Online Backup af iPhoto Library???
Fra : Henrik 8600

Dato : 30-12-10 21:44

?Har prøvet lidt forskelleige Online Backup `løsninger´,
problemet er at de ikke kan hitte ud af at tage iPhoto Library med i
Backuppen.

Dét er et problem.... Er der en Online ´løsning´der er dedikeret for Mac´s,
så den kan hitte ud af at tage iPhoto Library med?

H.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 00:33

On 2010-12-30 21:44:03 +0100, Henrik 8600 said:

> [...]
>
> Dét er et problem.... Er der en Online ´løsning´der er dedikeret for
> Mac´s, så den kan hitte ud af at tage iPhoto Library med?

Det burde alle kunne - du kan dog risikere, at nogle systemer kopierer
det hele hver gang du retter lidt (tilføjer billeder)
Hvorfor mener du, at de ikke kan hitte ud af at tage iPhote med i backuppen?

/JHP

Fra : Kurt Brixen

Dato : 31-12-10 11:25

On 2010-12-30 21:44:03 +0100, Henrik 8600 said:

> [...]
>
> Dét er et problem.... Er der en Online ´løsning´der er dedikeret for
> Mac´s, så den kan hitte ud af at tage iPhoto Library med?

MobileMe kan godt bruges. Jeg er selv begyndt at bruge det til backup.
Jeg har 6-7 GB i iPhoto, og det tog 16 timer at lave den første backup,
men de efterfølgende laver kun forskellen. Jeg laver backup af nogle
vigtige filer + iPhoto.
Min internethastighed er 10/1.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 01:36

?

"Kurt Brixen" <kbrixen@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> har 6-7 GB i iPhoto, og det tog 16 timer at lave den første backup, men de
> efterfølgende laver kun forskellen. Jeg laver backup af nogle vigtige

Der er 58 gb billeder...

H.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-01-11 12:12

On 2011-01-01 01:36:15 +0100, Henrik 8600 said:

> ?
>
> "Kurt Brixen" <kbrixen@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Der er 58 gb billeder...
>
> H.

Ja, så bliver det i hvert fald for dyrt med MobileMe. Jeg bruger det,
fordi jeg skulle bruge sync-funktionen mellem iMac og iPad. Og der er
20 GB i mit abonnement.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 13:54

?

> Ja, så bliver det i hvert fald for dyrt med MobileMe. Jeg bruger det,
> fordi jeg skulle bruge sync-funktionen mellem iMac og iPad. Og der er 20
> [...]

Du har ret, har haft MobileMe et års tid, men droppede det her 26 Dec.

Vil overveje det senere, i fald at man skal betale mindre for det samme,
eller at man får mere for pengene, men aller helst begge ((-:

Har læst et eller andet sted at Apple er ved at bygge et gigantisk
datacenter (Cloud?), så måske det er dét de har gang i?

H.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-01-11 05:34

On Jan 1, 12:12 pm, Kurt Brixen <kbri...@gmail.invalid> wrote:

> Ja, så bliver det i hvert fald for dyrt med MobileMe. Jeg bruger det,
> fordi jeg skulle bruge sync-funktionen mellem iMac og iPad. Og der er
> 20 GB i mit abonnement.

Lad os håbe, at Apples nye, store datacenter er et led i en plan om at
gøre MobleMe bedre. Jeg kunne vældigt godt tænke mig at bruge ægte
Apple-produkter til synkronisering og backup, men de nuværende
abonnementer er helt ude i hampen. I dag er 20GB jo så godt som
ingenting.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 13:56

?

"Michael Knudsen" <micknudsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Apple-produkter til synkronisering og backup, men de nuværende
> abonnementer er helt ude i hampen. I dag er 20GB jo så godt som

Præcis mine tanker...

Free and Unlimited er mere dét jeg tænker i (-; Meeen nok ikke realistisk.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 13:57

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Jeg kunne vældigt godt tænke mig at bruge ægte
> Apple-produkter til synkronisering og backup,

hvorfor absolut ? .. der er masser af fine alternativer ?

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 14:11

?

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> hvorfor absolut ? .. der er masser af fine alternativer ?
>
> /thomas

Det er ret sandsynligt at Apple produkter spiller 110% sammen med Apple
produkter (-:
Jeg har samme indstilling. Ikke sikkert at det har hold i praksis, men Apple
har nu min tillid...

H.

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-01-11 14:17

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> produkter (-:
> Jeg har samme indstilling. Ikke sikkert at det har hold i praksis, men Apple

Jeg synes nu at fx dropbox virker adskillige 100 gange bedre end iDisk.
Google Apps fungerer langt bedre end mobile me's mail - og ovenikøbet
med dit eget domæne. Flickr er en langt bedre fototjeneste og Vimeo
rigtig fint til din videoer.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Per Falkjær

Dato : 02-01-11 16:24

Franz Berliner skrev:

> [...]
> Google Apps fungerer langt bedre end mobile me's mail - og ovenikøbet
> med dit eget domæne. Flickr er en langt bedre fototjeneste og Vimeo

Hvis man kan leve med at køre en synkroniseringsprogram (de fleste kan
sættes til at køre efter en schedule) og hvis man har TDC Trio kan en
løsning være Homedisk til kr. 49 om måneden. Så har man både en
ekstrakopi lokalt, samt hjemme hos TDC. Filerne kan så tilgås også når
man er hjemmefra.
mvh - Per

Fra : Henrik 8600

Dato : 02-01-11 18:53

?

"Per Falkjær" <pefa@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> løsning være Homedisk til kr. 49 om måneden. Så har man både en ekstrakopi
> lokalt, samt hjemme hos TDC. Filerne kan så tilgås også når man er

Og der er ubegrænset plads?

H.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-01-11 06:32

On Jan 1, 1:56 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvorfor absolut ? .. der er masser af fine alternativer ?

Det egentligt blot ud fra tankegangen om, at jeg forventer, at Apples
egne produkter er (så godt som) perfekt integrerede med OS X. F.eks.
kunne jeg ikke i min vildeste fantasi begynde at lede efter et
alternativ til Time Machine.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 11:35

> [...]

> Dét er et problem.... Er der en Online ´løsning´der er dedikeret for Mac´s,
> så den kan hitte ud af at tage iPhoto Library med?

som et alternativ så overvej en lille USB harddisk du kan tage ud af
huset ... f.eks. læg den hos noget familie, i skrivebordsskuffen på
arbejde etc. Sync den med jævne mellemrum ...

Husk bare at have noget daglig onsite backup også ..

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-12-10 14:39

On 2010-12-31 11:34:55 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> arbejde etc. Sync den med jævne mellemrum ...
>
> Husk bare at have noget daglig onsite backup også ..

Ja, den løsning vil jeg også anbefale, den er under alle
omstændighedder meget mere sikker end et online back-up system.

Når man anvender online back-up, så er man på ingen måde sikret i mod,
at firmaet som man køber back-up hos kan gå konkurs, og at deres
hardware kan blive solgt på en tvangsauktion, hvor de nye ejere kan
snage i det der ligger på harddiskne.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Robert Piil

Dato : 31-12-10 14:49

On 2010-12-31 14:38:30 +0100, Niels Riis Ebbesen said:

> [...]
> at firmaet som man køber back-up hos kan gå konkurs, og at deres
> hardware kan blive solgt på en tvangsauktion, hvor de nye ejere kan

Pointen er vel at ingen backup-løsning kan stå alene. Alt efter hvilken
risiko man er villig til at tage og hvad man vil sikre sig imod, må man
tage flere parallele løsninger i brug.

....og husk nu at teste at backup-løsningerne rent faktisk også virker i
praksis!

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 01:39

?

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tage flere parallele løsninger i brug.
>
> ...og husk nu at teste at backup-løsningerne rent faktisk også virker i

Absolut

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 15:01

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ja, den løsning vil jeg også anbefale, den er under alle
> omstændighedder meget mere sikker end et online back-up system.

Måske ikke mere sikker, men helt sikkert hurtigere ... både at backe up
på, men især at restore igen ... uden at du skal vente på hhv. at den
downloader eller at de sender dig en disk med dine data (mod ekstra
betaling ofte)

.... som forhåbentligt er krypteret ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-12-10 16:47

On 2010-12-31 15:00:32 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> ... som forhåbentligt er krypteret ...

