2 netkort under Linux 6.2 hjælp!
Fra : ASK

Dato : 08-08-01 23:47

Hej,

Jeg er lidt grøn i det her linux-stof...
De "failer" begge under boot. Da jeg havde PCI'en siddende alene under
installationen af Linux virkede det (alene). Da jeg så fondlede rundt
i netconf for at få liv i isa'en døde begge 2 og siden har jeg ikke
kunnet få NOGET til at virke.
Jeg har 2 3Com netkort - et ISA 3c509 (10Mbit) og et PCI 3c905
(10/100Mbit)
Jeg har slået automatikken fra i bios. /etc/conf.modules ser sådan ud:
alias eth0 3c509
alias eth1 3c905
options 3c509 io=0x220 irq=10
options 3c905 io=0x330 irq=11

Ellers nogle gode idéer eller fikse kommandoer?

Behøver jeg nævne at ISA'en kørte under Win98

Mvh ASK

Fra : frank damgaard

Dato : 09-08-01 03:35

ASK <allan_skovmand@yahoo.com> wrote:

> Jeg har 2 3Com netkort - et ISA 3c509 (10Mbit) og et PCI 3c905

ISA kortet kræver muligvis IO og IRQ informationer mv.

> [...]
> options 3c509 io=0x220 irq=10
> options 3c905 io=0x330 irq=11

> Ellers nogle gode idéer eller fikse kommandoer?

Jeg troede driveren til 3com 3c905 hed 3c59x eller 3c90x ,
så måske du skulle nøjes med en af disse i "alias eth1 ....".
Og til PCI skal man normalt ikke angive nogle parametre,
da PCI oftest er rigtig Plug and Play (modsat ISA)

> Behøver jeg nævne at ISA'en kørte under Win98

Jo, men der er også en original windows driver fra 3com.
3com har ikke lavet linux driveren.

--
mvh Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda/

Fra : P og T

Dato : 09-08-01 08:11

> alias eth0 3c509
> alias eth1 3c905
> options 3c509 io=0x220 irq=10
> options 3c905 io=0x330 irq=11

Sådan står der i min modules.conf (RedHat 7).

alias eth1 3c509
options ne3c509 io=0x200 irq=10

Dit PCI kort skal ikke skrives her, men du skal "låse" dit ISA kort på den
ønskede IRQ og adresse. Plug and Play skal deaktiveres. Du skal også låse
kortet på om du bruger BNC eller RJ 45.Alt det gør du med et program til DOS
som fåes på 3Com's side.
Kig også her: http://mirrors.sunsite.dk/ldp/HOWTO/Ethernet-HOWTO-4.html

Per