PIII 1130 mHz
Fra : Rune Worm Christense~

Dato : 08-08-01 22:36

Hej!

Jeg vil lige høre, om der er nogen, der ved hvor man kan købe en 1130 mHz
PIII, da jeg gerne vil udnytte min bundkort fuldt ud.

Mvh
Rune

Fra : Mikael Jensen

Dato : 09-08-01 08:34

Køb en 850 der køre 100 på bussen, køb et MONSTER af en køler, og giver den
133 på bussen. (gør det i små hop så du ikke rister den) Kør evt en burn-in
test på 100Mhz bus før du begynder at OC. Man kan ikke købe CPU'er på
1130MHz, men det betyder heller ikke at hvis du OC til 1140 vil den ikke
virke, typisk kan bussen komme op på 150MHz, og med eks. vis en multiply. på
8.5 giver det jo 1275. Og nyere MoBos kan komme endnu højere op.

--
Vil du betale 2000 mere for din
nye harddisk??? Nej, vel...

Fra : Wizeguy

Dato : 09-08-01 10:27

De eksisterer ikke i den nuværende Coppermine-udforming, da Intel har
annulleret den Der er kommet nogle nye P-III CPUer (Tualatin) med ny
processor-kerne på hhv 1,13 GHz og 1,26 GHz, men for at køre dem, skal man
også købe et nyt bundkort.
--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : Buhl

Dato : 09-08-01 17:08

Vedr. Tulatin processoren, MENER (er ikke sikker) at forskellen består i
bundkortets understøttelse af lavere spænding - i området af 1,3 volt - det
skulle således være muligt at køre den på "normale" 1,5 volts-platforme, dog
"out of spec" som Intel selv skriver på deres hjemmeside.

Buhl

Fra : Mikael Jensen

Dato : 10-08-01 08:12

Kopi af mail til "Worm"

Tulatin er en 1,3 micron CPU (1,3 mikrometer brede printbaner) Qmine er 1,8.
Der ud over køre Tulatin et lidt anderledes instruktions sæt, som der mig
bekendt kun er et chipsæt der understøtter (også Intel) Men VIA er på vej
med et og nVidia er på vej med et. Vil du vide mere om det så finde nogen
gode hardware review sider, og kik der (jeg bruger selv firingsquad.com)