Wikiserver på dansk
Fra : Lamalys

Dato : 05-01-11 14:03

Jeg sidder og er i gang med at skifte en skoles komplette IT-løsning ud
med Apple.
Sent i projektet er jeg dog stødt på et uforudset problem.
Wiki-serveren kan ikke fås på dansk, hvilket er et problem, da systemet
også skal bruges af indskolingen, hvor de færreste forstår engelsk.
Er der nogen der ligger inde med oversatte lproj filer til Wikiserveren?
Vi kører OS X Server 10.6.

På forhånd tak.
Lasse Marcher.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-01-11 14:13

Lamalys <mail@lamalys.dk> wrote:

> [...]
> også skal bruges af indskolingen, hvor de færreste forstår engelsk.
> Er der nogen der ligger inde med oversatte lproj filer til Wikiserveren?

Apple har jo ikke selv opfundet Wiki serveren .. er der ikke en
oversættelse fra det oprindelige projekt der kan bruges ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 14:18

Apple har ikke opfundet konceptet "Wiki-server", men de har deres egen
version af det, som autogenererer sider, webmails og kalendere etc
automatisk udfra brugere. Lidt a'la en webbaseret outlook, kan man
næsten sige.
Medmindre jeg har misforstået dig?

//Lama

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-01-11 14:32

<Lamalys> wrote:

> [...]
> version af det, som autogenererer sider, webmails og kalendere etc
> automatisk udfra brugere. Lidt a'la en webbaseret outlook, kan man

Ja ;)

De har garanteret "bare" bundlet og "skinnet" et eller andet opensource
wiki projekt ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 14:44

Det er et ualmindelig fornuftigt gæt! Desværre er det ikke tilfældet :/
Apple har, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til på adskillige
sider, lavet skidtet selv.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-01-11 14:53

<Lamalys> wrote:

> Det er et ualmindelig fornuftigt gæt! Desværre er det ikke tilfældet :/
> Apple har, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til på adskillige
> sider, lavet skidtet selv.

damnit ... så har de ændret på tingene siden 10.5 hvor jeg røg ud af
"gamet" :)

/thomas

* hvilket nok var meget godt for Wiki server i 10.5 _stank_

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 14:57

Ja, der skulle eftersigende være MEGET stor forskel på Wikiserveren i
10.5 og den i 10.6.
Tak for forsøget dog :)

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 05-01-11 19:42

> [...]

> også skal bruges af indskolingen, hvor de færreste forstår engelsk.
> Er der nogen der ligger inde med oversatte lproj filer til Wikiserveren?

Du skal være velkommen til at kaste English.lproj mappen efter mig, så
skal jeg gerne tage et kik på skidtet.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk