Verbatim 2TB og Time Machine
Fra : Michael Jack

Dato : 01-01-11 20:36

Hej gruppe

Har nogen af jer erfaringer med en Verbatim 2TB ekstern harddisk og
Time Machine?

<http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=929&pf%5Fid=6077489>

Verbatim skriver ikke noget konkret om kompatibilitet på deres produktside:

<http://www.verbatim.dk/dk_24/product_external-hard-drive-usb-2-0-2tb_51_0_16174__7022.html>

Mvh.

Michael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 20:49

Michael Jack <michjack@spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=929&pf%5Fid=6077489>
>
> Verbatim skriver ikke noget konkret om kompatibilitet på deres

enhver disk, USB eller andet, vil virke med TimeMachine ... den skal
bare formateres inden ...

/thomas

Fra : Michael Jack

Dato : 01-01-11 20:57

On 2011-01-01 20:48:43 +0100, Thomas von Hassel said:

> enhver disk, USB eller andet, vil virke med TimeMachine

Også via AirPort? Det stemmer ikke med hvad jeg har læst om f.eks. WD diske.

Mvh. Michael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 21:01

Michael Jack <michjack@spamfilter.dk> wrote:

> Også via AirPort? Det stemmer ikke med hvad jeg har læst om f.eks. WD diske.

Det har ikke noget med diskene at gøre ... det er fordi det ikke er
officielt understøttet. (altså en disk på en Airport Extreme til
TimeMachine)

/thomas

Fra : Michael Jack

Dato : 01-01-11 21:11

On 2011-01-01 21:01:25 +0100, Thomas von Hassel said:

> Det har ikke noget med diskene at gøre ... det er fordi det ikke er
> officielt understøttet. (altså en disk på en Airport Extreme til
> TimeMachine)

En uddybet udgave at mit oprindelige spørgsmål kunne så være:

Er der nogen der har konkrete erfaringer, positive eller negative, med
en ekstern Verbatim 2TB (se oprindeligt spm.) og Time Machine via
Airport Extreme?

Mvh. Michael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 21:14

> [...]

> Er der nogen der har konkrete erfaringer, positive eller negative, med
> en ekstern Verbatim 2TB (se oprindeligt spm.)

nej.

> og Time Machine via
> Airport Extreme?

Ustabilt ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-01-11 11:07

> enhver disk, USB eller andet, vil virke med TimeMachine ... den skal
> bare formateres inden ...

Det er altså ikke korrekt. Jeg har nu for 3. gang indleveret en Medion
USB disk hos Aldi og den virker ikke - hverken til Time Machine eller
almindelig kopiering.

Den unmounter af sig selv og jeg kan ikke få et svar på hvorfor. Mit gæt
er at den har sådan noget Økopis Energy saver lort, som gør at den ikke
holdes aktiv og det er fatalt på en Mac.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-11 13:09

> [...]
> er at den har sådan noget Økopis Energy saver lort, som gør at den ikke
> holdes aktiv og det er fatalt på en Mac.

Er den buspowerd eller har den strøm i røven ?

Og er det på flere maskiner ?

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-01-11 20:01

> Er den buspowerd eller har den strøm i røven ?
>
> Og er det på flere maskiner ?
>
> /thomas

3.5" med ekstra strøm og kun på min MacBook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-11 20:16

> [...]
> ? > > Og er det på flere maskiner ? > > /thomas
>
> 3.5" med ekstra strøm og kun på min MacBook.

hvis det kun er på én maskine så vil jeg nok kigge på maskinen istedet
for disken ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-01-11 20:38

> hvis det kun er på én maskine så vil jeg nok kigge på maskinen istedet
> for disken ...

Interessant. Den har været sluttet til min Mac, en kunde Mac og en Mac
mini, som jeg bruger som mediacenter. Alle 3 steder unmounter den. Jeg
gætter på disken.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-11 20:47

> Interessant. Den har været sluttet til min Mac, en kunde Mac og en Mac
> mini, som jeg bruger som mediacenter. Alle 3 steder unmounter den. Jeg
> gætter på disken.

Du skrev "Kun på min Macbook" ... men det er jo ikke tilfældet ..

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-01-11 10:51

> Du skrev "Kun på min Macbook" ... men det er jo ikke tilfældet ..

Nej, men i starten testede jeg den kun dér, da det var der den skulle
bruges. Men så fik jeg tanken at der måtte være noget galt med selve
diskens konstruktion og ganske rigtigt, så virker den slet ikke på Mac.

Nu er den hos Medion og de ringede faktisk direkte fra Medion i Tyskland
forleden dag, da jeg havde postede historien på Trustpilot.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-11 11:43

> [...]
>
> Nu er den hos Medion og de ringede faktisk direkte fra Medion i Tyskland
> forleden dag, da jeg havde postede historien på Trustpilot.dk

ok ... ja det er jo helt ude i skoven ... jeg har været med til sælge
masser af ultrabillige USB kabinetter af den værste Kina-skuffe og de
har alle virket fint uanset hvilken maskine de er sat til ..

