Er ram bagudkombatible (Macbook)
Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-01-11 15:47

Hej
Min Macbook bruger pc2 5300. Kan jeg proppe nyere ram fx GB ram klodser.
DDR3, 1067 mhz. i den?

Vh Henrik

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-01-11 16:15

no@spam.nix (Henrik Enslev) writes:

> Hej
> Min Macbook bruger pc2 5300. Kan jeg proppe nyere ram fx GB ram klodser.
> DDR3, 1067 mhz. i den?

Det fysiske format er forskelligt, så nej.

Du skal have præcis den slags der passer til din maskine. Hvis prisen
er god nu, så fyld den op til det maksimale, så er dét gjort.

Vær opmærksom på at der er noget med at visse maskiner godt kan spise en
lidt større ramklods end Apple selv siger.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-01-11 16:48

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110102 <nospam0002+20110102@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Vær opmærksom på at der er noget med at visse maskiner godt kan spise en
> lidt større ramklods end Apple selv siger.

Tak. Ja jeg har læst på everymac.com, at der kan proppes 2 x 3 Gb i den,
selvom Apple opgiver 4 Gb som max.

Vh Henrik

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-01-11 17:14

> Tak. Ja jeg har læst på everymac.com, at der kan proppes 2 x 3 Gb i den,
> selvom Apple opgiver 4 Gb som max.

Mon ikke det er en 4+2 GB kombination - jeg har ikke set mange 3Gb
klodser :)

Husk at teste maskinen grundigt hvis du vælger at gøre dette. Det er
surt at tabe data fordi man presser den for meget.

Fra : Jon

Dato : 02-01-11 19:41

> [...]

> Husk at teste maskinen grundigt hvis du vælger at gøre dette. Det er
> surt at tabe data fordi man presser den for meget.

MacTracker er en solid referanse på slike ting, vanligvis. Vi har
nettopp oppgradert en annen generasons MacBook (den første med Core 2
Duo) til tre GB RAM. Det fungerer utmerket, selv om Apple sier at to er
maks. MacTracker oppdateres jevnlig og har vært til stor hjelp for meg
opp gjennom årene. Den er også gratis (Freeware) - det er jo helt OK.

http://www.mactracker.ca/
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc