MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DistributedCOM
Fra : Martin Ploug

Dato : 09-01-11 12:38

Hej

Jeg kan se, at der i min logbog i Vista (Kontrolpanel > System og
vedligeholdelse > Administration > Logbog) har rigtig mange fejl
under Administrative hændelser med kilden DistributedCOM.

Under Generelt i beskrivelsen står der:
"Adgangsindstillingerne standard for computeren giver ikke Lokal
Aktivering adgang til COM-serverprogrammet med CLSID
{A47979D2-C419-11D9-A5B4-001185AD2B89}
for brugeren NT AUTHORITY\LOKAL TJENESTE SID (S-1-5-19) fra adressen
LocalHost (via LRPC). Denne sikkerhedstilladelse kan redigeres ved hjælp
af administrationsværktøjet til komponenttjenester."

Hvor og hvordan retter jeg dette?

Ofte når jeg starter min Windows Vista kommer der en boks med
overskriften Værtsproces for Windows Tjenester
blev afbrudt og lukket.
Se billede her: http://www.detour.dk/billeder/vaertsproces.png

Jeg tænker på, om ovenstående fejl kan være årsagen?

På forhånd tak og godt nytår.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-11 16:06

Martin Ploug skrev:

> Jeg kan se, at der i min logbog i Vista (Kontrolpanel > System og
> vedligeholdelse > Administration > Logbog) har rigtig mange fejl
> under Administrative hændelser med kilden DistributedCOM.

Jeg bruger (dele af) en sikringsopskrift til mine pc'er. Den er
beregnet til XP, og derfor dur ikke alle elementerne til Vista
eller W7. I den opskrift slås DCOM helt fra. Det har ikke givet
mig nogen problemer med XP, hverken i mine programmer, på mit LAN
eller min internetforbindelse.

Jeg har også deaktiveret det i Vista og Windows 7, men Vista
ligger på min bærbare der sjældent er i brug, og Windows 7 er
helt nyt for mig.

Opskriften er:

Kontrolpanel - Admin - Komponenttjenester - Computere - Denne
computer

Højreklik og vælg Egenskaber.
Under fanebladet Standardegenskaber fjernes fluebenet ud for
"Aktiver DCOM på denne computer", og under fanebladet
Standardprotokoller fjernes protokollen Forbindelsesorienteret
TCP/IP.

Den sidste protokol findes ikke i W7 (har ikke tjekket Vista).

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-01-11 17:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> TCP/IP.
>
> Den sidste protokol findes ikke i W7 (har ikke tjekket Vista).

Hej Bertel

Mange tak for det. Det prøver jeg.
På denne hjemmeside http://tinyurl.com/37r5wyk kan jeg se, at
Komponenttjenester i Vista kan finde ved i Start at skrive
dcomcnfg i søgefeltet. Fanebladet Standardprotokoller og
protokollen Forbindelsesorienteret TCP/IP findes i Vista.
Jeg genstarter og ser, hvad det giver.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-11 18:51

Martin Ploug skrev:

> På denne hjemmeside http://tinyurl.com/37r5wyk kan jeg se, at
> Komponenttjenester i Vista kan finde ved i Start at skrive
> dcomcnfg i søgefeltet.

Du kan skrive det samme i Kør-boksen. Så starter programmet med
det samme. Men det kan også findes via Kontrolpanelet.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-01-11 23:15

Bertel Lund Hansen skrev:

> I den opskrift slås DCOM helt fra.

Er det ikke lidt "farligt" at slå advarsler fra?

Når olielampen i bilen lyser, er det en advarsel
om at der skal ske noget - hæld olie på.

Når den lyser, er det irriterende at kigge på, så
skruer jeg den da bare ud

Jeg får da også masser af fejl i min logbog i
Windows, men jeg kunne da ikke drømme om
at slå logbogen fra - jeg vil hellere finde fejlen.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Mcwm

Dato : 09-01-11 23:34

Den 09-01-2011 23:15, Allan Vebel skrev:
> Er det ikke lidt "farligt" at slå advarsler fra?

Nu var det ikke logbogen der skulle slås fra, men DCOM.