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-01-11 12:38

> [...]
> masser af ultrabillige USB kabinetter af den værste Kina-skuffe og de
> har alle virket fint uanset hvilken maskine de er sat til ..

Præcis. Først skiftede de strømforsyningen og dernæst i andet forsøg
selve harddisken. Nu er jeg spændt på resultatet med 3. indlevering.

Jeg gætter på at der er noget spindown indbygget eller noget powersave
eller økoknald, som får disken til at være inaktiv og så tror Mac at den
er hevet ud af USB porten.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-01-11 21:06

Michael Jack wrote:
> [...]
>
> <http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=929&pf%5Fid=6077489>
>
> Verbatim skriver ikke noget konkret om kompatibilitet på deres produktside:

Ingen personlige erfaringer, men har set i flere nyhedsgrupper (danske
og engelske), at den disk ikke er særlig stabil.

Alternativet kunne være denne WD Essentials Desktop til 699kr. hos Dustin
http://www.dustinhome.dk/pd_5010384008.aspx

mvh. Erik Richard

Fra : Niels

Dato : 01-01-11 13:13

> Ingen personlige erfaringer, men har set i flere nyhedsgrupper (danske
> og engelske), at den disk ikke er særlig stabil.

Kunne du - blot for at bryde din tradition - gi' en henvisning, så man
selv kan validere din påstand?

--
Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-11 19:57

Niels wrote:

> Kunne du - blot for at bryde din tradition - gi' en henvisning, så man
> selv kan validere din påstand?

dk.edb.system.ms-windows
comp.sys.mac.hardware.misc
comp.sys.mac.system
m.fl.

Plus en hel del henvisninger direkte på web, som jeg ærlig talt ikke
gider finde igen. Jeg overvejede selv at købe disken, men undrede mig
over, at Verbatim pludselig var begyndt som diskproducent. - Ingen af de
steder, jeg fandt, stod der ét eneste ord om, hvilken disk, de bruger...
Det eneste, der stod var "Disktype: SATA" og "Brand: Unknown".

Men med de fejl, folk har nævnt, er mit umiddelbare gæt, at det er en
Samsung Spinpoint 5400rpm/32mb cache - en disk, der er berygtet for at
være fejlbehæftet.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-11 20:07

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
>
> Men med de fejl, folk har nævnt, er mit umiddelbare gæt, at det er en
> Samsung Spinpoint 5400rpm/32mb cache - en disk, der er berygtet for at

berygtet ? ... virkelig ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-01-11 20:12

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> dk.edb.system.ms-windows

En søgning i den gruppe efter "Verbatim 2TB" gav ingenting.
Heller ikke efter "Verbatim" alene vedrørende eksterne diske.

--
Flemming

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 02-01-11 21:30

> [...]

> Men med de fejl, folk har nævnt, er mit umiddelbare gæt, at det er en
> Samsung Spinpoint 5400rpm/32mb cache - en disk, der er berygtet for at

Jeg har haft 2 stk. 1.5 TB og en 1 TB Verbatim-diske kørende
kontinuerligt nu i godt 1 år, uden problemer af nogen art.
Blot til orientering.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-11 22:41

Mogens Thyregod wrote:

> Jeg har haft 2 stk. 1.5 TB og en 1 TB Verbatim-diske kørende
> kontinuerligt nu i godt 1 år, uden problemer af nogen art.
> Blot til orientering.

- Og som jeg skrev allerede i mit første svar, har jeg ingen personlige
erfaringer, men refererer kun, hvad andre skriver om netop Verbatim diske.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-11 22:45

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> - Og som jeg skrev allerede i mit første svar, har jeg ingen personlige
> erfaringer, men refererer kun, hvad andre skriver om netop Verbatim diske.

og netop med 3.rd parts erfaringer er det vigtigt at have sine
referencer i orden ...

/thomas

Fra : Niels

Dato : 02-01-11 18:47

> dk.edb.system.ms-windows

10 resultater i Google grupper på søgeordet Verbatim. Ingen af dem
angår harddiske.

> comp.sys.mac.hardware.misc

60 resultater i Google grupper på søgeordet Verbatim. Ingen af dem
angår harddiske.

> comp.sys.mac.system

463 resultater i Google grupper på søgeordet Verbatim. Ingen af dem
angår harddiske.

> Men med de fejl, folk har nævnt, er mit umiddelbare gæt, at det er en
> Samsung Spinpoint 5400rpm/32mb cache - en disk, der er berygtet for at
> være fejlbehæftet.

Jeg tror, du gætter for meget.

--
Niels

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 22:47

Michael Jack <michjack@spamfilter.dk> writes:

> Også via AirPort? Det stemmer ikke med hvad jeg har læst om f.eks. WD diske.

Er det ikke ret svært at snakke med USB-diske via en trådløs forbindelse?