Windows 2000 problemer
Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-08-01 22:57

Jeg har problemer med at installere Windows 2000 på en computer.
Fejlen er når jeg starter PC'en op er det ligesom den instakkere
grafikkortet hver eneste gang. Grafikkortet virker godtnok under 2000 men
den kører jo i 640x480 hver eneste gang man starter op..... træls

Det er et Acorp 6via81p bundkort med en 533 PIII og 128 ram. Grafikkortet er
et Diamond Viper 330, men jeg har prøvet med et S3 trio som jeg har brugt i
en anden 2000 maskine, men det giver samme resultat. Lydkort, netkort osv,
er pillet ud. Så jeg er ved at v¨ære fremme ved at det må være et eller
andet med bundkortet....... Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen Michael

Fra : SoulWalker

Dato : 09-08-01 12:52

"Michael Nielsen" <super36@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er pillet ud. Så jeg er ved at v¨ære fremme ved at det må være et eller
> andet med bundkortet....... Er der nogen der kan hjælpe mig?

______

Du har vel via 4in1 drivere installeret ikke?
ellers hent dem her -> http://www.tweakup.dk/filelib/chipset/4in1432v.zip
Det kan muligvis gøre det hvis du ikke har dem inde.

Soulwalker

Fra : DetUudslukkelige

Dato : 09-08-01 13:23

[snup]
> Fejlen er når jeg starter PC'en op er det ligesom den instakkere
> grafikkortet hver eneste gang. Grafikkortet virker godtnok under 2000 men
> den kører jo i 640x480 hver eneste gang man starter op..... træls
[pløp]

Lyder som en konflikt med et kort i PCI-slot 1. Prøv at bytte om på dine
kort, evt. lade 1. slot være tom.

--
Venlig hilsen

-- Mathias

- \\!//
- @ @
--------o00-( )-0oo---------
http://www.durmol.dk
------------------------------

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-08-01 15:08

Har prøvet VIA's 4in1 driver, men det hjælper ikke. Jeg har også en IBM med
via chipset der kører upåklageligt uden via's driver.......

Der sidder kun grafikkortet i, intet andet. Men jeg vil lige prøve at sætte
det ned i slot 2. Skal nok lige svare om det hjælper.....

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-08-01 16:25

Det hjalp ikke at flytte grafikkortet ned i slot 2 istedet for 1....... Er
der nogen der har andre forslag? eller måske har løsningen.....

Fra : Jens_W

Dato : 10-08-01 09:32

Hej Michael
Prøv at resette bios'en. DEL ved opstart og så find "load bios
defaults".
Alternativt skal du ha' læsset nyeste bios ind, men det er lidt risky
business, så vent lige med det.

MVH
Jens

http://www.kandu.dk/