MS Windows
briani 27239
sp3 kaqn ikke instaleres, OS XP
Fra : jama

Dato : 25-12-10 11:51

Jeg har givet konens gamle bærbar en Toshiba ( 1,4 Mhz. cpu og med 2 klodser
en på 1080 MB og en på 250 mb ) til svigermor, men da jeg opdaterede XP
opdagede jeg, at der ikke var sp2 indlagt så den blev opdateret, men sp3 vil
den ikke modtage den standser 3/4 inde i indstallationen med fejl. Er der en
måde jeg kan få service pakken ind på?
jørgen

Fra : Mcwm

Dato : 25-12-10 12:00

Den 25-12-2010 11:50, jama skrev:
> [...]
> den ikke modtage den standser 3/4 inde i indstallationen med fejl. Er der en

Hvis ikke det er forsøgt, så hent hele SP3 i stedet for at køre
installationen fra update.

Venligst
Mcwm

Fra : jama

Dato : 25-12-10 12:04

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke det er forsøgt, så hent hele SP3 i stedet for at køre
> installationen fra update.
>
> Venligst
> Mcwm

Takker det var det første jeg gjorde, men med det samme resultat

Fra : Mcwm

Dato : 25-12-10 12:07

Den 25-12-2010 12:04, jama skrev:

> Takker det var det første jeg gjorde, men med det samme resultat

Hvilken fejl får du?

Venligst
Mcwm

Fra : la_dk

Dato : 25-12-10 14:23

> Hvilken fejl får du?
>
> Venligst
> Mcwm

Der står, at et andet program køre og skal lukkes ned, men jeg køre kun et
sp3 updatet, jeg får så mugelighed for at forsætte eller lukke ned og jeg
kan kun lukke når jeg forsøger at forsætte sker der ikke noget så jeg lukker

Fra : Mcwm

Dato : 25-12-10 14:33

Den 25-12-2010 14:23, la_dk skrev:
> [...]
> kan kun lukke når jeg forsøger at forsætte sker der ikke noget så jeg lukker

Hvis der angives hvilket program der kører, så forsøg at finde det i
joblisten og afslut det manuelt, gerne for du starter installationen af SP3

Venligst
Mcwm

Fra : la_dk

Dato : 25-12-10 14:46

> [...]
>>> Mcwm
Som jeg forstår er det et andet
SP3, der køre? Og det gør der ikke

Fra : la_dk

Dato : 25-12-10 14:50

"la_dk" <la_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

Som jeg forstår er det et andet
> SP3, der køre? Og det gør der ikke

Nu køre jeg sfc /scannow, men jeg tror heller ikke det hjælper.
jørgen

Fra : Mcwm

Dato : 26-12-10 06:38

Den 25-12-2010 14:50, la_dk skrev:

> Nu køre jeg sfc /scannow, men jeg tror heller ikke det hjælper.

Det vil ikke ændre noget. Letteste løsning vil absolut være at lave din
egen skive, hvor du slipstreamer SP3 på.

Er ovennævnte et problem for dig, bistår jeg gerne med at løse det.

Venligst
Mcwm

Fra : emjeppesen

Dato : 25-12-10 16:32

jama skrev:

> [...]
>den ikke modtage den standser 3/4 inde i indstallationen med fejl. Er der en

Hvorfor har du installeret SP2?
Fra SP1 kan du da installere SP3 direkte, såvidt jeg husker.

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-12-10 22:29

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Hvorfor har du installeret SP2?
> Fra SP1 kan du da installere SP3 direkte, såvidt jeg husker.
>
> Hilsen emj

Der husker du forkert. MS valgte åbenbart undervejs at ændre politik. I SP1
og SP2 lå alle de opdateringer som lå forud, men i SP3 er det kun alle
opdateringer fra SP2 og frem til SP3, som er med i pakken.
Det er formentlig bare for at forvirre os endnu mere.