Det kan du ikke være sikker på, at online back-up systemet gør for dig,
så hvis du gemmer personlige data på et sådant system, så skal du selv
sørge for at kryptere dine data.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 17:04

> [...]

> Det kan du ikke være sikker på, at online back-up systemet gør for dig,
> så hvis du gemmer personlige data på et sådant system, så skal du selv

nemlig ... det var min pointe ... alternativt skal du stole på at din
leverandør krypterer dine data ... med din nøgle .. som de ikke selv har
en kopi af ..

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 02-01-11 12:43

On 2010-12-31 17:03:56 +0100, Thomas von Hassel said:

> nemlig ... det var min pointe ... alternativt skal du stole på at din
> leverandør krypterer dine data ... med din nøgle .. som de ikke selv har
> en kopi af ..
>
> /thomas

Som jeg lige kan se, så kan du bruge din egen nøgle med crashplan, så
det burde ikke være nogen bekymring.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Henrik 8600

Dato : 02-01-11 18:53

?

> Som jeg lige kan se, så kan du bruge din egen nøgle med crashplan, så det
> [...]

Det kan jeg bekræfte.

H.

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-12-10 11:50

On 2010-12-30 21:44:03 +0100, Henrik 8600 said:

> [...]
>
> Dét er et problem.... Er der en Online ´løsning´der er dedikeret for
> Mac´s, så den kan hitte ud af at tage iPhoto Library med?

mozy.com

25 kr. ca. pr. månede

fungerer glimrende med Mac

Fra : Michael Knudsen

Dato : 31-12-10 08:38

On Dec 31, 11:50 am, J.K.Arning <jesper.arn...@gmail.com> wrote:

> mozy.com
>
> 25 kr. ca. pr. månede
>
> fungerer glimrende med Mac

Jeg kan også varmt anbefale Mozy. Ud over min lokale Time Machine
backup, har jeg kopi af hele mit hjemmebibliotek på Mozy (cirka 650 GB
indtil videre). Mozy tillader også, at man laver backup af eksterne
diske, så i princippet har man ubegrænset plads for sølle $5 om
måneden.

Fordelen ved Time Machine og Mozy er, at man har backup af alle
indstillinger og ikke kun billederne. Jeg ville være slemt ked af at
skulle til at genoprette albums, finde ansigter og så videre i
tilfælde af nedbrud.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 01:46

?

> [...]
> indstillinger og ikke kun billederne. Jeg ville være slemt ked af at
> skulle til at genoprette albums, finde ansigter og så videre i

Ok, det er god info.

Da jeg prøvede Mozy for måneder tilbage kunne man ikke få eksterne diske
med.

Kan man få data fra mappede drev med?

Hvor- og hvad hedder de filer hvor faces, albums etc ligger?

H.

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 01:42

?

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen

> mozy.com
>
> 25 kr. ca. pr. månede
>
> fungerer glimrende med Mac

Kan du bekræfte at moxy kan tage iPhoto Library?

Og med inkremental backup?

H.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-01-11 05:31

On Jan 1, 1:46 am, "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISA...@hotmail.com>
wrote:

> Kan man f data fra mappede drev med?

Hvad er et mapped drev? Et netværksdrev? Så tror jeg desværre ikke, at
man kan.

> Hvor- og hvad hedder de filer hvor faces, albums etc ligger?

Jeg husker noget med faces.db. Prøv eventuelt at google det eller kig
dig omkring i dit iPhoto bibliotek. Du kan højreklikke på det i Finder
og vælge "Show package content" (tror jeg nok, det hedder).

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 13:59

?

> Hvad er et mapped drev? Et netværksdrev? Så tror jeg desværre ikke, at
> man kan.

Ja, det er det. Så kan jeg ikke bruge mozy...

> [...]
> dig omkring i dit iPhoto bibliotek. Du kan højreklikke på det i Finder
> og vælge "Show package content" (tror jeg nok, det hedder).

Du har ret, den hedder "Vis indholdet af pakke", min er på dansk.

Hvorfor er iPhoto Library ikke en normal mappe?

Det er noget nemmere at håndtere

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 14:39

> [...]

> Du har ret, den hedder "Vis indholdet af pakke", min er på dansk.
>
> Hvorfor er iPhoto Library ikke en normal mappe?

fordi det ikke er meningen at du skal rode rundt derinde ...