(DCOM (Distributed Component Object Model) Microsoft's extension of
their Component Object Model (COM) to support objects distributed
communication across a network.)

Venligst
Mcwm

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-01-11 00:17

Mcwm skrev:

> Nu var det ikke logbogen der skulle slås fra,
> men DCOM.

Det var bare sådan jeg opfattede det - og kan
se at ordet "logbog" også indgår i Martins
spørgsmål:

Nå, motorlampen i Land Roveren lyser når det
fryser, det er jeg nødt til at gøre noget ved. Det
er noget med varmen fra udstødningen der skal
genbruges i indsugningen, for at forbedre
økonomien i dieselforbruget.

Jeg kan slå advarslen fra, men er det ikke rart
at blive mindet om den slags?

Jeg arbejder normalt med privatkunders pc'er,
her er Wundows sat op som Microsoft gør det
ved installationen - og jeg kunne ikke drømme
om at pille ved den slags der skal give oplysninger
om fejl og sikkerhed - det er kundens eget ansvar
at pille ved det.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/test/landrover.png

Fra : Mcwm

Dato : 10-01-11 00:40

Den 10-01-2011 00:17, Allan Vebel skrev:

Men hvis elbagruden ikke bruges, er der intet i vejen for at slukke den,
vel?

Venligst
Mcwm

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-01-11 00:46

Mcwm skrev:

> Men hvis elbagruden ikke bruges, er der
> intet i vejen for at slukke den, vel?

Det dækker ikke helt den bil-alalogi jeg kom
med

Skifter du ikke olie når olielampen lyser?

Fra : Mcwm

Dato : 10-01-11 01:00

Den 10-01-2011 00:46, Allan Vebel skrev:
> Det dækker ikke helt den bil-alalogi jeg kom
> med
Det var dit valg at gå den vej. Læs lidt på DCOM og du vil se, at det
kan undværes, især for brugere der kun har en pc på LAN.

Desuden, så mener jeg, at rådet fra Bertel var, *forsøg* at slå det fra.
OP vil nok bemærke evt. uheldige følger det måtte have. Det står også
tydligt under Bertels forslag, som svar fra OP, "Jeg genstarter og ser,
hvad det giver".

At MS smider det på maskinen, er ikke det samme som at *alle* har brug
for det. De går med seler og livrem.

Venligst
Mcwm

Fra : /John

Dato : 10-01-11 02:03

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> Læs lidt på DCOM og du vil se, at det kan undværes

Fin forklaring her, for hvem det måtte ha' interesse:

"The strange history of DCOM":
http://www.grc.com/freeware/dcom.htm

Samme hos Majorgeeks:
http://majorgeeks.com/DCOMbobulator_d3987.html

John

Fra : Mcwm

Dato : 10-01-11 02:26

Den 10-01-2011 02:02, /John skrev:

> Fin forklaring her, for hvem det måtte ha' interesse:
>
> "The strange history of DCOM":
> http://www.grc.com/freeware/dcom.htm
>
> Samme hos Majorgeeks:
> http://majorgeeks.com/DCOMbobulator_d3987.html

List af samme skuffe;

http://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_Component_Object_Model

og så *må* den ged være barberet!

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-11 08:54

Allan Vebel skrev:

> Er det ikke lidt "farligt" at slå advarsler fra?

Jeg har ikke problemer med det. Jeg slår også firewall,
systemgendannelse og hele advarselssystemet fra
(fejlmeddelelser). Jeg gider ikke se på det bavl de prøver at
tvinge mig til at bruge.

Men jeg har sikret mig på andre måder. Det har jeg nu aldrig haft
brug for af sikkerhedsgrunde. Jeg har kun kørt et image tilbage
igen hvis jeg havde installeret og fjernet for mange programmer.
Jeg vil have så rent et system som muligt.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-11 08:56

Allan Vebel skrev:

> Når olielampen i bilen lyser, er det en advarsel
> om at der skal ske noget - hæld olie på.

Når du ikke ved hvad DCOM er for noget, er det ikke smart at du
laver en sammenligning. Du aner slet ikke om den passer.

--
Bertel