Beethovens Forårssonate
Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 16:48

Beethovens Forårssonate
Hvordan kan jeg begejstres over at en violonist over 3 satser varende
½ time filer melodiløse strofer mens en pianist hamrer harmoniske
akkorder og der er ikke én melodi at synge i badeværelset bagefter?
Det kan jeg fordi jeg nyli g har læst om musikhistoriens højdepunkt nr
1 - da Beethoven i Wien kaldte borgerskabet til koncerthuset en kold
januar dag og spillede solostemmen i sin 3. og meget fornyende
klaverkoncert og før pausen Skæbnesymfonien da-da-da-DAM og efter
Pastorale symfonien om natur og bønder, som filmmusik SKYLDER ALT
Og Wiens borgerskab forlod den kolde koncertsal utilfredse men
genialiteten bundfældede sig og Ludvig van blev halvgud a la Napoleon
Sonaten Var for overklassens amatørmusikanter, der kun ku samle
medmusikanter til KAMMERMUSIK, og at jamme er PARADIS,også når noder
stopper improvisation men dog gør samvær intuitivt spændende,
harmonisk, melodisk , rytmisk WAUW

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-01-11 18:15

On 01/10/2011 04:47 PM, Bo Warming wrote:
> [...]
> ½ time filer melodiløse strofer mens en pianist hamrer harmoniske
> akkorder og der er ikke én melodi at synge i badeværelset bagefter?

4 satser - varer ca 24 min

> [...]
> 1 - da Beethoven i Wien kaldte borgerskabet til koncerthuset en kold
> januar dag og spillede solostemmen i sin 3. og meget fornyende

Den blev opført 5 april 1803

> Skæbnesymfonien da-da-da-DAM og efter
> Pastorale symfonien om natur og bønder, som filmmusik SKYLDER ALT

Den blev uropført 22 dec 1808 og her var 3. klaverkoncert /ikke/ på
programmet, men den 4.

Bare man vidste hvad du talte om...

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 21:30

On Mon, 10 Jan 2011 18:15:18 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>4 satser - varer ca 24 min

>Den blev opført 5 april 1803

>Den blev uropført 22 dec 1808 og her var 3. klaverkoncert /ikke/ på
>programmet, men den 4.

>Bare man vidste hvad du talte om...

Fint når det traditionelle når på højde med fusion af neger og hvid
musik der gav jazz

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 09:50

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>4 satser - varer ca 24 min

>Den blev opført 5 april 1803

>Den blev uropført 22 dec 1808 og her var 3. klaverkoncert /ikke/ på
>programmet, men den 4.

>Bare man vidste hvad du talte om...

Det er naivt at tro at der på internettet findes diskusssionsgrupper
hvor de fleste forstår hvad andre skriver 100%

Men hvis dine sure opstød erstattes af konstruktiv præcis oplysende
kritik af HVAD du er i tvivl om, så kan vi sammen gøre debt og
forståelse bedre og bedre