Mac Mini genstarter "i loop"
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-12-10 09:07

Hej, jeg har en Mac Mini, som jeg bruger som mediecenter.

Den har kørt "topdollars" indtil for lidt tid siden, hvor den
sommetider meldte om noget kernelfejl, og skulle genstartes på den
hårde måde.

Nu valgte jeg igår at geninstallere den, og den kørte fint snow
leopard ind, men pludselig stoppede den med og svare på mit netværk,
og nu lader det til, den kører i reboot ring, jeg har prøvet at optage
en lille stump video, så jeg kan vise hvad den gør, men den korte
udgave er, at den starter med grå skærm, og så kommer der en boks frem
der fortæller jeg skal genstarte, og når jeg gør det, kommer skærmen
om reboot frem igen.

Prøv evt. at se:

http://dl.dropbox.com/u/609127/mini.mov

Nogle der har oplevet dette, jeg har prøvet at google det, men synes
ikke jeg kan se problemet hos andre ?

Mvh

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-10 17:59

Kim Jørgensen <kimjodder@gmail.com> wrote:

> [...]
> udgave er, at den starter med grå skærm, og så kommer der en boks frem
> der fortæller jeg skal genstarte, og når jeg gør det, kommer skærmen

virker ikke ..

> Nogle der har oplevet dette, jeg har prøvet at google det, men synes
> ikke jeg kan se problemet hos andre ?

pop system dvd'en i og start med at køre en hardware test (hold D nede
under boot)

derefter, check disken for fejl med disk utility, mens du er startet op
fra system dvd'en (ikke check tilladelser ...)

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-12-10 12:34

On 30 Dec., 17:59, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> pop system dvd'en i og start med at k re en hardware test (hold D nede
> under boot)

Tak for tippet, må prøve det af en af dagene...... lige nu, hurra for
at mit gamle tastatur med kabel røg med den gamle Imac ;o(

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-01-11 08:40

On 30 Dec. 2010, 17:59, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> pop system dvd'en i og start med at k re en hardware test (hold D nede
> under boot)

Har nu testet (godt nok med et HP USB tastatur, men gætter på D virker
fint på dette, også på Mac), og den reagerede ikke, den skriver en
masse nu på skærmen om kernel panic og lign.

Nogle nye bud, jeg har prøvet at restette ved at tage power fra og
holde powerknappen inde, i 5 sek. mener jeg det var, fandt
vejledningen på apple.com, men dette gavnede heller ikke ;o(

Mvh

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 16:45

> [...]

> holde powerknappen inde, i 5 sek. mener jeg det var, fandt
> vejledningen på apple.com, men dette gavnede heller ikke ;o(

begynder at lyde som en hardware fejl ...

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-01-11 08:58

On 1 Jan., 16:45, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> begynder at lyde som en hardware fejl ...

Tja, måske..... jeg har godt nok pimpet den med ny HD og mere ram, men
det er så over 1 år siden, så det virker helt sort, hvis den nu
skulle frastøde nogle af de nye organer.....

Men det kan være jeg skal prøve at splitte den ad, og se om den vil
makke mere ret...

Tak for dit bud

Kim

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-01-11 20:23

Kim Jørgensen <kimjodder@gmail.com> writes:

> Har nu testet (godt nok med et HP USB tastatur, men gætter på D virker
> fint på dette, også på Mac), og den reagerede ikke, den skriver en
> masse nu på skærmen om kernel panic og lign.

Du fangede godt den med at installationsmediet skulle være i drevet, ikke?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-11 20:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110101 <nospam0002+20110101@gmail.com> wrote:

> Du fangede godt den med at installationsmediet skulle være i drevet, ikke?

der er faktisk visse (nyere) intel maskiner som har hardware testen
indbygget ...

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-01-11 13:10

On 1 Jan., 20:22, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110101) wrote:

> Du fangede godt den med at installationsmediet skulle være i drevet, ikke?

Jo.... Men det hjalp ikke....

Desværre

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-01-11 11:20

On 1 Jan., 21:09, Kim Jørgensen <kimjod...@gmail.com> wrote:

> Jo.... Men det hjalp ikke....

Men nu lykkedes det, efter råd fra macroumors, nulstillede jeg SMC &
PRAM, og herefter kunne den tvinges ind i hardwaretest, hvor den
fejlede på rammene, så de er skiftes, og nu lader det til den er på
vej "hjem" igen , Snow leoparden er ihvertfald på vej ind.....

Nu må jeg se hvor meget jeg skal slås med Kingston om deres
livstidsgaranti på ram, de skriver jeg skal sende dem ind hvor jeg har
købt dem.... Getmore ..... say no more...

Tak for hjælpen

Kim