Aopen HQ08 vil ikke starte
Fra : Hans Thygesen

Dato : 08-08-01 21:43

Hej.
Jeg kan ikke starte min pc´er på start knappen. !

Nogen gange kan tvinges til det, ved MANGE gentagende tryk på knappen.

Andre gange er der ikke nogen problemer.

Hvis jeg tager strømmen til pc´en. indtil at den grønne diode på bundkorte,

er gået ud og sætter stikket i igen, så starter den med det samme ! ?

Jeg har monteret tre blæser på 12V, med to skyde afbryder.

Selv om de er slukket, hjælper det ikke.

Speciefiktioner:

Aopen HQ08

Asus A7V Bios 1007

Ibm gxp75 30Gb

Dlink 530tx

Geforse 2mx

Soundblaster live

Cd rom drev

Plextor 8432A

Fra : Peter Fibæk

Dato : 09-08-01 08:09

Prøv at kigge om du er kommet til at rive stikket ud på motherboardet.

Nede i det ene hjørne af motherboardet er der ca 5-7 små stik der sidder til
motherboardet... den ene af dem er ledningen til strømknappen...

Gruden til at computeren tænder, når du hiver strømmen og sætter den til
igen, er at i BIOS kan man vælge at den skal Tænde for computeren, hvis der
har været en strømafbrydelse, såfremt den var tændt før strømmen røg... den
funktion virker nu ikke så godt, så som regel tænder den hver gang man
sætter strøm til....

--
~~==-- Peter Fibæk
Email: pefi@net.dialog.dk

'Eternal Life or your Money back'

Fra : Hans Thygesen

Dato : 09-08-01 20:08

"Peter Fibæk" <pefi@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at kigge om du er kommet til at rive stikket ud på motherboardet.

Nej hade det bar været så let.
Det kunne godt have været det.

Når jeg har sat stikket(230V) i, så kan jeg tænde på knappen.Den tænder
ikke automatisk

Det må vær noget med den hvile spænding der ligger på bundkorte, fra
strømforsyningen.
Så det er måske en ny strømforsyning:! ?

Jeg så et indlæg et sted, samme problem, samme tower.
(Kan bar ikke finde det igen!) der var ikke kommet en løsning, på daværen
tidspungt.
Så der er andre der har det samme problem.

Fra : Hans Thygesen

Dato : 24-08-01 23:45

"Hans Thygesen" <het@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har monteret tre blæser på 12V, med to skyde afbryder.
> Selv om de er slukket, hjælper det ikke.

Og PQI sdram 133

Nu vil den slet ikke starte !

Ved at tage ramen ud og sette dem i igen kan den.
Men det er samme problem efter at den har værett slukkeet i længer tid.
Har nu flytte dem til en ny bank.

Får se i morgen.. ???

Der er underligt...

Hans

Fra : Khawk

Dato : 25-08-01 03:59

Hvor stor er ramblokken. Der er/har været problemer med nogle af PQI's
512MB-blokke. Jeg ved dog ikke om det vil få den til at opføre sig sådan,
men prøv at teste dem.
mvh
Kim

Fra : Hans Thygesen

Dato : 29-08-01 16:48

"Khawk" <khawk@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er ramblokken. Der er/har været problemer med nogle af PQI's
> 512MB-blokke. Jeg ved dog ikke om det vil få den til at opføre sig sådan,
> [...]

Hej..

Nej det er 256 Mb.

Har skiftet til kingston 2X256 pc133.
Den har i nu ikke "slet ikke ville starte".
Men jeg skal stadig slukke på kontagten på vægen
for at den vil starte.

? ja, næste skrit må vel være at skifte strøm forsyning ?

Jeg ved det ikke ....

Fra : Hans Thygesen

Dato : 01-09-01 17:03

"Hans Thygesen" <het@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg kan ikke starte min pc´er på start knappen. !
>
> Speciefiktioner:
> Aopen HQ08
> Asus A7V Bios 1007
> Ibm gxp75 30Gb