MS Windows
briani 27239
USB Serial converter
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-11 12:09

Har nogen af jer prøvet at bruge en sådan ?

F.eks.
http://www.bj-trading.dk/newshop/default.asp?pv=F5U103VEA&pn=Belkin&vare=204745

Hvilket nummer får COM-porten - COM1, COM2 eller hva' ?

Mvh
KSor

Fra : Peter Martinsen

Dato : 03-01-11 13:59

Hej KSor

Ang. porte.: det kommer an på hvilke porte du har i forvejen.
Hvis du ingen comporte har vil den uden tvivl starte med com1.
Hvis du har een comport starter den med com3, com4 osv

Hvis du kører med et 64bit OS skal du passe på. Mange convertere vil kun
køre 32bit !

Mvh Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-01-11 22:04

On Mon, 3 Jan 2011 12:09:15 +0100, "KS" <keld DOT soerensen SNABELA os
DOT dk> wrote:

>Har nogen af jer prøvet at bruge en sådan ?
>
>F.eks.
>http://www.bj-trading.dk/newshop/default.asp?pv=F5U103VEA&pn=Belkin&vare=204745
>
>Hvilket nummer får COM-porten - COM1, COM2 eller hva' ?
Det først ledige nummer bliver tildelt ved første inst. i hver USB
port du hugger dimsen i.
Nummeret kan så ændres således at det altid er samme COM nummer uanset
hvilken USB du sætter dimsen i.
Se evt. indlæg "Seriel port nummer skifter" fra den 22-12-2010 i denne
gruppe.

/Hans

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 03-01-11 22:14

"KS" <keld DOT soerensen SNABELA os DOT dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen af jer prøvet at bruge en sådan ?
Ja, har noget gammelt udstyr, der kører via en converter fra USB til seriel.

Jeg har været ude for, at ikke alle USB-Seriel convertere fungerede med mit
udstyr, og det viste sig, at det var selve den chip, der sad i converteren,
der ikke kunne arbejde sammen med mit udstyr.

Derfor vil det hvis muligt, være en god idé, at spørge producenten af det
udstyr, som du ønsker skal benyttes sammen med USB-Seriel converteren om,
hvilken en chip der understøttes.

> Hvilket nummer får COM-porten - COM1, COM2 eller hva' ?
Som nævnt i en anden tråd, så startes der med det første nummer, således, at
USB-Seriel converteren får tildelt COM2, hvis du i forvejen har en COM-port
der har nummer 1.

Som regel kan nummeret ændres ved at gå i enhedshåndtering, finde
converteren, vælge egenskaber, og fanebladet avanceret.

Håber svaret kunne bruges .

/ Anders

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-01-11 16:24

On Mon, 3 Jan 2011 22:14:19 +0100, "Anders Boholdt-Petersen"
<findesikke@boholdt-petersen.dk> wrote:

> [...]
>udstyr, og det viste sig, at det var selve den chip, der sad i converteren,
>der ikke kunne arbejde sammen med mit udstyr.

'FTDI' chip er kendt for at være kompatible med det meste, mens
'Prolific' chip er kendt for at volde problemer.
--
OV1A Jens

Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.