MS Windows
briani 27239
Office2010 - tre licenser
Fra : Lars Thomsen

Dato : 03-01-11 12:56

Microsoft har et tilbud på Office2010 (fx
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=8270931780) hvor man kan
købe en hjemmeudgave og få licenser til tre PC'ere. Ved nogen om det er tre
"engangsinstallationer" eller om man kan afinstallere på en gammel PC så man
ved køb af ny PC kan overflytte licensnøglen?

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-11 14:10

Lars Thomsen skrev:

> [...]
> "engangsinstallationer" eller om man kan afinstallere på en gammel PC så man
> ved køb af ny PC kan overflytte licensnøglen?

Ikke helt svar på det du spørger om, men jeg vil anbefale
OpenOffice som er gratis. Det kan ca. det samme som Microsofts
Office - bl.a. både læse og gemme i de samme formater.

http://da.openoffice.org/

--
Bertel

Fra : Lars Thomsen

Dato : 03-01-11 14:43

> Ikke helt svar på det du spørger om, men jeg vil anbefale
> OpenOffice som er gratis. Det kan ca. det samme som Microsofts
> Office - bl.a. både læse og gemme i de samme formater.

Givetvis, men jeg VIL anvende Microsoft, da jeg har brug for 100%
komperbilitet.

Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-01-11 16:34

Lars Thomsen <lars@flexcom.dk> wrote:

> [...]

> "engangsinstallationer" eller om man kan afinstallere på en gammel PC så man
> ved køb af ny PC kan overflytte licensnøglen?

Der står FPP - Full Packet Product - siden med linket. Så den kan
flyttes. Muligvis skal du kontakte MS efter et antal flytninger.

Jeg købte tilsvarende 2 x 3 licenser (det ene fejlkøb) til Office 2007.

På forsiden af den ene står med rødt: Dette produkt kan kun købes sammen
med udvalgte tjenester, udvalgte hardware eller ekstraudstyr. Det er en
flad standard DVD æske, som åbnes som en bog. Det er sandsynlig en OEM
og kan ikke flyttes efter aktivering.

Den anden er en vippe æske. Den har ikke samme tekst på æsken og er
således en FPP og vil kunne flyttes.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Lars Thomsen

Dato : 04-01-11 07:33

> [...]
> og kan ikke flyttes efter aktivering.
>
> Den anden er en vippe æske. Den har ikke samme tekst på æsken og er

Tak for det meget informative svar. Jeg vil så gå efter den pakke som ikke
har rød tekst

Godt nytår til jer alle iøvrigt.

Lars

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-01-11 21:57

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> med udvalgte tjenester, udvalgte hardware eller ekstraudstyr. Det er en
> flad standard DVD æske, som åbnes som en bog. Det er sandsynlig en OEM

Hvis man går meget op i det med licenser, er der vist et eller andet med
at disse hjemmelicenser er begrænset til private formål. Man kan ikke
skrive et notat til arbejde med dem..

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-11 22:09

Jesper Lund skrev:

> Hvis man går meget op i det med licenser, er der vist et eller andet med
> at disse hjemmelicenser er begrænset til private formål. Man kan ikke
> skrive et notat til arbejde med dem..

Men Microsoft tager det ikke så nøje med om man køber hardware
sammen med. Det var den besked jeg fik af deres danske afdeling
for et par år siden hvor jeg spurgte (om Windows XP OEM).

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-01-11 22:22

Det kan man nu godt. Om det så er en overtrædelse af
licensbetingelserne er en anden sag.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lars Thomsen

Dato : 04-01-11 07:35

> Det kan man nu godt. Om det så er en overtrædelse af
> licensbetingelserne er en anden sag.

LOL. Den var sgu' go'

Lars