MS Windows
briani 27239
Windows oem, hvordan er det lige?
Fra : Hagar

Dato : 29-12-10 15:04

Hej i gruppen

Jeg har en Windows 7 ultima 64bit på min maskine, i oen udgaven. Jeg står og
skal have opgraderet bundkort, cpu og RAM, er der noget i vejen for det?

Jeg mener at huske, at man vist ikke kunne opgradere ret meget inden noget
klagede sin nød, eller er det noget fra gamle dage, eller noget jeg har
misforstået?

Kim

Fra : Bo

Dato : 29-12-10 16:20

Hagar udtrykte præcist:
> [...]
> klagede sin nød, eller er det noget fra gamle dage, eller noget jeg har

Næe ... det har du forstået rigtigt nok. Men der er også noget med, at
der kommer et nummer til Microsoft, hvor du ringer ind, og får hjælp.
Angiveligt (har ikke selv prøvet) er der ingen problemer med det.

Fra : Per Jensen

Dato : 29-12-10 19:52

On 29/12/10 15.04, Hagar wrote:
> [...]
>
> Jeg mener at huske, at man vist ikke kunne opgradere ret meget inden
> noget klagede sin nød, eller er det noget fra gamle dage, eller noget

I de fleste tilfælde sker der ikke en dyt ved det, windows bliver
aktiveret medmindre at du sidst har aktiveret den i går, der er noget
med at der skal gå en rum tid imellem aktiveringerne, ellers brokker den
sig.

Hvis endelig den ikke vil aktivere den, får du mulighed for at ringe på
et telefonnummer (jeg bruger altid 80-nummeret, det er gratis) og så
kommer der en masse tal op op din skærm du taster ind, og du får en
masse numre retur, du taler bare med en computer.

Den stiller muligvis nogle spørgsmål om, om du har skiftet bundkort,
disse svarer du NEJ til, eller vil de ikke genaktivere den... Ved godt
at det er lidt i en gråzone, men hvis ens bundkort er brændt af, så er
det altså i orden at genaktivere maskinen.

Du kunne jo eventuelt også bare have udskiftet din CPU til en helt anden
type, det giver jo ingen mening at Windåse så er ugyldigt.

// Per.

Fra : Hagar

Dato : 30-12-10 22:46

"Per Jensen" skrev i meddelelsen

[...]

Tak for svarene.
Nu er jeg da forberedt på det værste, og hvis der kommer brok, så tager jeg
det der fra.

Kim