Min MAC er blevet langsom
Fra : Niels Poulsen

Dato : 30-12-10 05:19

min MAC er bliver som langsom så jeg sider og venter på den skal state
op nu ved jeg godt at jeg ikke bure lukke den ned hver aften, men det
gør jeg afliver er der nogen så kender et godt program til og få
rygter op på HD så er i vel kommen til og sende et links

Fra : Langgaard

Dato : 30-12-10 06:18

On 30 Dec., 13:19, Niels Poulsen <npoulsen.poul...@gmail.com> wrote:
> [...]
> gør jeg afliver er der nogen så kender et godt program til og få
> rygter op på HD så er i vel kommen til og sende et links

Hej

Uden at jeg er ekspert, så ville jeg gå til:

Programmer/Hjælpeprogrammer/Diskværktøj og der markere din disk i
venstre side, gå så til nederst på siden og tryk på "reparer
disktilladelser", måske det vil hjælpe den i gang igen

--
Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-10 14:21

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Hej
>
> Uden at jeg er ekspert, så ville jeg gå til:

nej, det er åbenlyst ..

> Programmer/Hjælpeprogrammer/Diskværktøj og der markere din disk i
> venstre side, gå så til nederst på siden og tryk på "reparer
> disktilladelser", måske det vil hjælpe den i gang igen

gud fader i skuret ....

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-12-10 14:40

> nej, det er åbenlyst ..

> gud fader i skuret ....

Et afsnit af Rytteriet som har sneget sig ind?

--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-10 14:42

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Et afsnit af Rytteriet som har sneget sig ind?

No idea ... jeg ser så sjældent dansk fjernsyn :)

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-12-10 09:35

Den 30/12/10 14.41, Thomas von Hassel skrev:

> No idea ... jeg ser så sjældent dansk fjernsyn :)
>
> /thomas

Nej men du bruger en masse krudt på news med at sable andres indlæg ned,
uden selv at komme med nogle brugbare indput. Denne tråd er to ganske
fine eksempler.... :)
Godt Nytår

Fra : Kurt Brixen

Dato : 31-12-10 11:10

On 2010-12-31 09:34:50 +0100, Henry Lerche Madsen said:

> Nej men du bruger en masse krudt på news med at sable andres indlæg ned,
> uden selv at komme med nogle brugbare indput. Denne tråd er to ganske
> fine eksempler.... :)
> Godt Nytår

Jeg har ellers fået mange gode råd af Thomas, når jeg har spurgt om
noget. Så jeg er ikke enig.

Godt nytår.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-12-10 16:53

> Jeg har ellers fået mange gode råd af Thomas, når jeg har spurgt om
> noget. Så jeg er ikke enig.
>
> Godt nytår.

Så læs dog de to første indlæg fra Thomas, er de brugbare ????

Jeg siger ikke at han ikke bidrager med noget, men at han ofte først
lige skal "øffe" lidt inden han tager arbejdstøjet på !!
Som helhed er Thomas nok den der er med til at knække flest nødder i gruppen

Pas nu på øjne og andre lemmer i aften !!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 17:04

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Så læs dog de to første indlæg fra Thomas, er de brugbare ????
>
> Jeg siger ikke at han ikke bidrager med noget, men at han ofte først
> lige skal "øffe" lidt inden han tager arbejdstøjet på !!

jeg var vist bare sur over at have skrevet det med at Repair Permissions
ikke virker 3-4 gange indenfor et par dage..

> Som helhed er Thomas nok den der er med til at knække flest nødder i gruppen
>

> Pas nu på øjne og andre lemmer i aften !!

Jeg sidder bag min rude og råber af dem som prøver at sprænge vores
postkasser ;) *

/thomas

* get off my lawn!

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-12-10 00:01

> [...]

> venstre side, gå så til nederst på siden og tryk på "reparer
> disktilladelser", måske det vil hjælpe den i gang igen

Hej Langgaard

Jeg har ud fra dine andre indlæg her i gruppen indtryk af, at du er lidt
ny på Mac. Rådet med at reparere disktilladelser er blevet et råd, der
helt hovedløst bliver fyret af ved alle mulige og umulige problemer på
en Mac. Du har sikkert også hørt det og gentager det her. Sandheden er,
at det er ekstremt sjældent, problemet ligger her. Det hjælper derfor
stort set aldrig at reparere disktilladelser. Til gengæld skader det
heller ikke, så det er risikofrit at give folk rådet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-10 14:21

Niels Poulsen <npoulsen.poulsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> gør jeg afliver er der nogen så kender et godt program til og få
> rygter op på HD så er i vel kommen til og sende et links

Er din disk ved at være fyldt op ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-12-10 18:19

Niels Poulsen <npoulsen.poulsen@gmail.com> writes:

> [...]
> gør jeg afliver er der nogen så kender et godt program til og få
> rygter op på HD så er i vel kommen til og sende et links

Allerførst, har du godt med RAM? Hvis ikke, er pengene givet godt ud.

Dernæst, så overvej at reetablere ved at geninstallere OS X og dernæst
læse din bruger ind igen fra din Time Machine backup. Det rydder op i
det meste.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 31-12-10 00:41

On 30 Dec., 14:20, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Er din disk ved at v re fyldt op ?
>
> /thomas

Nej det er den ikke!!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-10 10:23

Niels Poulsen <npoulsen.poulsen@gmail.com> wrote:

> Nej det er den ikke!!

Når du siger "langsom" ... hvor langsom er det så ? .. alt er jo
relativt ..

/thomas

Fra : Langgaard

Dato : 31-12-10 02:08

On 31 Dec., 00:01, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> stort set aldrig at reparere disktilladelser. Til gengæld skader det
> heller ikke, så det er risikofrit at give folk rådet.

Hej, tak og godt nytår

Jeg fik rådet hos en Macforhandler da min Macbook var blevet langsom
uden nogen synderlig grund, derfor kom jeg med rådet.
Det var i den bedste mening.

--
Langgaard

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 31-12-10 11:41

> [...]

> Jeg fik rådet hos en Macforhandler da min Macbook var blevet langsom
> uden nogen synderlig grund, derfor kom jeg med rådet.

På de tidlige versioner af MacOS X var det mere almindeligt at det havde
en effekt. Det tager ikke særligt lang tid, så man kan lige så godt
prøve det af, før man griber til genindstallering.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 01-01-11 07:53

On 31 Dec. 2010, 10:22, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Når du siger "langsom" ... hvor langsom er det så ? .. alt er jo
> relativt ..
>
> /thomas

Ja nu har jeg fået gjort den en smule hurtigere men ikke