NAS til Mac miljø
Fra : Palle

Dato : 01-01-11 23:32

Hej med Jer....

Jeg vil gerne have en NAS stående. Nogle der kan anbefale noget når jeg
ønsker:

- At have min iTunes på den
- Evt. iPhoto?
- Have min Time Machine derpå

Derudover skal den så fungere som - ja NAS, dvs. fil adgang udefra mv.

Nogle bud?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 23:34

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> [...]
> - Evt. iPhoto?
> - Have min Time Machine derpå
>
> Derudover skal den så fungere som - ja NAS, dvs. fil adgang udefra mv.

Ikke specifikke men Synology er godt, readyNAS er også anbefalet ...
bare lad være med at købe for billigt ... performance er noget bras hvis
"serveren" ikke har nok kræfter til at køre fileservices.

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 01-01-11 23:54

On 2011-01-01 23:31:37 +0100, Palle said:

> [...]
> - Evt. iPhoto?
> - Have min Time Machine derpå
>
> Derudover skal den så fungere som - ja NAS, dvs. fil adgang udefra mv.

Jeg har lige købt en Synology brugt (207+), og den (Synology) kan godt
anbefales. Det fungerer tilsyneladende godt med Time Machine og iPhoto
skulle heller ikke være noget problem. Jeg bruger den ikke til iTunes,
da jeg har bestilt en Apple TV, og den skal have en "rigtig" iTunes at
koble sig til.

Hvis du skal bruge den til at streame mediefiler fra, ville jeg (som
Thomas også er inde på) ikke spare på hardwaren (så hellere spar RAID
væk).

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Henrik 8600

Dato : 02-01-11 18:55

?

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis du skal bruge den til at streame mediefiler fra, ville jeg (som
> Thomas også er inde på) ikke spare på hardwaren (så hellere spar RAID

Vil det sige at ATV IKKE kan køre fra en Synology box???

H.

Fra : Robert Piil

Dato : 02-01-11 19:25

On 2011-01-02 18:55:11 +0100, Henrik 8600 said:

> Vil det sige at ATV IKKE kan køre fra en Synology box???
>
> H.

Ja. Jeg kender ikke til nogen NAS der fungerer med ATV. De kører alle
med firefly som iTunes-server og det dur ikke. ATV kræver en tændt
computer, som det ser ud nu. Det lyder som en oplagt feature for næste
generation Time Capsule.

--
Robert Piil
http://piil.org