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-01-11 06:35

On Jan 1, 1:58 pm, "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISA...@hotmail.com>
wrote:

> Hvorfor er iPhoto Library ikke en normal mappe?
>
> Det er noget nemmere at h ndtere

Fordi det ikke er meningen, du skal rode med den. Du skal organisere
dine billeder i iPhoto og så ikke bekymre dig om alt det tekniske, som
foregår bag facaden. Hele pointen med at have et program som iPhoto er
jo, at det er skal være nemt og brugervenligt. Det er det samme som
med en database -- man skal ikke bekymre sig om, hvordan indholdet er
gemt og organiseret på disken; det er det, man har softwaren til

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 14:58

?

> [...]
> med en database -- man skal ikke bekymre sig om, hvordan indholdet er
> gemt og organiseret på disken; det er det, man har softwaren til

Det er dét jeg finder hæmningsløst irriterende... At det IKKE er
brugervenligt under motorhjælmen...

Og specielt når påskuddet er at "Det skal være brugervenligt..."

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 15:16

> [...]

> brugervenligt under motorhjælmen...
>
> Og specielt når påskuddet er at "Det skal være brugervenligt..."

hvis du har brug for selv at manipulere direkte med filerne så lad være
med at bruge iPhoto ... iPhoto er til dem der bare vil se på deres
billeder og ikke bekymre sig om filstruktur ..

Fra : Jon

Dato : 02-01-11 00:06

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote (tror jeg?):

> man skal ikke bekymre sig om, hvordan indholdet er
> gemt og organiseret på disken; det er det, man har softwaren til

Amen!
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-01-11 07:00

On Jan 1, 2:57 pm, "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISA...@hotmail.com>
wrote:

> Det er dét jeg finder hæmningsløst irriterende... At det IKKE er
> brugervenligt under motorhjælmen...
>
> Og specielt når påskuddet er at "Det skal være brugervenligt..."

Med brugervenligt mener man vel brugervenligt for gennemsnitsbrugeren?
Hvis man selv vil fifle med filerne, bør man nok kigge sig om efter
noget andet. Jeg er personligt vældigt begejstret for iPhoto (eller i
mit tilfælde Aperture). Biblioteket fremstår som én fil, og man kan
flytte den, pakke denne, gemme den, backuppe den og så videre præcist
som man vil.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-02-11 01:31

On Dec 31 2010, 4:38 pm, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> indtil videre).Mozytillader også, at man laver backup af eksterne
> diske, så i princippet har man ubegrænset plads for sølle $5 om

....og det er så slut nu. Mozy tilbyder ikke længere ubegrænset backup,
så jeg skiftede prompte til CrashPlan. Det fungerer faktisk rigtigt
godt.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik 8600

Dato : 06-02-11 20:52

?

> ...og det er så slut nu. Mozy tilbyder ikke længere ubegrænset backup,
> så jeg skiftede prompte til CrashPlan. Det fungerer faktisk rigtigt
> [...]

Ja, Mozy røg af, og det er ok.

Crashplan kører super godt. Har indtil nu smidt 229 GB op, totalt i orden
(-;

H.

Fra : Palle

Dato : 06-02-11 22:19

On 2011-02-06 20:51:53 +0100, Henrik 8600 said:

> Crashplan kører super godt. Har indtil nu smidt 229 GB op, totalt i orden (-;

Ja nu må I sku undskylde hvis jeg spørger om noget der er svaret på....
Tråden er megalang.

Hvordan fungerer crashplan hvis man tager back-up af sit iPhoto
bibliotek? Den er jo pakket som en fil (eller er den i virkeligheden
det?). Så er det vel ikke sådan at hvis man tilføjer et billede så skal
hele 50 GB filen uploades igen?

CrashPlan ser meget interessant ud!

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Henrik 8600

Dato : 06-02-11 22:50

?

"Palle" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vel ikke sådan at hvis man tilføjer et billede så skal hele 50 GB filen

Jeg mener at der opdateres billede for billede.... Men er ikke 100%...

