Derfor ratificerede Japan aldrig Geneve-ko~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-11 18:17

Derfor ratificerede Japan aldrig Geneve-konventionerne
Broen over floden Kwai er en fin tilm men helt urealistisk fordi den
japanske officer, der skal have britiske krigsfaner i Burma til at
bygge jernbanebro lader sig tyranisere af britiske officerers
tyrkertro på at alle krigsførende adlyder krigskonventioner som Geneve
og Haag om bl.a. at kun fangne menige og ikke officerer skal udføre
manuelt arbejde i krigsfangelejre
Selvom den japanske chef for lejren med stor stolthed fortæller at han
er uddannet som ingeniør i London og selvom han snobber for britisk
whiskysmag mm, så var der i WW2 meget lidt forskel på arbejdslejre -
fra Auschwitz til Burma
Grunden til, at Japan der var medlem af Folkeforbundet i en stor del
af Mellemkrigstiden, aldrig tilsluttede sig Genevekonventioner mm med
en ratificerings-underskrift er at Bushido-samuraikodeks for krig er
mere humant og klogt på langt sigt. Man opnår ikke smertenedsættelse,
når en tand skal hives ud, ved at gøre det i mange små ryk. Fornuft er
at gøre det i et hurtigt ryk.
Europæsiske velmenere har siden middelalderen krævet beskytttele af
kvinder og børn og forbud mod at turneringsriddere rammer under
bæltesedet incl hesten
At bushido-samurai-moralen kræver selvmord af overvundne generaler, er
ikke om irrationelt selvhad, men om at nyt blod skal overtage
lederskab, og nederlagsramte skal væk, så ingen splid

Fra : kk

Dato : 01-01-11 20:40

On Sat, 01 Jan 2011 18:16:54 +0100, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>ikke om irrationelt selvhad, men om at nyt blod skal overtage
>lederskab, og nederlagsramte skal væk, så ingen splid

Er det virkelig så vigtigt for dig, at skrive den slags?
Tror du ikke at dem som læser i denne NG selv har fundet ud af de
"oplysninger" som du kommer med, - hvis der var behov for dem.
At du, ind imellem, fletter dine egne synspunkter, emnet vedrørende,
gør kun at det oftest bliver til noget ligegyldigt vrøvl du
kolporterer.
Tag dog og vær lidt selvkritisk og dæmp lidt ned på publiceringen af
den genialitet som du mener dig i besiddelse af.
Godt nytår!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-11 23:35

On Sat, 01 Jan 2011 20:40:06 +0100, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>Tag dog og vær lidt selvkritisk og dæmp lidt ned på publiceringen af
>den genialitet som du mener dig i besiddelse af.
I lige måde
Selvfølgelig krydrer jeg visse indlæg med egne synspunkter men her er
der tale om at TV årligt genudsender en storlyvende
Hollywood-klassiker BROEN OVER FLODEN KWAI , hvis had-budskaber er
helt centralt baseret på at "Genevekonventioner sku ha været gældende
for Japan"

Når denne gennemhæderlige nation, som måske kun jeg kender ind og ud,
netop havde *afvist at underskrive* den vestlige lav-etik, så er det
racisme og uundskyldeligt at vi hetzer så ondskabsfuldt og vildledende

Fortjener et land med længere levealder og lavere kriminalitet end DK
ikke at nogen forsvarer dem mod vor forhånende og nedgørende
§266b-kriminelle racisme, der overgår naziernes?

Glistrup fængsledes for mindre racisme-forsyndelser end hvad vor
regerings kulturminister er ansvarlig for årligt