Ekstern HD og fjernelse af filer
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-01-11 22:06

Kan det passe?

Jeg er ved at tømme en eksterne HD for backup filer fra Time Machine
(fra sommeren 2010) bare for at få lidt mere plads på den. Det er _ikke_
min primære backupHD, der ligger er en msse andet på den i mapper (?).
Svigermors billeder af hunden og potteplanterne - dem tør jeg ikke
slette.

Men nu er tømningen i gang på 30.minut, der lidt mere end 311.000 filer,
der skal slettes. Og det går videre og videre.

Åh, nu tæller den nedad fra 313.000, men hvor er det dog langsommmeligt.

Hvorfor?

-- Mich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-11 22:36

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> der skal slettes. Og det går videre og videre.
>
> Åh, nu tæller den nedad fra 313.000, men hvor er det dog langsommmeligt.

Fordi OS X er en sløv og forædt iberisk skovsnegl - ihvertfald til at
slette filer. - Jeg kopierede i forgårs ca. 100.000 OS 9.x filer fra
en mappe på MacPro'en over til min G5, hvorefter jeg 'bare' ville slette
mappen, da de var færdigkopieret. - Det tog den godt 17min....

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-01-11 09:37

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> [...]
> der skal slettes. Og det går videre og videre.
>
> Åh, nu tæller den nedad fra 313.000, men hvor er det dog langsommmeligt.

Der er mange, mange små filer og husholdningsarbejdet er det samme
uanset filens størrelse. Sådan er det når man ikke bare beder om at
formatere drevet :)

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-01-11 14:05

?

"Mich. Ottosen" <cykelstativ@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der skal slettes. Og det går videre og videre.
>
> Åh, nu tæller den nedad fra 313.000, men hvor er det dog langsommmeligt.

En tanke til en anden gang...

Flyt de filer du skal bruge, formatér drevet og læg så filerne tilbage.

Ville det være hurtigere?

H.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-01-11 17:52

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> En tanke til en anden gang...
>
> Flyt de filer du skal bruge, formatér drevet og læg så filerne tilbage.
>
> Ville det være hurtigere?
>
> H.

Tak til alle for svar. Jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed. At
slette mapperne "individuelt" we nok den eneste mulighed, der ligger en
del andre filer, som jeg ikke abre kan slette ved en formattering.

Måske skulle jeg sætte en ekstra (men lille) firewiredisk i "enden" af
den første, og så smideskramlet derover og formattere nr. 1? Kan man
det? Altså forbinde flere hd'er med fwkabel?

--
v.h., Mich

Fra : Per Jensen

Dato : 08-01-11 19:02

On 08/01/11 17.52, Mich. Ottosen wrote:

> Måske skulle jeg sætte en ekstra (men lille) firewiredisk i "enden" af
> den første, og så smideskramlet derover og formattere nr. 1? Kan man
> det? Altså forbinde flere hd'er med fwkabel?

Ja, Firewire kan daisychaines, op til 127 enheder mener jeg.

Det er endda fordelagtigt at daisychaine 2 harddiske hvis du skal flytte
data - FW er så genialt at data flyttes fra den ene disk til den anden
imens at Operativsystemet på computeren instruerer dem til det og
overvåger det hele. Det sparer meget tid, og bruger ikke ret meget af
computerens kræfter (det samme kan bestemt ikke siges om USB, det sløve
lo..)

// Per.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 08-01-11 21:38

Per Jensen <news@fjerneszapro.dk> wrote:

> [...]
> overvåger det hele. Det sparer meget tid, og bruger ikke ret meget af
> computerens kræfter (det samme kan bestemt ikke siges om USB, det sløve

Det er forkert. FireWire arvede en masse teoretiske muligheder fra SCSI,
som heller ikke blev udnyttet i praksis med SCSI.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-01-11 18:01

> [...]

> den første, og så smideskramlet derover og formattere nr. 1? Kan man
> det? Altså forbinde flere hd'er med fwkabel?

Du skal bare have en separat harddisk til Time Machine en gang for alle.