MS Windows
briani 27239
AHCI driver for Medion MD96330
Fra : Peter.P

Dato : 02-01-11 05:44

Hej Jeg har en Medion MD96330, som jeg ikke kan installere hverken XP
eller Vista, da jeg ikke kan finde den driver der skal genkende
harddisk, nogen der ved hvordan jeg får den installeret gerne XP. Der
er ikke nogen host i bios jeg kan slå til eller fra. PC'en har været
installeret med Vista Home Premium, har skiven, men mangler altså en
driver til host'en

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 14:00

Den 02-01-2011 13:43, Peter.P skrev:
> [...]
> er ikke nogen host i bios jeg kan slå til eller fra. PC'en har været
> installeret med Vista Home Premium, har skiven, men mangler altså en

det skulle denne kunne klare;

http://www1.medion.de/downloads/download.pl?lang=dk&filename=ahciwim2100_2130vst.exe&id=4797&type=treiber

kortlink; http://kortlink.dk/medion/8k8r

Venligst
Mcwm

Fra : Peter.P

Dato : 02-01-11 06:31

On 2 Jan., 13:59, Mcwm <newsFJ...@glostrup.it> wrote:

> det skulle denne kunne klare;

> [...]

Nej den har jeg prøvet og det virker ikke, tak for et hurtigt svar og
godt nytår

Fra : Mogens

Dato : 02-01-11 15:09

Den 02-01-2011 14:30, Peter.P skrev:

> Nej den har jeg prøvet og det virker ikke, tak for et hurtigt svar og
> godt nytår

Prøv så denne her http://kortlink.dk/intel/8k97

Mogens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-01-11 00:42

"Peter.P" <peterpavia@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvorfor bruger du ikke den indbyggede recovery i stedet for? Meget hurtigere
og så er den kørende med det samme med drivere osv.
På den partition hvor recovery filerne ligger, plejer Medion også at lægge
en særskilt driverpakke, som kan bruges hvis man vælger ikke at bruge
recovery.

Kurt

Fra : Peter.P

Dato : 03-01-11 00:29

On 3 Jan., 00:42, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> P den partition hvor recovery filerne ligger, plejer Medion ogs at l gge
> en s rskilt driverpakke, som kan bruges hvis man v lger ikke at bruge

Der er jo ingen recovery, når harddisken er gået og det er en ny der
isættes!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-01-11 22:53

> [...]
> recovery.
>
> Kurt

Der er jo ingen recovery, når harddisken er gået og det er en ny der

Nej - det havde jeg lige overset.
Jeg havde på et tidspunkt selv et problem med en medion, hvor der skulle
installeres xp og der var sata disk i.
Efter at have fundet sata driveren, slipstreamede jeg den ind i en xp
installationscd, som jeg så lavede ud fra den originale win xp jeg havde.
Herefter kunne jeg starte via denne cd, idet den så fandt sata driveren på
cden og installerede den og kunne derved komme videre.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 03-01-11 16:31

On Sun, 2 Jan 2011 04:43:50 -0800 (PST), "Peter.P"
<peterpavia@gmail.com> wrote:

>Medion MD96330

http://www.eksperten.dk/spm/825011 ? Det ser ud til andre har haft
samme problem.

Fra : Peter.P

Dato : 05-01-11 09:33

On 3 Jan., 22:52, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> Der er jo ingen recovery, n r harddisken er g et og det er en ny der
> is ttes!
>
> Nej - det havde jeg lige overset.
> Jeg havde p et tidspunkt selv et problem med en medion, hvor der skulle
> installeres xp og der var sata disk i.
> Efter at have fundet sata driveren, slipstreamede jeg den ind i en xp
> installationscd, som jeg s lavede ud fra den originale win xp jeg havde.
> Herefter kunne jeg starte via denne cd, idet den s fandt sata driveren p
> cden og installerede den og kunne derved komme videre.
>
> Kurt

Hvor fandt du sata driveren og hvordan spistreamede du den ind i cd?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-11 00:31

> Hvor fandt du sata driveren og hvordan spistreamede du den ind i cd?

Jeg kan ikke huske, om jeg fandt driveren hos Aldi, eller det var hos
producenten af bundkortet. Det kan faktisk også godt være, at den lå på den
medfølgende cd, hvor der lå drivere til både vista og xp.
Der findes forskellige måder at slipstreame på, men du kan bl.a. læse en
anvisning her
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
Jeg mener, at jeg valgte at bruge programmet nLite, som jeg har brugt flere
gange, hvor jeg slipstreamede sp packs sammen med original cd, så jeg slap
for at installere dem bagefter.
http://www.nliteos.com/index.html
Der ligger også guides - og det er gratis.
Men ellers skal du bare lave en søgning i google på slipstreaming
xp drivers
Så vil du få en masse anvisninger. Nogle er meget komplicerede, så brug en
af de 2 ovenstående metoder. Som anført mener jeg at nLite er rimelig at gå
til.

