan man kalde det et sakramente.
> Der er således ikke tale om et mindemåltid. Kristendom er jo ikke nostalgi
> eller roden rundt i gamle skrifter, men en højaktuel, "her og nu" virkende
> impuls, som man skal være meget vågen og bevidst for at gribe. - Og jeg er
> lidt bange for, at rigtig mange kristne, her iblandt præster ikke er dette
> bevidst, men luller sig hen i en mening om, at bare man tror på bibelen og
> det der skete engang, så er den hellige grav vel forvaret.
>
> Til sidst et lille forsvar for begrebet "mindemåltid". Jeg mener, at det
> stammer fra vendingen: "til ihukommelse af mig (Kristus)". Dette behøver
> ikke at være erindring om fortid, men kan lige så godt være: "kom Kristus i
> hu, idet du skærper din opmærksomhed på ham og for en stund glemmer alt
> andet".
> --
> Hilsen Henning

mindemåltid minder om alt det der er skrevet
det første og største bud
pas på du ikke drukner sandheden i din trang til at lyde klog
hvis det var Solen som havde overgivet sit lys til vand
så er det godt lige at tage en slurk af det vand , her i vintermørket
men det virker kun når du ved at Solen har overgivet sin energi til
vand
så Korset er det som giver nadveren styrke
drikken som overvinder problemerne og stiger til himmels




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408158
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste