Hvad fatter gør.....
Fra : Lyrik

Dato : 10-01-11 01:41

Ja hvad er det fatter gør? Ikke altid det retfærdige i hvert fald! Det
lyder ofte:"Nu har jeg købt en MacBook Pro, så kan Magda få min gamle
MacBook."

Kvinden bliver betragtet som en "House-nigga!" Selv i dag hvor der
bræges om "ligeret", er der afgjort ikke ligeret til den
topkonfigurerede maskine! Som en ven meget sigende udtrykte det:"Hun
har jo ikke forstand på det alligevel!"

Og hvorfor har "Husnegeren" ikke forstand på det? Fordi hun er holdt
nede i årtusinder og ikke har opnået ligeret endnu! Og det skal hun
måske heller ikke have? Manden blev skabt først og er Guds afglans,
mens kvinden er en "mandinde" mandens afglans!
Glansen falder på mandens MacBook Pro og afglansen nydes af kvinden på
den lille 13". Hun smiler tilfreds og vender sit lille smukke ansigt
taknemmelig op imod "Den store farmand", der lige har snuppet
førstefødselsretten til supermaskinen!

Han fastholder:"Hun smiler tilfreds! Når hun er tilfreds, kan jeg vel
også være det. Vi er vel en familie og så sparede vi de penge? Skulle
vi have ventet til vi kunne få en MacBook Pro hver, så havde jeg måtte
udsætte købet af mine golfkøller!";-(

Hvad er det fatter gør?

Jens

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 10-01-11 14:07

On 10-01-2011 09:41, Lyrik wrote:
> [...]
> også være det. Vi er vel en familie og så sparede vi de penge? Skulle
> vi have ventet til vi kunne få en MacBook Pro hver, så havde jeg måtte

Forholder sig til realiterne og opfører sig ganske fornuftigt...
Hvis fruen i huset ikke har behov for eller ønske om en stor, kraftig
maskine, er der da heller ikke grund til at bruge penge på een ?!?

PS. Og hvorfor skal du absolut bruge det forfærdelige sprog isf. blot at
beskrive dem som mand og kone ???

Jesper \

Fra : Morten Lind

Dato : 10-01-11 17:53

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> også være det. Vi er vel en familie og så sparede vi de penge? Skulle
> vi have ventet til vi kunne få en MacBook Pro hver, så havde jeg måtte

Hæ, hæ...Jens

<http://www.youtube.com/watch?v=6P91_H690z4>

M.

Fra : Steen

Dato : 11-01-11 15:35

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:
> Det
> lyder ofte:"Nu har jeg købt en MacBook Pro, så kan Magda få min gamle
> MacBook."

Hvor lyder det sådan?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-01-11 16:43

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Hvor lyder det sådan?

ikke hos os ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 11-01-11 10:12

On 11 Jan., 15:35, Steen <ist...@gmail.com> wrote:

> Hvor lyder det sådan?

,,,,,,,,,,,,,,,
Hjemme hos dig?

Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-11 19:48

> [...]

> også være det. Vi er vel en familie og så sparede vi de penge? Skulle
> vi have ventet til vi kunne få en MacBook Pro hver, så havde jeg måtte

Selvfølgelig er der lidt om det, du siger. Omvendt så er der vel heller
ikke noget galt i at have forskellige interesser. F.eks. er det mig, der
fotograferer her i huset. Så er det jo smartest, hvis jeg har den nye
Mac med indbygget SD-kortlæser. Min kone har intet at bruge en
SD-kortlæser til, og hun kan ikke mærke forskel på en et år gammel Mac
og en ny. Så er det da smartest, at hun overtager min Mac, mens jeg får
den nye.
Ellers er det jo kvindernes egen skyld, ligesom det er det på
langt de fleste andre områder, hvor der er forskelsbehandling. Når man
spørger sin kone, om hun ikke trænger til en ny bil, en ny computer
eller en ny iPhone, så svarer hun som regel, at det går helt fint med
den gamle. Det er mit indtryk, at sådan er det som regel med kvinder. De
tænker mere fornuftigt end mænd, når det drejer sig om den slags
mekaniske og elektronikse ting. Til gengæld bruger de gerne mange penge
på f.eks. smykker, make-up og kropspleje. Områder, som de fleste mænd
stort set ikke bruger penge på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : -=JF=-

Dato : 11-01-11 23:16

Den 10/01/11 09.41, Lyrik skrev:
> En hulens masse bavl!

Prøv en dag at komme ud i virkeligheden!

--
Mhv.
John

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-01-11 00:48

> [...]