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-11 23:03

Palle <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
> vel ikke sådan at hvis man tilføjer et billede så skal hele 50 GB filen

Den ser -ud- som en stor fil men det er "snyd" .. du kan højreklikke på
den og vælge "vis pakke indhold" (eller hvad det nu hedder på dansk) og
se hvordan filerne er organiseret. (bare lad være med at _ændre_ noget)

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-02-11 03:36

On Feb 6, 10:19 pm, Palle <nos...@nospam.dk> wrote:

> [...]
> bibliotek? Den er jo pakket som en fil (eller er den i virkeligheden
> det?). S er det vel ikke s dan at hvis man tilf jer et billede s skal

Niks. Mine billeder blev uploadet et ad gangen, og når jeg kigger i
restore-delen af CrashPlan, kan jeg se, at iPhoto Library ikke
opfattes som én stor fil. Jeg kan dykke ned i den og se de enkelte
filer.

--
Michael Knudsen

Fra : Palle

Dato : 07-02-11 16:38

On 2011-02-07 11:35:44 +0100, Michael Knudsen said:

> [...]
> restore-delen af CrashPlan, kan jeg se, at iPhoto Library ikke
> opfattes som én stor fil. Jeg kan dykke ned i den og se de enkelte

Fedt.

Tror jeg har fundet mit back-up sted så. Cool at man bare kan få den
til at tage back-up af et drev. Jeg har en dedikeret USB harddisk som
indholder iTunes og iPhoto bibliotekerne så det er jo oplagt.

Er performance OK hos CrashPlan? Hastighed mv.?

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-02-11 17:27

> [...]

> indholder iTunes og iPhoto bibliotekerne så det er jo oplagt.
>
> Er performance OK hos CrashPlan? Hastighed mv.?

Du kan evt. også kigge på keepit.dk - tror det fungerer på samme måde,
men kan ikke helt huske det.

Hastighed er fint. Har 460GB backup hos dem.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Palle

Dato : 07-02-11 18:11

On 2011-02-07 17:27:03 +0100, Franz Berliner said:

> Du kan evt. også kigge på keepit.dk - tror det fungerer på samme måde,
> men kan ikke helt huske det.

Til en noget anden pris også...
--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-02-11 21:44

Palle <nospam@nospam.dk> wrote:

> Til en noget anden pris også...

Ja, der er ca. 10 kr. forskel på Keepit (39 kr.) og Crashplan (5 USD =
27 kr.) pr. måned.

Men man kan så få det en hel del billigere hvis man betaler forud for
længere tid hos Crashplan.

Har ikke nogen preference for den ene eller den anden.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Palle

Dato : 08-02-11 22:11

On 2011-02-08 21:44:20 +0100, Franz Berliner said:

> Ja, der er ca. 10 kr. forskel på Keepit (39 kr.) og Crashplan (5 USD =
> 27 kr.) pr. måned.

Hvor kigger du?

Jeg ser 99 kroner ekskl. moms hos keepit.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Franz Berliner

Dato : 09-02-11 08:12

https://www.keepit.com/index

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik 8600

Dato : 07-02-11 22:18

?

> [...]
> indholder iTunes og iPhoto bibliotekerne så det er jo oplagt.
>
> Er performance OK hos CrashPlan? Hastighed mv.?

Jeg er tilfreds, ca 30 gb pr døgn på 2 m/bit upload...

H.

Fra : -=JF=-

Dato : 31-12-10 12:39

Den 30/12/10 21.44, Henrik 8600 skrev:
> ?Har prøvet lidt forskelleige Online Backup `løsninger´,
> problemet er at de ikke kan hitte ud af at tage iPhoto Library med i
> Backuppen.

Jeg bruger Picasa, og det fungerer glimragende. En masse diskplads for
'ingen penge'

Jeg ved ikke om du efterlyser en automatisk løsning som selv holder øje
med, og laver backup af, ændringerne - for det kan Picasa ikke. Du skal
selv uploade billederne.

