MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 7, netforbindelser samt mapper
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-11 07:42

Hej alle

Nu gør jeg et nyt forsøg med Windows 7, men der er stdig ting jeg
ville undre mig dybt over hvis altså ikke jeg havde kendt
Microsoft i forvejen.

Man kan vælge mellem to forskellige indstillinger til sit
netkort, privat og offentlig - men valget gælder alle
netforbindelser. Jeg bruger p.t. kablet net til mit LAN og
trådløst til internettet, men de indstillinger jeg skal bruge på
mit LAN er mindre sikre end dem jeg vil bruge på min
internetforbindelse. I den forbindelse fandt jeg i øvrigt ud af
hvordan jeg kan lave deling på ern W7-pc. Det kræver at man
vælger "Privat".

Det er dog ikke et problem idet jeg bruger en 'almindelig'
opsætning af de to netkort som er forskellig.

Hvis jeg justerer størrelsen på én mappe, får alle andre mapper
samme størrelse ... ? Er vi tilbage i stenalderen eller hvad?
Jeg kan heller ikke finde et sted at indstille deres udseende én
gang for alle mapper. Jeg er nødt til manuelt ved hver eneste -
og der er edderbankeme mange - at vælge "Oversigt" og "Sortering
efter type".

Er der noget jeg har overset?

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-01-11 11:11

Ikke korrekt. Du bliver spurgt for hvergang du logger på et nyt net om
det er offentligt, hjemme eller privat.

Angående mapper er default at de åbner i samme vindue. Det kan du
ændre i Control Panel / Folder Options.

Når du nu "kender" Microsoft burde du jo have vidst hvor du skulle
kikke efter indstillingsmuligheder.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-11 12:12

Jens Peter Karlsen skrev:

> Angående mapper er default at de åbner i samme vindue. Det kan du
> ændre i Control Panel / Folder Options.

> Når du nu "kender" Microsoft burde du jo have vidst hvor du skulle
> kikke efter indstillingsmuligheder.

Du har da ret. Har Windows 7 en anden forudindstilling end f.eks.
XP? Ellers har jeg nok bare været så irriteret at jeg glemte den
indstilling.

Tak.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-11 12:24

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du har da ret.

Og alligevel ikke. Jeg har aldrig før haft brug for at ændre den
indstilling. Alligevel har jeg kunnet designe én mappe (i XP) og
klikke på knappen med at alle andre skal sættes op på samme måde.
Derefter har de fungeret som uafhængige mapper - bortset fra at
de beholdt modervinduetst størrelse hvis de blev åbnet fra en
anden mappe.

I Windows 7 skal jeg vælge at de skal åbne i separate vinduer, og
først derefter bliver det muligt at klikke på "Anvend på alle
mapper". Men trods det så har alle vinduer samme størrelse. Hvis
jeg formindsker ét, er alle andre nyåbnede vinduer også små.

--
Bertel