MS Windows
briani 27239
Win7 og søgetider på NAS
Fra : Ivar

Dato : 02-01-11 13:36

For at få lidt mere fart på Win7 har man flyttet indekseringen
af netværks-filer til Windows Server 2008. Det er meget logisk,
men det giver nogle problemer. Jeg har ikke en sådan Server, men
blot en NAS, der kører på Linux (som de fleste private NAS).
Søgning af filer i store mapper (fx billed eller musik) fra en
Win7 maskine er derfor håbløs langsom i forhold til min gamle XP.

Er der nogle smarte tricks, til at få hastighed på søgningen igen,
uden at flytte data fra NAS'en eller at droppe Win7?

Ivar Magnusson

Fra : Ole C

Dato : 02-01-11 15:13

Ivar skrev blandt andet:

> [...]
>
> Er der nogle smarte tricks, til at få hastighed på søgningen igen,
> uden at flytte data fra NAS'en eller at droppe Win7?

Jeg synes Windows søgefunktion er elendig og besværlig - indeksering eller
ej.
Bruger i stedet "Effective File Search": http://www.sowsoft.com/search.htm

--
vh