Fordelen er så, at du kan se billederne uanset hvor i verden du er, og
at du kan have en adgang til dine onlinealbums fra forskellige apps på
iPhonen eller iPad'en

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 13:13

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
> Fordelen er så, at du kan se billederne uanset hvor i verden du er, og
> at du kan have en adgang til dine onlinealbums fra forskellige apps på

til gengæld har du solgt din sjæl (og dine billeder) til Google :)

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 31-12-10 14:45

Den 31/12/10 13.13, Thomas von Hassel skrev:

> til gengæld har du solgt din sjæl (og dine billeder) til Google :)

Joeh - men gør man ikke altid det når man betror sine data til fremmede
mennesker, et eller andet skummelt sted på internettet

Min overvejelse gik på at Google nok ikke løber tør for penge og lukker
lige foreløbig. Der er nok heller ikke fare for at de bliver opkøbt, og
jeg håber at de har orden i backup af vores backup'er

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 15:01

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> mennesker, et eller andet skummelt sted på internettet
>
> Min overvejelse gik på at Google nok ikke løber tør for penge og lukker

Det kan gå hurtigere end du tror ... der skal ikke mere til end at de
ryger i unåde hos hhv. de amerikanske eller europæsike antitrust
myndigheder og derved underminerer deres største pengestrøm, nemlig
reklamer vist via søgninger ..

Og husk, hos Google er du ikke kunden .. du er det produkt de sælger

> Der er nok heller ikke fare for at de bliver opkøbt, og
> jeg håber at de har orden i backup af vores backup'er

Jeg vil aldrig stole på andre end mig selv når det kommer til backup ...
og online backup vil aldrig være en sekundær eller tertiær løsning der
aldrig må stå alene ..

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-12-10 17:00

Den 31/12/10 15.00, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Jeg vil aldrig stole på andre end mig selv når det kommer til backup ...
> og online backup vil aldrig være en sekundær eller tertiær løsning der

Helt enig
det koster heller ikke alverden at købe en USB HD i dag. som alternativ
kan man købe en All in One USB HD adapter fra sandberg og tage backup på
alm. 2,5, 3,5" Harddiske

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 17:08

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Helt enig
> det koster heller ikke alverden at købe en USB HD i dag. som alternativ
> kan man købe en All in One USB HD adapter fra sandberg og tage backup på
> alm. 2,5, 3,5" Harddiske

eller en dock:

http://www.newertech.com/products/hdddocks.php

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 01:50

?

> [...]
>
> Jeg vil aldrig stole på andre end mig selv når det kommer til backup ...
> og online backup vil aldrig være en sekundær eller tertiær løsning der

Enig i det hele...

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-12-10 13:07

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Fordelen er så, at du kan se billederne uanset hvor i verden du er, og
> at du kan have en adgang til dine onlinealbums fra forskellige apps på
> iPhonen eller iPad'en

Til visning af billeder for ens vennekreds, har jeg haft gode erfaringer
med at publicere til Facebook. iPhoto 10 har hele funktionaliteten
indbygget - man skal bare hive de billeder over der skal publiceres, og
nogen få sekunder senere er de online og vises.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-12-10 14:05

> til gengæld har du solgt din sjæl (og dine billeder) til Google :)

Den smule der er tilbage efter Apple har fået sit

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 14:31

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101230 <nospam0002+20101230@gmail.com> wrote:

> Den smule der er tilbage efter Apple har fået sit

og Facebook .. :)

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 31-12-10 14:48

Den 31/12/10 14.30, Thomas von Hassel skrev:
> og Facebook ..:)

Den limpind er jeg nu aldrig hoppet på

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 15:01

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Den limpind er jeg nu aldrig hoppet på

tja, alting har fordele og ulemper .. jeg kan f.eks. følge perfiært med
i hvad folk render og laver .. og jeg bestemmer jo selv hvormeget af mit
eget revl og krat jeg vil dele ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 02:37

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Mener du ikke iPhoto 11?

Nej. Der fulgte iPhoto 10 med min maskine.

Det kan sagtens være iPhoto 11 også kan, men det må andre bekræfte.

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 01-01-11 11:38

Må endnu engang anbefale Crashplan. Den er super fleksibel, kan backup
til naboens pc eller mac - gratis eller en gammel maskine man sætter op
på sin arbejdsplads - hvis man må for chefen....
Du kan også backe up til Crashplan central online backup. Det koster 3$
for 1 maskine ubegræset backup. 6 $ for 2-10 maskiner ubegrænset backup.

Backuppen er krypteret og tilgængelig i en browser ..

Jeg kænker aldrig backup en tanke for det spiller bare og jeg har haft
brug for at restore...

Fredsommligst..

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 14:02

?

