MS Windows
briani 27239
hvilken version af win 7, skal jeg vælge ?
Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 01-01-11 22:54

Hejsa og godt nytår

Jeg vil til at opgrader, min computer, til win 7, men jeg ved ikke hvliken
version jeg skal vælger ?
Jeg bruger både XP Pro og Vista Home Premiun nu
Jeg er lidt træt af, at jeg har to OS systemer på min computer

Lidt om min computer

Peocessor: Intel Core2 Duo 3,0 GHz
Ram: 4,0 GB, der er plads til mere ram
HD'er: 2 stk på hver 1 TB og 1 stk på 2 TB

Niels-Henrik Sejerkilde

Fra : scootergrisen

Dato : 01-01-11 23:24

Den 01-01-2011 22:54, Sejerkilde 7500 skrev:
> [...]
>
> Peocessor: Intel Core2 Duo 3,0 GHz
> Ram: 4,0 GB, der er plads til mere ram
> HD'er: 2 stk på hver 1 TB og 1 stk på 2 TB

Prøv og stil dig selv det spørgsmål... hvorfor vil du have win 7 ?

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-01-11 23:43

scootergrisen skrev:

> Prøv og stil dig selv det spørgsmål...
> hvorfor vil du have win 7?

Fordi det er det nyeste og bedste.

Man kan ikke købe en XP eller Vista mere,
hvor ikke bare acceptere at det er sådan?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Ole C

Dato : 02-01-11 09:32

Allan Vebel skrev blandt andet:

> Man kan ikke købe en XP eller Vista mere,
> hvor ikke bare acceptere at det er sådan?

Vrøvl.
Vista sælges mange steder - og det kan såmænd også lade sig gøre at købe en
XP, hvis man gør sig lidt ulejlighed.

--
vh
Ole C

Fra : Mendoza

Dato : 02-01-11 10:18

"Ole C" wrote in message news:4d2037f5$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

Vrøvl.
Vista sælges mange steder - og det kan såmænd også lade sig gøre at købe en

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jep.... og Windows 95.... jeg har endda set en DOS 6.0 til salg.
Men hvorfor ikke skifte til Win7? Jeg har bestemt ikke fortrudt, og skal
ikke tilbage til XP.
Win7 er et supergodt styresystem.

Fra : kk

Dato : 02-01-11 11:45

Jeg kan se, at du ikke har fået noget svar, som du kan bruge til
noget.
Mit svar er: Det kommer an på, hvad du bruger din computer til, og,
hvor nørdet du er. Jeg er selv en "gammel nørd" men finder alligevel
Win7 home premium tilstrækkelig. (Den hørte med da jeg skiftede
computer. Men, efter sigende, skulle det ikke være svært at opgradere,
hvis man finder systemet for "småt".
Prisforskellene skulle ikke være alarmerende, når man tænker på, hvor
længe man beholder er styresystem.
Held og lykke med dit forehavende.
mvh
kk

Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 02-01-11 12:42

Hej kk

> Jeg kan se, at du ikke har fået noget svar, som du kan bruge til
> noget.
Det har du ret i, men det var da forventet

> [...]
> Win7 home premium tilstrækkelig. (Den hørte med da jeg skiftede
> computer. Men, efter sigende, skulle det ikke være svært at opgradere,

Jeg har et par programmer, som kun kan "kører" på XP
Disse programmer, kan jeg ikke skifte ud, da det er en forening, som ejer
dem
Jeg har prøvet og "nørder" med at få dem til at kører på Vista

> Prisforskellene skulle ikke være alarmerende, når man tænker på, hvor
> længe man beholder er styresystem.
Det har du også ret i

> Held og lykke med dit forehavende.
Tak tak

Niels-Henrik Sejerkilde

Fra : Mendoza

Dato : 02-01-11 13:14

"Sejerkilde 7500" wrote in message

Hej kk

> [...]

