Toast 6 mounter ikke
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-01-11 17:52

Fik noget Toast bundlet med en hd. Det virkede fint med min gamle MB,
der nu er gået sønder. Tastaturet vil ikke som jeg vil. Det er som om
det hænger sammen med temperaturen på maskinen.

Men samme Toast 6 vil ikke mounte på min MBP, det vil Lite versionen,
som kom i samme bundle, derimod godt.

Hvad er der gået galt?

--
v.h., Mich

Fra : Jesper

Dato : 08-01-11 21:09

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> det hænger sammen med temperaturen på maskinen.
>
> Men samme Toast 6 vil ikke mounte på min MBP, det vil Lite versionen,

Den er for gammel, vi er oppe på på version 10 i dag.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-01-11 21:49

> Den er for gammel, vi er oppe på på version 10 i dag.

Tak for dit indspark, men det hjælper ikke meget. Toast 6 virkede fint
på en MB med Leopard, men ikke på min MBP med Sneleopard. Det gør
derimod Toast Lite v. 6.07.

Så kom endelig med et kvalificeret bud

--
v.h., Mich

Fra : Jesper

Dato : 08-01-11 22:11

> [...]

> Tak for dit indspark, men det hjælper ikke meget. Toast 6 virkede fint
> på en MB med Leopard, men ikke på min MBP med Sneleopard. Det gør

Det fremgår af http://snowleopard.wikidot.com/o-t om Toast 6.1:

DOES NOT RESPOND. Will not open from Dock or in response to insertion of
blank media. Dead!

Du skal op på 7.1.3 for at få Toast til at køre i Sneleopard 64 bit.

At din lette udgave så stadig køre er så en anden sag.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-01-11 22:12

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> det hænger sammen med temperaturen på maskinen.
>
> Men samme Toast 6 vil ikke mounte på min MBP, det vil Lite versionen,

Jeg har oplevet det samme lige præcis med Toat 6.x, da jeg skiftede fra
10.3.x til 10.4.x og senere fra 10.4.x til 10.5.x, så jeg valgte at
opgradere til Toast 8.x og nu senere til ver. 10.x. - Faktisk garanterer
Roxio ikke, at Toast 6.x overhovedet kan køre på noget højere end 10.4.x.

Har du kopieret indstillingsfilerne fra din gamle maskine til den nye,
eller har du bare installeret og indtastet serienr.? - Jeg fik det til
at virke på en 10.5 maskine (QuickSilver) ved at kopiere
indstillingsfiler og programpakke over fra 10.3.x, men trickeet gik ikke
fra 10.5.x på QuickSilveren og til 10.5.x på MacPro'en. - Men du kan da
prøve det trick, hvis du stadig har din gamle maskine, men jeg vil ikke
garantere noget.

...Så jeg er lidt bange for, det er på tide at opgradere til Toast 10.x
Titanium / Toast 10 Titanium Pro... Lige nu kan du få std. ver. til
$79,99USd (normal $99,99USd) og Pro ver. til $129,99USd (normal
$149,99USd). Og vil du have en fysisk disk, koster det svjh. ca. $15USd
ekstra til fors.omk.. Normalt garanterer Roxio også for gratis opd./opg.
indenfor samme hovedversion...

mvh. Erik Richard