MS Windows
briani 27239
Win 7: Multiboot og manglende OE
Fra : Erik Poulsen

Dato : 29-12-10 12:51

Hejsa

Det er på tide, at XP bliver skiftet ud.

Er det muligt, at lave en form for multiboot. Så jeg kan tilgå min gl.XP
indtil, at jeg har min Pc fuldt oppe, at køre med Win7? Hvis ja, hvordan?

Desværre erfare jeg, at Win 7 er uden OE. Hvilke program kan erstatte OE,
som jeg bruger både til mail og newsgroups?

Kom frit frem med jeres forslag og begrundelser

På forhånd tak
Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-10 12:56

Erik Poulsen skrev:

> Desværre erfare jeg, at Win 7 er uden OE. Hvilke program kan erstatte OE,
> som jeg bruger både til mail og newsgroups?

W7 har indbygget Windows Live Mail som er en videreforkludring af
OE. Måske kan du bruge den?

Hvis du vil være uafhængig af hvad der findes på i diverse
versioner af Windows, kan du bruge Thunderbird. Den findes i en
version der kaldes "portable" hvilket betyder at den kan lægges
på f.eks. en USB-pind og køres på en vilkårlig computer (med
USB).

Jeg bruger den slags programmer lagt på min harddisk. Så kan jeg
bare kopiere hele mappen over på en ny pc når jeg skifter.

--
Bertel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-12-10 13:15

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen
> W7 har indbygget Windows Live Mail som er en videreforkludring af
> OE. Måske kan du bruge den?

Nej - Windows 7 har ikke noget indbygget - men Windows Live Mail kan
hentes via Windows Update.

Men nyeste version er noget skrammel, der bl.a. ikke kan quote.

Mit bud på en erstatning er Messnews - den kan sættes op til at ligne OE
og er på dansk.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-12-10 13:29

http://www.pcworld.dk/blogs/Windowsbloggen/81988

> Mit bud på en erstatning er Messnews - den kan sættes op til at ligne
> OE og er på dansk.

Som dog "kun" er til news.

Jeg bruger så Outlook fra Office-pakken til mail.

Jan

Fra : Erik Poulsen

Dato : 23-02-11 19:05

Efter mange tanker skrev Jan Vestergaard:

> Mit bud på en erstatning er Messnews - den kan sættes op til at ligne OE og
> er på dansk.

Hvordan få jeg trådende til, at være "kollapset"?

På forhånd tak
ERik

Fra : kk

Dato : 29-12-10 20:07

On Wed, 29 Dec 2010 12:55:30 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg bruger den slags programmer lagt på min harddisk. Så kan jeg
>bare kopiere hele mappen over på en ny pc når jeg skifter.

Forte Agent er en mulighed, som jeg anvender i øjeblikket. Den har
både mail og news. Jeg er begyndt at vænne mig til den, men lang tid
med OE har nok skadet mig alvoirligt. For en sikkerheds skyld holder
jeg Outlook i baghånden som "backup"
Det er ikke nemt at skifte når man bliver gammel, men så længe det
ikke er konen der skal byttes, så går det nok.
Godt nytår!
mvh
kk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-10 20:41

kk skrev:

> Forte Agent er en mulighed, som jeg anvender i øjeblikket.

Det gør jeg også ... men det er version 1.93 som man muligvis
ikke længere kan få licens til. De efterfølgende versioner har
ikke været forbedringer (ud over måske nogle nye muligheder som
jeg er ligeglad med), og fejlene er ikke blevet rettet.

--
Bertel

Fra : Thore

Dato : 30-12-10 11:53

On Wed, 29 Dec 2010 20:41:07 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Det gør jeg også ... men det er version 1.93 som man muligvis

Hvad søren...:)
Der var en til ud over mig...:)

Godt nytår til alle...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-12-10 13:19

Erik Poulsen skrev:

>Kom frit frem med jeres forslag og begrundelser

Thunderbird til mail, fordi at det er det godt til
Xananews til newsgroups, fordi at det er det godt til

en stor fordel ved seperate programmer er at du ikke af vanvare kommer til
at sende en mail til en gruppe - den slags sker ind imellem for nogen der
bruger samme program til begge dele

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bo

Dato : 29-12-10 13:41

Erik Poulsen kom med denne ide:
> [...]
>
> Desværre erfare jeg, at Win 7 er uden OE. Hvilke program kan erstatte OE, som

News og mail er besvaret flere gange, jeg holder med mesnews og
Outlook.
du kan instalere win 7 på en partition eller seperat disk, og beholde
din XP, du bliver automatisk spurgt, hvilken du vil boote under
opstart. Har selv både Xp, Vista og win 7 på hver sin partition og no
problem. Xp skal dog være der først, da det ellers bliver lidt kringlet
at få til at køre.

Fra : Carl Drud

Dato : 29-12-10 16:08

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Nej - Windows 7 har ikke noget indbygget - men Windows Live Mail kan
> hentes via Windows Update.
>
> Men nyeste version er noget skrammel, der bl.a. ikke kan quote.

Årh kan den ikke. Den sætter bare ikke noget citat tegn. Men vi er enige
det er noget skrammel

> Mit bud på en erstatning er Messnews - den kan sættes op til at ligne
> OE og er på dansk.

Sylpheed er et bud hvis man vil have noget der ligner OE. Den har både
mail og news. Er lynende hurtig.

http://sylpheed.sraoss.jp/images/sylpheed2-win32-xp.png

http://sylpheed.sraoss.jp/en/download.html

Postbox express (gratis) er en anden mulighed (bygger vist på Mozilla
kode)

http://www.postbox-inc.com/express_features

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 29-12-10 17:58

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Det var lige det jeg mente
>
> men det er vist kun den nyeste V11, der har problemet ?

Mig bekendt ja. Versionen før kunne vist endda klare indlæg i QP, en bug
som har plaget OE/WM i årevis.

> Men jeg foretrækker nu stadig OE / Windows Mail til news og Outlook
> til mail

Hvis OP ikke har i sinde at investere i Outlook/MSoffice og vil have et
OE look. Og så synes jeg den er bedre end OE. Har bedre filterings
muligheder etc.

--
Carl