Jeg har prøvet og "nørder" med at få dem til at kører på Vista

> Prisforskellene skulle ikke være alarmerende, når man tænker på, hvor

Jeg har valgt Win7 Ultimate. Så er man forberedt på det hele.

Fra : Bo

Dato : 02-01-11 13:43

Sejerkilde 7500 frembragte:
> [...]
> Disse programmer, kan jeg ikke skifte ud, da det er en forening, som ejer dem
> Jeg har prøvet og "nørder" med at få dem til at kører på Vista

7 ultimate, så kan du downloade Xp mode, og køre det uden problemer.
det er så vidt jeg husker gratis at hente.

Fra : Bo

Dato : 02-01-11 14:01
Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 02-01-11 16:40

Hej Bo

> 7 ultimate, så kan du downloade Xp mode, og køre det uden problemer. det
> er så vidt jeg husker gratis at hente.

Det var jo noget jeg kunne bruge også linket, som du sendt

Men kommer der et nyt spørgsmål
Hvad skal jeg så vælge, 32 eller 64 bit ?

Niels-Henrik Sejerkilde

Fra : Bo

Dato : 02-01-11 17:02

Sejerkilde 7500 har bragt dette til verden:
> Hej Bo

> Det var jo noget jeg kunne bruge også linket, som du sendt
>
> Men kommer der et nyt spørgsmål
> Hvad skal jeg så vælge, 32 eller 64 bit ?

Hvis du ikke allerede ved hvad du skal bruge, så kan du klare dig med
32 :) 64 supportere over 3 Gb. ram, og det er måske en fordel, jeg
bruger 32 på alle mine maskiner, og savner ikke noget. Hvis du køber
får du jo også begge vr. med, så kan du jo prøve dig lidt frem :)

Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 02-01-11 17:55

> [...]
> på alle mine maskiner, og savner ikke noget. Hvis du køber får du jo også
> begge vr. med, så kan du jo prøve dig lidt frem :)

Jeg ville ha' haft mere ram i, da jeg fik computeren, men vista 32 bit, kan
jo ikke klare mere enden 3,5 Gb
jeg har 4 Gb ram nu

Jeg sige tak for hjælpen

Niels-Henrik Sejerkilde

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-01-11 18:03

Hvis du påtænker at sætte mere RAM i giver det sig selv, så skal det
være 64bit. Køber du ultimate kan du altid køre eventuelle ikke
kompatible programmer i virtual XP mode indtil det er tid at opgradere
dem. 64bit er fremtiden men endnu er der forholdsvis få programmer der
er i 64bit men de fleste 32bit programmer vil køre uden problemer på
64bit.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Petersen_michael

Dato : 03-01-11 17:37

Den 02-01-2011 12:41, Sejerkilde 7500 skrev:

> [...]
> ejer dem
> Jeg har prøvet og "nørder" med at få dem til at kører på Vista

Og det er her det springende punkt er..
Hvis der er tale om 16 bit programmer kan de ikke afvikles på et 64 bit os.

Omvendt kan et 32 bit os ikke benytte mere end 3 GB RAM.
En læsning kan være at købe win 7 pro, eller ultimate.
Begge kan emulere windows XP (Nej det er ikke det samme som
kompatibilitets tilstand)

--
VH Michael.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 02-01-11 18:16

Den 01-01-11 22:54, Sejerkilde 7500 skrev:
> [...]
>
> Peocessor: Intel Core2 Duo 3,0 GHz
> Ram: 4,0 GB, der er plads til mere ram
> HD'er: 2 stk på hver 1 TB og 1 stk på 2 TB

Du behøver ikke Ultimate, med mindre du kan se noget i den
model, som du har brug for.
Jeg bruger W.7 Pro, for at kunne køre Windows XP i en
virtuel maskine.
Det fungerer fint med mine gamle kontorprogrammer - endda
med et gammelt DOS-program.
Ta' 64-bit.
Windows XP i virtuel maskine vil køre i 32-bit, så du får
ikke store problemer med dine gamle programmer.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030