Kurt

Fra : N_B_DK

Dato : 26-12-10 02:53

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> [...]
> kun alle opdateringer fra SP2 og frem til SP3, som er med i pakken.
> Det er formentlig bare for at forvirre os endnu mere.

Nej han husker ikke forkert, alle SP fra MS er cummulative, så de indeholder
alle opdateringer som kom med de(n) tidligere servicepacks.

--
MVH. N_B_DK

Fra : dennis

Dato : 26-12-10 23:39

On 26-12-2010 02:53, N_B_DK wrote:
> Nej han husker ikke forkert, alle SP fra MS er cummulative, så de
> indeholder alle opdateringer som kom med de(n) tidligere servicepacks.

http://support.microsoft.com/kb/322389

Windows XP Service Pack 2 (SP2) or Windows XP Service Pack 1a (SP1a)
must be preinstalled before you install Windows XP Service Pack 3 (SP3)

Fra : N_B_DK

Dato : 26-12-10 02:56

> [...]
> I SP1 og SP2 lå alle de opdateringer som lå forud, men i SP3 er det
> kun alle opdateringer fra SP2 og frem til SP3, som er med i pakken.

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=en

Supported Operating Systems:Windows XP Home Edition;Windows XP Professional
Edition;Windows XP Service Pack 1;Windows XP Service Pack 2

> Det er formentlig bare for at forvirre os endnu mere.

Nej den del står du åbenbart for.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-12-10 00:37

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Supported Operating Systems:Windows XP Home Edition;Windows XP
> Professional Edition;Windows XP Service Pack 1;Windows XP Service Pack 2

Du har selvfølgelig læst dit eget link og er så nået frem til, at det er en
pc, som er på et netværk, hvor der skal installeres en sp af en it tekniker?
Det fremgår jo af linket, at hvis man har standalone pc.er skal man opdatere
via win update, og der kan man ikke hente den pakke, hvilket dennis ganske
korrekt henviser til.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 27-12-10 01:01

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> [...]
> pc.er skal man opdatere via win update, og der kan man ikke hente den
> pakke, hvilket dennis ganske korrekt henviser til.

Ikke desto mindre kan man sagtens hente SP'en på det anviste link og
installere den på en stand-alone pc - selvom man ikke er hverken developer
eller professional....
Ikke så sjældent fungerer det af uransalige årsager bedre end via Windows
Update

--
vh
Ole C

Fra : N_B_DK

Dato : 27-12-10 03:31

> [...]
> pc.er skal man opdatere via win update, og der kan man ikke hente den
> pakke, hvilket dennis ganske korrekt henviser til.

ALLE kan hente SP3 som standalone fil og installere den.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Mcwm

Dato : 27-12-10 01:34

Den 26-12-2010 02:56, N_B_DK skrev:

> [...]
>

> Supported Operating Systems:Windows XP Home Edition;Windows XP
> Professional Edition;Windows XP Service Pack 1;Windows XP Service Pack 2

Tillader mig lige at linke til den danske SP3, da vi trods alt må
formode at OP kører med den danske XP.

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Venligst
Mcwm

Fra : N_B_DK

Dato : 27-12-10 03:33

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> wrote in message

> Tillader mig lige at linke til den danske SP3, da vi trods alt må
> formode at OP kører med den danske XP.

Skal jeg ikke kunne sige, jeg anvender kun engelsk her, så tænker sjældent
over at andre måske anvender danske versioner, men mon ikke du har ret.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-10 12:39

N_B_DK wrote:
> "Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> wrote in message

> Skal jeg ikke kunne sige, jeg anvender kun engelsk her

Og alligevel formår du at skrive et
hæderligt dansk

Fra : N_B.DK

Dato : 29-12-10 14:44

<Just> wrote in message
> Og alligevel formår du at skrive et hæderligt dansk

Hvad har det med sproget på mine programmer /OS at gøre? for mig er det mest
naturlige at anvende engelsk på computere, men til office ryger MUI pakken
dog ovenpå, men det er også det eneste, ALT andet er på engelsk.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 26-12-10 02:56