""Per Boll Jørgensen"" <boll@it.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Backuppen er krypteret og tilgængelig i en browser ..
>
> Jeg kænker aldrig backup en tanke for det spiller bare og jeg har haft

Tror det kan betale sig at nær-læse deres priser... De priser du skriver er
godt nok pr md, men ikke hvis man betaler én gang pr md (-;

H.

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 01-01-11 18:31

> Tror det kan betale sig at nær-læse deres priser... De priser du skriver er
> godt nok pr md, men ikke hvis man betaler én gang pr md (-;
>
> H.
Ja ups det havde jeg så ikke lige set... bruger ikke selv
CrashplanCentral men en kammerats server..

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 18:38

?

> Ja ups det havde jeg så ikke lige set... bruger ikke selv
> CrashplanCentral men en kammerats server..

Ja, det er jo så gratis

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 14:27

> Ok, troede de sprang 10éren over, har nemlig ikke set / hørt om den...

Min fejl. Det er en 09'er, men maskinen er købt i 10.

Men 11'eren kan nok også godt.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 14:43

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> writes:

> [...]
> egne produkter er (så godt som) perfekt integrerede med OS X. F.eks.
> kunne jeg ikke i min vildeste fantasi begynde at lede efter et

Det kan du vist heller ikke umiddelbart få. OS X har så vidt jeg ved
fået tilføjet funktionalitet der samler information sammen til Time
Machine så den ved hvad der skal sikkerhedskopieres.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 14:48

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Hej,

> Den bruger Spotlights system. Det kan alle mulige andre programmer også.

Virkelig? Interessant, hvor har du set det henne?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 20:20

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Det er dét jeg finder hæmningsløst irriterende... At det IKKE er
> brugervenligt under motorhjælmen...

Det er der ingenting der er. Det er derfor der er en motorhjelm.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 20:49

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110101 <nospam0002+20110101@gmail.com> wrote:

> Det er der ingenting der er. Det er derfor der er en motorhjelm.

Og de fleste nyere biler har et pænt plastikskjold over motoren med en
tydeligt mærket dims til at chekke olie .. netop fordi der ikke er noget
du som alm. bruger kan/skal pille i ...

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 20:57

?

> Og de fleste nyere biler har et pænt plastikskjold over motoren med en
> tydeligt mærket dims til at chekke olie .. netop fordi der ikke er noget
> [...]

Jeg er glad for min golf II fra ´85, uden de nævnte skjold.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 21:01

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> ?
>
> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er glad for min golf II fra ´85, uden de nævnte skjold.

Og jeg er glad for ikke at skulle gøre andet med min Golf end at køre
den på værkstedet så de kan stikke et stik i røven af den og den selv
kan fortælle hvad den fejler :)

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 21:59

?

> Og jeg er glad for ikke at skulle gøre andet med min Golf end at køre
> den på værkstedet så de kan stikke et stik i røven af den og den selv
> kan fortælle hvad den fejler :)
>
> /thomas

Det kan jeg godt følge, men jeg er nu glad for at at kan høre hvad der er
galt, og selv fikse det på P Pladsen
med en ørerenser, en skruetrækker og en hammer ((-: Uanset hvad det er...
(-:

H.

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 20:50

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20110101" <nospam0002+20110101@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m2y67477p8.fsf@gmail.com...

> Det er der ingenting der er. Det er derfor der er en motorhjelm.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Dette er unødigt bøvlet...

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 20:50

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]

Hvis du vil have mere kontrol så kan du bruge f.eks. Aperture, hvor du
kan vælge at have filerne liggende som du har lyst ..

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-01-11 20:57

?

> Hvis du vil have mere kontrol så kan du bruge f.eks. Aperture, hvor du
> kan vælge at have filerne liggende som du har lyst ..
>
> /thomas

Dét er et godt tip! Takker.

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 22:32

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Dette er unødigt bøvlet...

Du kan sagtens komme ned og se de enkelte filer. Det kræver kun et
enkelt højrekliksmenuvalg på vejen derned.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 22:45

> Jeg er glad for min golf II fra ´85, uden de nævnte skjold.

Pudsigt nok er Windows 1.0 også fra 1985

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-01-11 19:03

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> I know, men det er Backup det handler om.

Det er kun Finderen der viser det som en enkelt folder. Set på
filniveau er det bare en helt almindelig samling filer.