Konvertering til iTunes
Fra : Robert Piil

Dato : 01-01-11 22:02

Jeg har en del FLAC-filer jeg gerne ville have ind i iTunes (AAC eller
apple lossless). Jeg ville gerne slippe for at skulle håndtere
medierne. Er der nogen anbefalinger til hvordan man gør det nemmest?

Er det noget med først at konvertere til WAV eller et andet lossles
format, og så importere dem i iTunes derfra? Eller er der en direkte
måde at gøre det på?

Et tillægsspørgsmål. Jeg har en del CD-ere importeret til iTunes som
MP3 (192 kbps), og vil egentlig gerne have dem som re-importeret i AAC
/ Apple lossless med tiden. Er der gode forslag til hvordan jeg nemmest
håndtere det, uden at ende med at have dubletter eller tabe tråden
undervejs i konverteringen (som sikket kan tage måneder at komme
igennem).

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 22:08

<http://www.lexial.ca/alex/applescripts/iTunes_to_flac.html>

> [...]
> håndtere det, uden at ende med at have dubletter eller tabe tråden
> undervejs i konverteringen (som sikket kan tage måneder at komme

Jeg vil nok bare tage et album af gangen, slette de gamle filer,
importere de nye.

Alternativt er der scripts som kan finde og håndtere dubletter, men de
er sjældent perfekte...

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 01-01-11 22:21

On 2011-01-01 22:08:09 +0100, Thomas von Hassel said:

> <http://www.lexial.ca/alex/applescripts/iTunes_to_flac.html>

Perfekt! Er i gang med at installere.

> Jeg vil nok bare tage et album af gangen, slette de gamle filer,
> importere de nye.

Ja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg havde håbet på, men nogle gange har
nogen jo fundet de vises sten, uden jeg har opdaget det. Jeg må have
kasserne frem, og flytte fra de gamle til de nye lidt af gangen.

> Alternativt er der scripts som kan finde og håndtere dubletter, men de
> er sjældent perfekte...

Nej, det er lidt det samme med billeder - der tør jeg heller ikke
forlade mig på automatik. Fordelen med musikken er at man i det mindste
har originalmedierne liggende i et fysisk format - endnu.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 22:24

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Nej, det er lidt det samme med billeder - der tør jeg heller ikke
> forlade mig på automatik.

uh, det kender jeg godt ... har brugt meget tid på at luge ud i
dubletter af mine billedfiler*

/thomas

* efter noget disk crash, dataredning og restore havde jeg 2.5 aperture
bibliotek at integrere ..