MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
FLV filer / visning af billede ikon
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 03-01-11 19:56

Hej.

Jeg har en del .flv filer liggende på 2 WIN 7 pc´ere som åbnes med VLC.

Mit problem er, at på den ene af mine Win 7 maskiner vises den enkelte
fil med et billede fra videoen og så nederst til højre i billedet på den
enkelte fil er der et lille symbol for VLC (den velkendte orange dims) -
men på den anden pc vises blot VLC-symbolet - altså uden et billede fra
videoen.

Jeg vil så vildt gerne have, at alle mine video filer vises med omtalte
billede fra videoen - for så er det jo meget nemmere at huske, hvad hver
enkelt fil indeholder - udover filnavnet hvad filnavnet fortæller mig.

Hvordan gør jeg det (aner ikke hvad jeg har indstillet så det virker på
den ene pc - hvis nogen også kan fortælle hvordan man får billedet frem
på en iMac - så er det totalt perfekt....ellers må jeg bare over i en
Mac gruppe....

mvh

Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-11 21:18

Den 03-01-2011 19:56, Jesper Christophersen skrev:

> [...]
> for VLC (den velkendte orange dims) - men på den anden pc
> vises blot VLC-symbolet - altså uden et billede fra videoen.

Du mangler et codec til flv-film på den ene computer. Det er
Windows, der viser miniaturebillederne, og til det skal
Windows bruge et codec. VLC har indbyggede codecs, så
programmet kan sagtens afspille filmene, selvom det
pågældende codec ikke er installeret i Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 03-01-11 22:02

Den 03-01-2011 21:17, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> VLC har indbyggede codecs, så programmet kan sagtens afspille filmene,
> selvom det pågældende codec ikke er installeret i Windows.

Tak for dit svar - men det som nu undrer mig er, at på den pc. hvor der
er billeder på videoikonerne - der er der en flv-fil, som kun vises med
VLC-symbolet - altså uden billede.

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor nogle flv-filer vises med billede
og at der så er en som ikke gør. Tyder der ikke mere på noget
indstillingsmæssigt...?

mvh

Jesper

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-01-11 22:19

Skyldes formentlig at den pågældende flv fil har en blank startframe
(har jeg før set) eller det er ikke en rigtig flv fil men en anden
filtype som er omdøbt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 03-01-11 22:39

Den 03-01-2011 22:19, Jens Peter Karlsen skrev:
> Skyldes formentlig at den pågældende flv fil har en blank startframe
> (har jeg før set) eller det er ikke en rigtig flv fil men en anden
> filtype som er omdøbt.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Takker for dit svar - der står følgende under filens egenskaber:

VLC media file (.flv) (.flv)

- og det står der også under de flv. filer, hvor der er billede.....

Jeg har oplevet, at en given fil i "første omgang" gemmes med
VLC-symbolet - for efterfølgende at ændre sig til det jeg ønsker med
billede. Der er typisk tale om filer fra Youtube, som downloades med
programmet Realplayer, som jo har en video download funktion.

Men hvad det er der sker når filen ændres/ikke ændres har jeg desværre
absolut ingen ide om...

mvh

Jesper

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-01-11 11:07

Dette betyder ikke noget. Det er bare oplysninger taget fra
associeringen af filtypen. Omdøb filen til f.eks. *.mp4 og se på
egenskaber igen og du vil se at det nu har ændret sig. Brug et
editeringsprogram hvis du vil se nærmere på filen.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 03 Jan 2011 22:39:04 +0100, Jesper Christophersen

Fra : Edmund

Dato : 04-01-11 00:02

Den 03-01-2011 22:01, Jesper Christophersen skrev:

> Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor nogle flv-filer vises med billede
> og at der så er en som ikke gør.

En flv kan jo være af forskellig codec f.eks h.263 eller h.264

Prøv under afspilning i VLC, under funktioner/ codec information

Jeg kan dog ikke få flv filer til at vise billed i stifinder.

Mvh Edmund