> bræges om "ligeret", er der afgjort ikke ligeret til den
> topkonfigurerede maskine! Som en ven meget sigende udtrykte det:"Hun

Hun er da bedøvende ligeglad med teknikken, hvis hun er som kvinder er
flest. Hun vil bare have noget fra hånden og ikke fortabe sig i om man
kan skifte hukommelse, grafikkort, processor og andet ud.
Sammenlign med støvsugere. Hvis man vil have mænd til at støvsuge noget
mere skal man da bare sende dem afsted på indkøb efter den, og eventuelt
lade dem købe en spaceodyssé-lignende altmuligmonster. Fruen er sgu da
ligeglad. Der må godt stå Miele på den, hvis man har sans for design og
kunst, men den skal da bare støvsuge.

På den måde er de mænd du refererer til lidt fanget i af de er vant til
at skulle løse tekniske opgaver, hvorfor alle opgaver bliver løst
teknisk, i stedet for at ændre problemløsningsstrategi a la hvis man en
gang har prøvet at løse et problem med en hammer, så tror man at alle
verdens problemer kan løses med en hammer.

Løsningen er simpel. Tilbyd hende den gamle hvis du har købt dig en ny.
Men det er sgu da ikke din hovedpine, med mindre du ikke kan lade være

--
Flemming

Fra : Lyrik

Dato : 12-01-11 03:11

On 12 Jan., 00:47, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> [...]
>
> Løsningen er simpel. Tilbyd hende den gamle hvis du har købt dig en ny.
> Men det er sgu da ikke din hovedpine, med mindre du ikke kan lade være

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Problemet er at de får ikke chancen. Mine øjne er blevet åbnet af
Macbrugerklubben. Ikke fordi formanden i mange år har været en kvinde,
men fordi jeg har bemærket "klub-kvindernes" forhold til deres Mac.
De sparer sammen til den Mac Pro. De hæger om den der gamle iMac. Og
de sukker længselsfuldt efter en forklaring på "pdf"
Samlet set, et kvindeligt støn efter den gode teknologi! Den de selv
kæmper for at opnå. De er så vandt til at blive holdt i uvidenhed, som
bomuldsplukkerne der fik at vide at deres eneste fornøjelse var "store
sko og en stram fisse!"
Men de vil mere end det!!
Det summer i de kvindelige geledder af længsel efter teknologisk
ligeret til chipsene. Og her taler jeg ikke om "Sour Cream!"

De vil Mac! Og de vil Pro!

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-01-11 16:43

> [...]

> Det summer i de kvindelige geledder af længsel efter teknologisk
> ligeret til chipsene. Og her taler jeg ikke om "Sour Cream!"

jeg synes du skal lægge piben med sjov tobak .. du kan ikke tåle det ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-11 17:19

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Problemet er at de får ikke chancen.

Kvinderne skal ikke have chancen. De skal tage chancen. Det nytter ikke
at lovgive om, at x antal bestyrelsespladser i firmaer skal besættes af
kvinder. I stedet skal kvinderne gøre sig kvalificerede til og være
interesserede i pladserne. Det nytter jo ikke, hvis vi tvinger en masse
kvinder ind på pladser, de slet ikke er kvalificerede til.
Alt i alt, så er problemet, at kvinderne lader sig undertrykke.
Det kan de jo bare lade være med. Det er jo dem selv, der finder sig i
det. Det er jo dem selv, der gladeligt gifter sig med karrieremanden og
affinder sig med at passe hans hjem og føde hans børn. Så længe kvinder
står i kø for at få lov til det, så længe vil kvinderne være
undertrykte. Så nemt er det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 13-01-11 14:10

> Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

....en masse snik-snak-sludder...

Hvad har du drukket/røget?

- Mikael

Fra : Lyrik

Dato : 12-01-11 03:15

On 10 Jan., 17:53, mortenl...@mac.com (Morten Lind) wrote:

> Hæ, hæ...Jens
>
> <http://www.youtube.com/watch?v=6P91_H690z4>
>
> M.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jamen det er jo rigtigt Morten! Kvinder er blevet handlet, solgt og
holdt nede i tusinder af år længere end den sorte mand!

Vi må have en debat inden slaveejermentaliteten skyller den sidste
anstændighed bort!

Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 12-01-11 13:02

> [...]
> holdt nede i tusinder af år længere end den sorte mand!
>
> Vi må have en debat inden slaveejermentaliteten skyller den sidste

Ja, der er ikke rykket meget på kønsfordelingen siden Gorm den Gamle

M.

Fra : Robert Piil

Dato : 12-01-11 13:12

On 2011-01-12 11:14:45 +0100, Lyrik said:

> [...]
> holdt nede i tusinder af år længere end den sorte mand!
>
> Vi må have en debat inden slaveejermentaliteten skyller den sidste

Jeg er ikke ganske overbevist om at den rette vej tilbage på
anstændighedens spor, går over at generalisere hele det maskuline køn
til at være skurke, ligesom jeg heller ikke er helt enig i at det
skulle være den bedste indgangsvinkel at fokusere på hvem der har den
største (Mac). Jeg tror de fleste kvinder ville finde det en barnlig og
meget maskulin indgangsvinkel.

--
Robert Piil
http://piil.org