MS Windows
briani 27239
Win 7 DE
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-10 12:00

Hej

Påtænker at købe en PC i tyskland incl. tysk windows 7.
Kan spare ca. 1000 Kr og får 24 mdr garanti (læs garanti) .

Nå men selv om det tyske ikke falder mig svært vil jeg alligevel ikke køre med en
tysk windows. Kan man bare installere en UK eller DK language pack oveni og få
det meste på et andet sprog?
Eller kan man ved Microsoft "bytte" en tysk licens til en UK?

--
Tom

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-12-10 12:10

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen
> Kan man bare installere en UK eller DK language pack oveni og få
> det meste på et andet sprog?

Kommer an på versionen - på Windows 7 Ultimate kan du skifte sprog
fuldstændigt til hvad du ønsker f.x. DK eller UK - eller stort set hvad
som helst.

På de andre versioner kan du ikke gøre det officielt med MS produkter,
men jeg kan huske at med XP kom der nogle 3. parts produkter, hvor det
var muligt i større eller mindre omfang - jeg ved ikke om det er kommet
til Windows 7.

Men det står dig baturligvis frit for at lægge en dansk Windows på - men
så er fortjenesten røget.

> Eller kan man ved Microsoft "bytte" en tysk licens til en UK?

Ikke mig bekendt.

Jan

Fra : Edmund

Dato : 28-12-10 16:31

Den 28-12-2010 12:10, Jan Vestergaard skrev:

> Kommer an på versionen - på Windows 7 Ultimate kan du skifte sprog
> fuldstændigt til hvad du ønsker f.x. DK eller UK - eller stort set hvad
> som helst.

Findes der ikke præinstallerede pc´er med Windows 7 hvor der kan vælges
sprog ved første opstart af pc.

Så vidt jeg husker kunne jeg i min Vista home basic, vælge mellem dansk
og engelsk på en HP bærbar.

--
Mvh Edmund

Fra : Henning

Dato : 28-12-10 16:45

On Tue, 28 Dec 2010 11:59:31 +0100, "Tom" <nospam> wrote:

>Hej
>
>Påtænker at købe en PC i tyskland incl. tysk windows 7.
>Kan spare ca. 1000 Kr og får 24 mdr garanti (læs garanti) .

Hvilken pc er der tale om - 1.000,- dkr lyder af meget? Er den direkte
sammenlignelig med en dansk model?

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-12-10 02:56

> [...]

>det meste på et andet sprog?
>Eller kan man ved Microsoft "bytte" en tysk licens til en UK?

Du skal også lige huske at bytte 'Y' og 'Z' på tastaturet.
--
OV1A Jens

Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-12-10 10:50

Mon ikke han påtænker at købe et dansk tastatur. De koster jo ikke så
meget.
Hvis det havde været en bærbar var historien selvfølgelig anderledes.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-10 11:56

Tom skrev:

> Påtænker at købe en PC i tyskland incl. tysk
> windows 7.

Det kan faktisk ikke betale sig. For nogle
måneder siden fik jeg en bærbar ind på
værkstedet, den var købt i Rusland til næsten
ingen penge.

Den fik et dansk tastatur og en dansk Windows,
så var den dyrere end hvis den var købt lokalt.

Tænk også på garantien, den skal jo sendes
til leverandøren - og hvor længe vil du undvære
den?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Thore

Dato : 30-12-10 11:50

On Wed, 29 Dec 2010 11:55:51 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Tænk også på garantien, den skal jo sendes
>til leverandøren - og hvor længe vil du undvære
>den?

.... og hvordan vil (den tyske) leverandørs tekniker stille sig, hvis den
nye Win-installation er dansk?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Henning

Dato : 30-12-10 11:53

>... og hvordan vil (den tyske) leverandørs tekniker stille sig, hvis den
>nye Win-installation er dansk?

Det er jo som sådan ligegylddigt, der er ikke garanti på sw, så hvis
den er skyld i en eventuel fejl, vil maskinen formodentlig bare blive
reetableret med original software.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-10 13:25

"Allan Vebel" skrev i meddelelsen news:4d1b13be$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...

Tom skrev:

> [...]
>så var den dyrere end hvis den var købt lokalt.
>
>Tænk også på garantien, den skal jo sendes
>til leverandøren - og hvor længe vil du undvære

Det kan fint betale sig. Har undersøgt markedet. For mit vedkommende er en lille butik
ikke nogen option da den kan være konkurs 2 gange på et år. De store som elgiganten, bilka,
fona og lign. er dyrere end i tyskland.
Da jeg bor tæt ved grænsen er det sådan set ligemeget hvor den købes hvis der skulle komme
en garantisag. Den kører jeg bare over med og deres service plejer at være i top i media-markt.

Dansk tastatur har jeg i forvejen så det er ikke noget problem.

Men jeg må prøve at forhandle mig til en UK version af windows, hvis de da har en sådan i
butikken.

--
Tom

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 30-12-10 14:16

> Men jeg må prøve at forhandle mig til en UK version af windows, hvis de da har en sådan i
> butikken.

Vi har en bærbar Lenovo i huset med win7 home, og den vælger man sprog
på windows når man installerer den/geninstallerer den.
Dette siger mig at samme nøgle går til forskellige sprogversioner af
windows.
Her for nyligt hentede jeg et image fra nettet til en engelsksproget
win7 home edition installations dvd - og denne kunne jeg fint
installere/aktivere med den ID som stod på pc'en.

Måske du kan gøre samme nummer med den tyske ?

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 19:45

"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> installere/aktivere med den ID som stod på pc'en.
>
> Måske du kan gøre samme nummer med den tyske ?

Ja så er jeg lige hjemkommet med min nye PC. Som du skrev var det muligt at
vælge mellem tysk og engelsk version af windows 7. Så nu spiller det bare
med
den engelske version.

5.800 DKK for en HP PC med Quad Core i7 processor, 6 GB RAM, Geforce GT 440,
1TB disk
windows 7 64 bit, og en del andet software. Samt selvfølgelig 2 års garanti.
Og det er ikke ved en lille biks som altid laver ballade med garantisager,
så jeg
er godt tilfreds. Det eneste jeg ikke kan bruge var det medfølgende tyske
tastatur.

--
Tom