Kan ikke synkronisere til MobileMe....
Fra : fjern

Dato : 02-01-11 17:28

Jeg var nødt til at skifte adgangskode til MobileMe, og siden da kan jeg
ikke synkronisere bl.a. iCal, Adressebog m.v.

Jeg får denne meddelelse:
"Serveren godkendte ikke dit brugernavn eller din adgangskode til
kontoen xxxxx@me.com. Sørg for at skrive dem korrekt".

Jeg har angivet både brugernavn og adgangskode korrekt; jeg kan logge
ind på MobileMe via Safari uden problemer.

Jeg kan tilgå min iDisk uden problemer fra Finder og via Safari.

Altså må min nye adgangskode være registreret.

Jeg må have overset et eller andet somewhere, men hvor?

Godt råd udbedes venligst

Godt nytår
Kristian Stange

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-01-11 11:11

On 2011-01-02 17:28:10 +0100, fjern said:

> [...]
>
> Altså må min nye adgangskode være registreret.
>
> Jeg må have overset et eller andet somewhere, men hvor?

Mon der bliver sendt en mail ud, som du skal svare på, inden ændringen sker?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-11 12:09

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Mon der bliver sendt en mail ud, som du skal svare på, inden ændringen sker?

Det mener jeg bestemt ikke, men det kan godt tage et kort stykke tid,
før ændringen slår igennem alle steder. Hvor har du angivet
adgangskoden, Kurt? Det skal være i kontrolpanelet MobileMe i
Systemindstillnger. Det er ikke nok at skrive det i Mail, iTunes osv.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-01-11 12:30

On 2011-01-03 12:09:12 +0100, Henrik Münster said:

> [...]
> adgangskoden, Kurt? Det skal være i kontrolpanelet MobileMe i
> Systemindstillnger. Det er ikke nok at skrive det i Mail, iTunes osv.

Kristian skriver jo også at passwordet virker via Safari mm. Det havde
jeg overset, så det er sikkert i kontrolpanelet, han har glemt at rette.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-11 17:06

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Kristian skriver jo også at passwordet virker via Safari mm. Det havde
> jeg overset, så det er sikkert i kontrolpanelet, han har glemt at rette.

Nå ja, det var Kristian, der spurgte. Jeg kom til at skrive Kurt. Det må
du undskylde. Jeg forsøgte endda at skrive det rigtige navn, og så fik
jeg alligevel rodet rundt i det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : fjern

Dato : 03-01-11 20:15

On 03/01/11 17.06, Henrik Münster wrote:
> [...]

Tak til Kurt og Henrik for svar.

Jeg har prøvet at kigge alle vegne på min mac - kan ikke finde fejl
nogen steder; jeg har ikke gjort noget, jeg ikke før har gjort uden
disse problemer.

Jeg har prøvet at logge ud af min MobileMe konto og logge ind igen,
ingen problemer...

Jeg modtager mails i Mail via min MobileMe konto - ingen problemer...
Jeg kan tilgå min MobileMe konto uden problemer....
Jeg kan tilgå min MobileMe mailkonto via webmail - ingen problemer...
Jeg kan tilgå min iDisk uden problemer - både fra Finder og Safari.

Har i dag så fået denne fejlmeddelelse:

Serveren svarede med
“HTTP/1.1 502 Bad Gateway”
på handlingen CalDAVWriteEntityQueueableOperation.

Så nu er jeg da helt rundt på gulvet.

Har prøvet at rode rundt på supportsider hos Apple, men fandt ikke
noget, der hjalp mig.

Kristian

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-11 22:35

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
> Jeg kan tilgå min MobileMe mailkonto via webmail - ingen problemer...
> Jeg kan tilgå min iDisk uden problemer - både fra Finder og Safari.

Nu skal jeg helst have tingene skåret ud i pap: Du har altså skrevet det
rigtige kodeord i kontrolpanelet MobileMe i Systemindstillinger? Og det
er der, du logger ind og ud? Så burde alt jo være i orden.

> [...]
>
> Så nu er jeg da helt rundt på gulvet.
>
> Har prøvet at rode rundt på supportsider hos Apple, men fandt ikke

Jeg har sjovt nok fået en tilsvarende fejlmeddelelse fra iCal nogle
gange i dag. Når jeg klikker på OK, så går det i orden. Man kunne godt
mistænke, at der er nogle generelle problemer hos Apple i dag. Min
synkronisering til MobileMe ser dog ud til at virke fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-01-11 10:52

On 2011-01-03 20:15:14 +0100, fjern said:

> [...]
> disse problemer.
>
> Jeg har prøvet at logge ud af min MobileMe konto og logge ind igen,

Er det i Systemindstillinger / MobileMe, du gør det? Når du logger ud
dér, og logger ind igen (jeg prøvede lige nu), så er synkronisering
slået fra. Så skal man ind i fanebladet Synkroniser, og slå det til
igen. Der valgte jeg Kombiner.

Kodeordet står også i Hovednøglering. Men dér skal man vel ikke selv
pille. Du kan jo tjekke om det rigtige kodeord står i Hovednøglering.
Søg på cal.me.com i Hovednøglering.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : fjern

Dato : 04-01-11 19:20

Tak for svar fra forskellige. Prøver at kontakte Apple.

Vgst
Kristian

Fra : fjern

Dato : 04-01-11 23:29

On 04/01/11 19.19, fjern wrote:
> Tak for svar fra forskellige. Prøver at kontakte Apple.
>
> Vgst
> Kristian

Efter livechat med Apples MobileMe support, herunder en masse copy/paste
fra chat til Terminal løstes problemet tilsyneladende på min hjemme-mac.
Jeg krydser mine fingre
Men hvad der var galt, fattede jeg ikke en brik af... Terminal er totalt
ukendt land for mig

Kristian Stange

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-01-11 10:20

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> Jeg får denne meddelelse:
> "Serveren godkendte ikke dit brugernavn eller din adgangskode til
> kontoen xxxxx@me.com. Sørg for at skrive dem korrekt".

Prøv at ring til Apples support. Jeg havde tilsvarende problem med login
på en konto. Det viste sig at være en fejl hos Apple pga. noget med at
den blev oprettet da det hed .mac og ændring af password ikke blev
skrevet det rigtige sted... ellers noget i den stil.

--
Franz : http://www.berliner.dk