Starte applikation minimeret ved opstart ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 07-01-11 20:09

Hej gruppe,

Jeg ønsker at de to applikationer Mail og Thunderbird starter op
automatisk i minimeret tilstand, hver gang min maskine booter.
Jeg har fundet ud af hvordan jeg får dem til at starte, men de starter
op i forgrunden, og jeg må så minimere dem - hvordan får jeg dem til
automatisk at minimere sig ?

Andreas M. Hansen

Fra : Jon

Dato : 07-01-11 21:10

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg har fundet ud af hvordan jeg får dem til at starte, men de starter
> op i forgrunden, og jeg må så minimere dem - hvordan får jeg dem til

Kunne du ha laget et lite AppleScript som åpner programmet, venter til
det er åpent og så gjør en Cmd-M? Deretter gjør du scriptet til
oppstartsobjekt istf. selve programmet.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 08-01-11 01:08

> Kunne du ha laget et lite AppleScript som åpner programmet, venter til
> det er åpent og så gjør en Cmd-M? Deretter gjør du scriptet til
> oppstartsobjekt istf. selve programmet.

Her har du tabt mig - det kan jeg ikke gennemskue..

Andreas M. Hansen

Fra : Terje Kleverud

Dato : 07-01-11 22:27

> [...]

> Jeg har fundet ud af hvordan jeg får dem til at starte, men de starter
> op i forgrunden, og jeg må så minimere dem - hvordan får jeg dem til

I stedet for å minimere dem kan du forsøke å 'gemme' dem:

Åpne System Preferences, velg Accounts, marker din konto og klikk på
Login Items. Her kan du så sette flueben på Mail og Thunderbird.

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 08-01-11 01:09

Den 07/01/11 22.27, Terje Kleverud skrev:

> I stedet for å minimere dem kan du forsøke å 'gemme' dem:
>
> Åpne System Preferences, velg Accounts, marker din konto og klikk på
> Login Items. Her kan du så sette flueben på Mail og Thunderbird.

Det var lige det der skulle til - nu fungerer det som ønsket, og jeg har
lært en masse om opstartsprocessen!
Mange tak for hjælpen!

Andreas M. Hansen