iTunes og programmer
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-01-11 22:40

til min iPhone 3G. Jeg ved godt, at jeg har nævnt det før. Men der er en
ting der undrer mig: hvis jeg logger ind op en anerkendt konto og får
lov at hente allerede indkøbte programmer én gang til, får jeg følgende
fejlmeddelelse ved kablet sync til fonen:
" ...blev ikke installeret, fordi du ikke har tilladelse til at afspille
dem på denne computer. Hvis du vil godkende denne computer til emner
indkøbt fra iTunes Store, skal du vælge Butik > Godkende denne computer"

Den sidstnævnte mulighed eksisterer ikke i iTunes/indstillinger i min v.
10.1.1

Et eller andet sted inde i iTunes kan se på min(e) konto(konti), at jeg
har tilladelse til _to_ maskiner. Den ene er helt sikkert min hedengange
MB, men den anden?

Så:hvordan får jeg lov til at bruge allerede hentede programmer på min
MBP _og_ min iPhone?

--
v.h., Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-01-11 23:37

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> MB, men den anden?
>
> Så:hvordan får jeg lov til at bruge allerede hentede programmer på min

I iTunes skulle der meget gerne være et menu-punkt, der hedder "Butik".
Herunder kan du vælge "Godkend computer". Du kan kun have fem godkendte
computere til din konto.
Det er meget vigtigt, at man fjerner godkendelsen fra en
computer, før man sælger den eller kasserer den. Man kan ikke bare
fjerne godkendelsen "udefra". Det skal gøres fra selve computeren. Der
er dog den mulighed, at man kan slette alle godkendelser ved at logge
ind på sin Apple-konto. Herefter skal de ønskede computere godkendes
igen. Det kan man bare kun gøre én gang om året, så man skal ikke frådse
med det. Så husk at fjerne godkendelsen fra computere, før de sælges
eller kasseres.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-01-11 22:18

> [...]
> igen. Det kan man bare kun gøre én gang om året, så man skal ikke frådse
> med det. Så husk at fjerne godkendelsen fra computere, før de sælges

Kære Henrik. Læs lige igen teksten ovenfor:

Den sidstnævnte mulighed eksisterer ikke i iTunes/indstillinger i min v.

og:

Et eller andet sted inde i iTunes kan se på min(e) konto(konti), at jeg

To problemer, du meget gerne må komme med en løsning på

--
v.h., Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-11 22:32

> Kære Henrik. Læs lige igen teksten ovenfor:
>
> Den sidstnævnte mulighed eksisterer ikke i iTunes/indstillinger i min v.
> 10.1.1

Jamen er der ikke et menupunkt i menulinien øverst på skærmen, når
iTunes er åben, som hedder "Butik"? Det skal der da være. Jeg har samme
version af iTunes. Når jeg skriver det, er det fordi, du skriver
"iTunes/indstillinger". Det lyder som om, du leder inde i
indstillingerne til iTunes. Hvis menupunktet mangler, kan du så ikke
lige remse de menupunkter op, som findes?

> og:
>
> Et eller andet sted inde i iTunes kan se på min(e) konto(konti), at jeg
>
> To problemer, du meget gerne må komme med en løsning på

Du har to muligheder: Du kan ignorere det. Så spilder du en godkendelse
på en tidligere computer. Det kan jo være det samme, hvis du ikke har
brug for alle fem. Alternativt kan du logge ind på din konto hos Apple
og der slette samtlige godkendelser. Derefter kan du godkende din
computer igen under menupunktet "Butik", som du så desværre ikke kan
finde. Under alle omstændigheder skal du bare huske på, at du kun kan
slette alle godkendelser én gang om året. Man skal derfor spare lidt på
det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-01-11 20:06

> [...]
> indstillingerne til iTunes. Hvis menupunktet mangler, kan du så ikke
> lige remse de menupunkter op, som findes?

Jeg behøver ikke remse op. Men du har helt ret. der er da et punkt i
menulinjen. Det havde jeg bare overset. Var inde i indstillingerne, ja.

Det er flovt. Men jeg mister forhåbemtligt ikke min ret til at bruge
Mac! Jeg skylder idg vist en kvajebajer.

> [...]
> finde. Under alle omstændigheder skal du bare huske på, at du kun kan
> slette alle godkendelser én gang om året. Man skal derfor spare lidt på

Ved din hjælp har ejg fundet det. MBPen nu godkendt og jeg _har_ hentet
apps-

Så tak for hjælpen Henrik.

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-01-11 22:49

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Den sidstnævnte mulighed eksisterer ikke i iTunes/indstillinger i min v.

Den sidstnævnte mulighed kommer først når man HAR opbrugt sine fem liv.

Så du må køwe nogen flere Mac'er :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-11 23:40

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110109 <nospam0002+20110109@gmail.com> wrote:

> Den sidstnævnte mulighed kommer først når man HAR opbrugt sine fem liv.
>
> Så du må køwe nogen flere Mac'er :)

Jeg ved ikke, om jeg misforstår dig, men jeg synes ikke, du har ret. Man
kan da altid godkende og igen fjerne godkendelsen fra den computer, man
sidder ved, i programmet iTunes.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-01-11 07:47

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg ved ikke, om jeg misforstår dig, men jeg synes ikke, du har ret. Man
> kan da altid godkende og igen fjerne godkendelsen fra den computer, man
> sidder ved, i programmet iTunes.

Mich spørger til den med at fjerne alle godkendelser i iTunes hvis man
ikke har flere liv tilbage.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-01-11 22:11

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110109 <nospam0002+20110109@gmail.com> wrote:

> Mich spørger til den med at fjerne alle godkendelser i iTunes hvis man
> ikke har flere liv tilbage.

Undskyld, at jeg blander mig. Men jeg _har_ fundet ud af det ved den
venlige doktors hjælp. Det var mig selv, der var svagt oreinteret i
iTunes og sådan.

Kan vi hæve diskussionen lidt op? Lidt op i det zoologisk edb-univers?
Fem liv er sgu da ringe i Appleverdenen, en kat har da efter sigende ni
liv! Hvorfor har Apples kattedyr så kun fem i iTunes, jaguar, tiger
leopard og sneleopard er da osse kattedyr, ik'?

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-01-11 14:32

> [...]

> liv! Hvorfor har Apples kattedyr så kun fem i iTunes, jaguar, tiger
> leopard og sneleopard er da osse kattedyr, ik'?

Nejnej, ikke fem liv, men fem husdyr. Hvor mange sneleoparder har du
overhovedet plads til på matriklen og får de frisk luft og sneharer hver
dag?