Store problemer med at synkronisere min iP~
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 28-12-10 18:15

Hej alle.
Jeg har store problemer med at synkronisere min iPhone 3 GS.

Da jeg fik min iPhone synkroniserede jeg den med min pc – herunder
synkronisering af købte programmer, som er købt via App Store direkte
via min telefon.

Jeg har så for nyligt fået en iMac, som jeg så naturligvis gerne
fremadrettet vil bruge til at synkronisere min telefon med.
Men jeg får at vide, at der er en del programmer som ikke kan
synkroniseres, da jeg ikke har rettigheder til det på min iMac – men min
iMac er godkendt ligesom min pc er. (Der er vist noget med, at man må
have 5 godkendte computere og jeg får at vide, at både min pc og iMac
begge er godkendt som 1 computer ud af de 5 tilladte. Det virker også
mærkeligt, når der er tale om 2 forskellige computere).

Der skete så det i går, at iMac i.fm. synkronisering fjernede en masse
af mine købte programmer…og så gik jeg i panik. Men jeg fik dog reddet
det via min gamle pc, hvor programmerne jo lå som sikkerhedskopi i
iTunes i.f.m. tidligere synkronisering.

Men hvorfor kan jeg ikke få lov til at anvende min iMac til
synkronisering uden at den fjerne en masse programmer?

Kan jeg på en eller anden måde ”nulstille” synkroniseringen på min iMac,
så jeg kan starte forfra, så den finder alle mine programmer på min
iPhone og laver sikkerhedskopi af dem?
Mvh
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 00:02

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan jeg på en eller anden måde "nulstille" synkroniseringen på min iMac,
> så jeg kan starte forfra, så den finder alle mine programmer på min

kopier alle dine programmer, musik etc. til din nye maskine, sync din
iPhone med den. Du kan kun synce en iPhone fra _en_ maskine af gangen

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-10 01:08

> kopier alle dine programmer, musik etc. til din nye maskine, sync din
> iPhone med den. Du kan kun synce en iPhone fra _en_ maskine af gangen

Jeg vil lige tilføje, at når man har købt og betalt et program, kan man
fremover hente det gratis fra App Store. Det er ikke som med musik, at
det kun kan hentes én gang. Det er dog vigtigt, at man husker at hente
programmerne i det samme kontonavn, som man har købt dem i. Ellers
kommer man til at betale igen. Man få nemlig ingen angivelse af, at man
kan hente et program gratis, før man klikker og accepterer, at man vil
købe det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 29-12-10 20:04

Den 29-12-2010 00:02, Thomas von Hassel skrev:

> kopier alle dine programmer, musik etc. til din nye maskine, sync din
> iPhone med den. Du kan kun synce en iPhone fra _en_ maskine af gangen
>
> /thomas

Takker for svaret - men hvordan kopierer jeg alle programmerne ?

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 21:12

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> Takker for svaret - men hvordan kopierer jeg alle programmerne ?

højreklik på et App i iTunes og vælg "vis i stifinder" for at se hvor de
ligger på disken ..