MS Windows
briani 27239
Ny installation af W7 på netbook uden dvd-~
Fra : bme

Dato : 06-01-11 17:50

Hejsa

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får installeret en
windows 7 på en netbook, der ingen dvd-drev har?

hdd er ny, så det er en hel frisk installation der skal laves.

Kan man kopiere indholdet over på en usb-stick og så lave noget boot
fra den?

netbook'en er en compag mini311

/bme

Fra : -=JF=-

Dato : 06-01-11 18:01

Den 06/01/11 17.49, bme skrev:
> Hejsa
>
> Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får installeret en
> windows 7 på en netbook, der ingen dvd-drev har?
Kopier hele skiven over på en USB-nøgle, og installer derfra!

--
Mhv.
John

Fra : bme

Dato : 06-01-11 18:35

-=JF=- tastede følgende:

> Kopier hele skiven over på en USB-nøgle, og installer derfra!

Kan man boote fra usb-sticken når filerne fra w7 dvd er kopieret
almindeligt over på en usb-stick?

/bme

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-11 18:58

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i meddelelsen
> Kan man boote fra usb-sticken når filerne fra w7 dvd er kopieret
> almindeligt over på en usb-stick?

Nej - men du kan formentlig godt installere den uden at der er bootet
fra USB-stick'en - bare kør install programmet.

Ellers må du have fat på et eksternt DVD-drev til USB - og håbe på at
din PC kan boote fra USB - det er ikke alle, der kan - men mange kan.

Jan

..

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-11 19:02

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej - men du kan formentlig godt installere den uden at der er bootet
> fra USB-stick'en - bare kør install programmet.

Det kræver selvfølgelig, at den kan starte fra harddisken......

Jan

Fra : bme

Dato : 06-01-11 19:45

Jan Vestergaard kom med denne ide:

> Det kræver selvfølgelig, at den kan starte fra harddisken......
>
> Jan

Det er jo lige netop det...

/bme

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-01-11 19:06

Nej, man skal bruge et special program til at gøre den bootbar. HP har
f.eks. et man kan hente. Du kan finde link her:
http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-01-11 19:06

Jan Vestergaard wrote:

> Nej - men du kan formentlig godt installere den uden at der er bootet
> fra USB-stick'en - bare kør install programmet.

Der skal bootes fra et eller andet, og OP har lige sat en ny harddisk i
maskinen.

> Ellers må du have fat på et eksternt DVD-drev til USB - og håbe på at
> din PC kan boote fra USB - det er ikke alle, der kan - men mange kan.

Jeg kan ikke forestille mig at en netbook uden optisk drev ikke kan boote
fra USB (både sticks og USB CD/DVD drev).

Der dukker mange howto guide op på Google, f.eks. denne
<http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-
detailed-100-working-guide/>

--
Jesper Lund

Fra : bme

Dato : 06-01-11 19:47

Jesper Lund frembragte:

> [...]
> fra USB (både sticks og USB CD/DVD drev).
>
> Der dukker mange howto guide op på Google, f.eks. denne

Fandt denne vejledning - det ser ud til at virke

http://maketecheasier.com/boot-and-install-windows-7-from-usb-flash-drive/2009/01/23

/bme

Fra : Henning

Dato : 06-01-11 19:54

On Thu, 06 Jan 2011 17:49:46 +0100, bme <bme@fritid.tele.hej> wrote:

>Hejsa
>
>Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får installeret en
>windows 7 på en netbook, der ingen dvd-drev har?

Brug det officielle Microsoft-tool
http://store.microsoft.com/help/iso-tool

Fra : bme

Dato : 06-01-11 20:17

Henning tastede følgende:

> Brug det officielle Microsoft-tool
> http://store.microsoft.com/help/iso-tool

Det ser ud til at det kræver at man køber og downloader windows 7
direkte fra deres shop - jeg har allerede licensen/mediet

/bme

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-11 20:32

> Henning tastede følgende:

> Det ser ud til at det kræver at man køber og downloader windows 7 direkte
> fra deres shop - jeg har allerede licensen/mediet
>
> /bme

Jeg har lige læst en artikel i et pc blad om, at hvis man har et netværk med
flere computere, kan man på den pc med dvd drev installere et lille program,
hvorefter man kan dele drevet på netværket. Det vil sige, at man lægger
skiven i den fremmede pc og får alligevel mulighed for at installere på en
anden.
Jeg har selvfølgelig glemt hvad programmet hedder og har ikke selv bladet,
men jeg er ret sikker på, at det er i det sidste nye Komputer for alle, at
jeg læste det.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 06-01-11 20:43

>Det ser ud til at det kræver at man køber og downloader windows 7
>direkte fra deres shop - jeg har allerede licensen/mediet

Det er ikke korrekt - du installerer programmet, og peger på dit medie
eller ISO-fil.

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-01-11 21:16

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> program, hvorefter man kan dele drevet på netværket. Det vil sige, at
> man lægger skiven i den fremmede pc og får alligevel mulighed for at

Medmindre du tænker på PXE boot (?) vil det ikke hjælpe i en
installationsfase med en tom harddisk. Der skal bootes fra et eller anden
(som med PXE boot er dit netværk).

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-11 22:12

"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message news:4d25f2a4$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> hdd er ny, så det er en hel frisk installation der skal laves.
>
> Kan man kopiere indholdet over på en usb-stick og så lave noget boot fra den?

Jeg har installeret win7 ultimate på en Acer aspire one netbook uden problemer.
Det blev gjort fra en USB stick uden at skulle lave det fjerneste specielle ved installationen, det
var bare at køre setup fra USB sticken.

Og det kører faktisk lige så godt som XP på en netbook :)

--
Tom