Kurt

Fra : Peter.P

Dato : 06-01-11 00:26

On 6 Jan., 00:30, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> [...]
> anvisning herhttp://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
> Jeg mener, at jeg valgte at bruge programmet nLite, som jeg har brugt flere
> gange, hvor jeg slipstreamede sp packs sammen med original cd, s jeg slap
> for at installere dem bagefter.http://www.nliteos.com/index.html
> Der ligger ogs guides - og det er gratis.
> Men ellers skal du bare lave en s gning i google p            slipstreaming
> xp drivers
> S vil du f en masse anvisninger. Nogle er meget komplicerede, s brug en
> af de 2 ovenst ende metoder. Som anf rt mener jeg at nLite er rimelig at g

Tusinde tak for den fine beskrivelse, jeg må prøve. Er nu så langt i
installationen, ICH7M/MDH kunne se harddisk, men når så installationen
fortsætter kommer den til et punkt hvor den vil have en intel matrix
storage manager driver fra A:drev,.
Kommer så ikke videre derfra, øv

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-11 21:25

[...]

Jeg går ud fra, at du har lavet en slipstreamed version med en eller anden
driver som du fandt hvor? På aldis tyske hjemmeside er der en launch manager
til download - måske kan du bruge den.
Eller prøv evt. at ringe til medion dk og spørg og de kan anvise et sted,
hvor du kan hente den korrekte driver.

Kurt

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 11-01-11 16:47

It happens that Peter.P formulated :
> [...]
> installationen, ICH7M/MDH kunne se harddisk, men når så installationen
> fortsætter kommer den til et punkt hvor den vil have en intel matrix

Der bør ligge en IASTOR.SYS eller IAAHCI.SYS i både $OEM$-mappen og i
I386-mappen. Hvis den kun ligger i $OEM$-mappen, vil man kunne opleve
at den spørger efter driveren når den skal til at kopiere filer.
Tilsvarende bør der være en henvisning til disse filer i
(sandsynligvis) bunden af \I386\TXTSETUP.INF-filen (åbnes med
notesblok).

--
/klaus

Fra : Peter.P

Dato : 07-01-11 04:05

On 6 Jan., 21:25, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> Tusinde tak for den fine beskrivelse, jeg m pr ve. Er nu s langt i
> installationen, ICH7M/MDH kunne se harddisk, men n r s installationen
> forts tter kommer den til et punkt hvor den vil have en intel matrix
> storage manager driver fra A:drev,.
> Kommer s ikke videre derfra, v
>
> Jeg g r ud fra, at du har lavet en slipstreamed version med en eller anden
> driver som du fandt hvor? P aldis tyske hjemmeside er der en launch manager
> til download - m ske kan du bruge den.
> Eller pr v evt. at ringe til medion dk og sp rg og de kan anvise et sted,

Tak, jeg har skrevet til Medion.dk og bedt om hælp

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-11 23:05

Tak, jeg har skrevet til Medion.dk og bedt om hælp

Hvis ikke det hjælper, kan jeg se, om jeg i roderiet kan finde den cd jeg
lavede med satadrivere på. Hvis du er heldig passer denne satadriver også
til din, og så kan jeg jo sende dig en kopi til eksperimentet. Du må så bare
bruge din egen xp nøgle til installationen.

Kurt

Fra : Peter.P

Dato : 11-01-11 04:05

On 7 Jan., 23:05, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> "Peter.P" <peterpa...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:1f7aa769-f9ab-49d9-864e-b8387b3fb703@l32g2000yqc.googlegroups.com...
>
> Tak, jeg har skrevet til Medion.dk og bedt om h lp
>
> Hvis ikke det hj lper, kan jeg se, om jeg i roderiet kan finde den cd jeg
> lavede med satadrivere p . Hvis du er heldig passer denne satadriver ogs
> til din, og s kan jeg jo sende dig en kopi til eksperimentet. Du m s bare
> bruge din egen xp n gle til installationen.
>
> Kurt

Svar fra Medion helpdesk:
"tak for din henvendelse.

Jo, altså såfremt du har monteret en ny primær harddisk i maskinen,
som altså ikke er magen til den, den blev leveret med, så vil vores
AHCI-driver ikke virke. I stedet skal du undersøge, om producenten af
harddisken tilbyder en - så er mit gæt, at du vil kunne få tingene til
at virke.

Mht. til installation af XP Pro, så supporterer vi ikke computere,
hvor styresystemet er blevet ændret. Vi kan ganske enkelt ikke forudse
konsekvenserne på forhånd og garanterer f.eks. heller ikke, at de
nødvendige drivere findes til det udskiftede styresystem.

Bare så du er med på det.

God weekend ellers!!

Vi håber at dette var behjælpeligt mht din henvendelse."

Det er selvfølgelig ikke den samme hardisk, og den jeg har mont. har
ingen driver iflg producentens hjemmeside. ÆV

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 13:42

Peter.P skrev blandt andet:

> [...]
> AHCI-driver ikke virke. I stedet skal du undersøge, om producenten af
> harddisken tilbyder en - så er mit gæt, at du vil kunne få tingene til

(klip)

> Det er selvfølgelig ikke den samme hardisk, og den jeg har mont. har
> ingen driver iflg producentens hjemmeside. ÆV

Det er jo faktisk heller ikke harddisk-producenten der skal levere en
driver, men producenten af chipsettet på motherboardet - og umiddelbart
synes jeg det lyder mærkeligt, at Medions AHCI-driver kun skulle virke med
visse fabrikater af harddiske....

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 14-01-11 14:58

> [...]
>AHCI-driver ikke virke. I stedet skal du undersøge, om producenten af
>harddisken tilbyder en - så er mit gæt, at du vil kunne få tingene til

Vrøvl - sata-driveren har ikke noget med disken at gøre, den hører til
chipsættet.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-01-11 23:59

Nærmere bestemt til SATA kontrolleren og som du er inde på skiftes den
jo ikke fordi et drev skiftes.