Udsovsningskatastrofer
Fra : Lyrik

Dato : 04-01-11 09:44

Egentlig er det faneflugt når velkørende overskudsvirksomheder flytter
til "Indien" for at skore endnu mere profit.

Jeg lurede meget interesseret da "den Kongelige porcelainsfabrik"
flyttede hele produktionen til Thailand. Jeg må indrømme at jeg
tvivlede på om en Thailænder var på kulturel omgangshøjde med det
danske personale!
Der var så meget iboende dansk i det kongelige porcelæn. Kan en
thailænder adoptere den sjæl som lå i produktet. Jeg var spændt!

Nu kan jeg se at jeg fik ret i mit stille sind. De har smidt barnet ud
med badevandet! Så kan det være en advarsel for ligesindede:
http://www.royalcopenhagen.com/shop/shop-series/2/figurines/47/figurines-hc-andersen

Jeg må sige at produktet ikke er til at kende igen!

MvH
Jens

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 17:55

Lyrik wrote:
> [...]
> http://www.royalcopenhagen.com/shop/shop-series/2/figurines/47/figurines-hc-andersen
>
> Jeg må sige at produktet ikke er til at kende igen!

Og svaret på dette er naturligvis massive skattestigninger, større
offentligt forbrug, dårlige betingelser for virksomheder end hos vore
naboer osv.

Hils nede i gammelmandslogen og sig vi tænker på jer.

Fra : Lyrik

Dato : 04-01-11 11:05

On 4 Jan., 17:54, DADK <d...@webspeed.dk> wrote:

> Og svaret p dette er naturligvis massive skattestigninger, st rre
> offentligt forbrug, d rlige betingelser for virksomheder end hos vore
> naboer osv.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du vrøvler!

Jens

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 19:28

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Du vrøvler!

Overhovedet ikke, jeg tager dig på kornet. Hvad vil du i stedet? Det er
en ren tilståelsessag når du skriver : "velkørende overskudsvirksomheder
flytter til "Indien" for at skore endnu mere profit"

Hvad er dit løsen? At sætte skat på "mere profit" eller ulovliggøre at
virksomheder flytter til udlandet? Raske folk skal bare være på
efterløn, og folk der ikke er motiverede til at arbejde giver vi lige 4
års ferie. Og sådan kunne man blive ved.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 04-01-11 22:52

On Tue, 04 Jan 2011 19:27:30 +0100, DADK wrote:

> Raske folk skal bare være på
> efterløn,

I midten af marts går jeg på efterløn, er du misundelig?

> og folk der ikke er motiverede til at arbejde giver vi lige 4
> års ferie.

Er det ikke sat ned til 2 år?

>Og sådan kunne man blive ved.

Tjah, og det gør du jo. Hvad laver du forresten for tiden?

--
MVH
Bruno

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 22:59

Bruno Christensen wrote:

> I midten af marts går jeg på efterløn, er du misundelig?

> Er det ikke sat ned til 2 år?

Jo, men S-SF's valgløfte er at køre dagpengereformen tilbage.

> Tjah, og det gør du jo. Hvad laver du forresten for tiden?

Betaler gildet.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-01-11 00:20

"DADK" skrev i meddelelsen

Bruno Christensen wrote:

> Er det ikke sat ned til 2 år?

Jo, men S-SF's valgløfte er at køre dagpengereformen tilbage.
God idé.

> Tjah, og det gør du jo. Hvad laver du forresten for tiden?

Betaler gildet.
Med din understøttelse/sygedagpenge?

Fra : DADK

Dato : 07-01-11 07:19

Arne H. Wilstrup wrote:

> Jo, men S-SF's valgløfte er at køre dagpengereformen tilbage.
>
> God idé.

> Betaler gildet.
>
> Med din understøttelse/sygedagpenge?

Jeg får ikke nogle af delene dit lille fæ. Jeg har aldrig været med i en
fagforening eller betalt til en A-kasse.

Fra : Jens G

Dato : 05-01-11 17:23

On Tue, 04 Jan 2011 22:59:20 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

>Jo, men S-SF's valgløfte er at køre dagpengereformen tilbage.

Men det gør de da ikke, nu da nogle andre gennemført den upopulære
reform.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-01-11 00:19

"DADK" skrev i meddelelsen

Lyrik wrote:

> [...]

en ren tilståelsessag når du skriver : "velkørende overskudsvirksomheder
flytter til "Indien" for at skore endnu mere profit"
Jeg er enig: Du vrøvler.

[...]
1. for at gå på efterløn skal man altså være rask, eller nul efterløn.
2. man har ikke ferie når man er på understøttelse -man skal hele tiden
være "til rådighed for arbejdsmarkedet" selvom arbejdsmarkedet ikke er
til rådighed for en. 3. Ja, sådan kunne man blive ved - og det gør du
så, desværre.

Fra : DADK

Dato : 07-01-11 07:24

Arne H. Wilstrup wrote:

> 1. for at gå på efterløn skal man altså være rask, eller nul efterløn.

Ding

> 2. man har ikke ferie når man er på understøttelse -man skal hele tiden
> være "til rådighed for arbejdsmarkedet" selvom arbejdsmarkedet ikke er
> til rådighed for en.

Naturligvis skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet hvis man får
arbejdsløshedsunderstøttelse. Men det er ikke nødvendigvis alle som ikke
er i arbejde som er på støtten.

3. Ja, sådan kunne man blive ved - og det gør du
> så, desværre.

Tror dit syn på arbejdsmarkedet trænger til et reality-check.

Fra : Jesper

Dato : 05-01-11 19:27

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> c-andersen
>
> Jeg må sige at produktet ikke er til at kende igen!

Det kan betale sig at beholde de meget arbejdkraftintensive funktioner i
Danmark. Det er ikke spor anerledes end da syerskernes arbejde flyttede
til Portugal for 40 år siden
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : DADK

Dato : 07-01-11 07:25

Jesper wrote:

> Det kan betale sig at beholde de meget arbejdkraftintensive funktioner i
> Danmark. Det er ikke spor anerledes end da syerskernes arbejde flyttede
> til Portugal for 40 år siden

Det kan betale sig hvis profitten i forvejen er lille.

Fra : Lyrik

Dato : 07-01-11 05:06

On 4 Jan., 19:27, DADK <d...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> flytter til "Indien" for at skore endnu mere profit"
>
> Hvad er dit løsen? At sætte skat på "mere profit" eller ulovliggøre at
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

God idé. Virksomheden skal vaere til raadighed for arbejdsmarkedet,
(det danske-) ellers falder der braende ned!

Lige for lige!

Jens

Fra : DADK

Dato : 07-01-11 14:17

Lyrik wrote:

> God idé. Virksomheden skal vaere til raadighed for arbejdsmarkedet,
> (det danske-) ellers falder der braende ned!
>

> Lige for lige!

Som jeg lige har forsøgt at forklare vidal så er det altså ikke en god
ide. Du skriver "lige for lige" - men hvad andet end din købekraft
leverer du? Når du går ned og køber en liter mælk er det resultatet af
rigtig mange menneskers arbejde. Men det er nok lidt sværere at
gennemskue når du køber noget tingeltangel der står "Made In China" på.