Kalibrering med Spyder Pro 2
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 04-01-11 17:27

Hej.

Jeg er ny Mac mand og vil gerne kalibrere min iMac skærm med Spyder Pro 2.

Foregår det på nogenlunde sammen måde som på en pc?

Hvordan vælger jeg farveprofilen på en Imac (altså den farveprofil jeg
"kalibrere mig frem til").

mvh

Jesper.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-01-11 18:16

On 2011-01-04 17:26:32 +0100, Jesper Christophersen said:

> [...]
>
> Foregår det på nogenlunde sammen måde som på en pc?
>
> Hvordan vælger jeg farveprofilen på en Imac (altså den farveprofil jeg

Den vælges i Systemindstillinger / Skærm / fanebladet Farve.
Jeg bruger Eye-One Match, og dér vælges profilen automatisk, når jeg er
færdig med kalibreringen.

Og hvis du bruger Photoshop, kan du se i Color settings for monitor
profile, om den rigtige skærmprofil også ER valgt.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 04-01-11 22:05

Den 04-01-2011 18:16, Kurt Brixen skrev:

> [...]
>
> Og hvis du bruger Photoshop, kan du se i Color settings for monitor
> profile, om den rigtige skærmprofil også ER valgt.

Hej Kurt.

Mange tak for hjælpen.

mvh

Jesper

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-01-11 01:58

On 2011-01-04 17:26:32 +0100, Jesper Christophersen
<christop@post1.dknet.*.dk> said:

> [...]
>
> Foregår det på nogenlunde sammen måde som på en pc?
>
> Hvordan vælger jeg farveprofilen på en Imac (altså den farveprofil jeg

Måke du skulle overveje en Spyder 3 da Spyder 2 ikke kalibrerer high
gamut skærme korrekt. Jeg går ud fra en ny iMac har en high gamut skærm.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse