Orange
Fra : John Faurholt

Dato : 08-08-01 21:27

Hejsa

Er der for tiden gennerelle problemer med Orange ?? Min niece kan ikke ringe op
samt sende sms fra sin mobil, hun kan dog modtage.
??

mvh John

Fra : Frank W

Dato : 09-08-01 14:57

On 08 Aug 2001 20:27:27 GMT, john_f@post7.tele.dk (John Faurholt)
wrote:

>Er der for tiden gennerelle problemer med Orange ?? Min niece kan ikke ringe op
>samt sende sms fra sin mobil, hun kan dog modtage.
>??

Næ ikke af i hvertfald jeg har oplevet..har ringet/SMS'ede en del til
og fra Orange mobiltelefoner idag torsdag.

Hilsen
Frank

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-08-01 21:59

Hej

john_f@post7.tele.dk (John Faurholt) wrote:

>Er der for tiden gennerelle problemer med Orange ?? Min niece kan ikke ringe op
>samt sende sms fra sin mobil, hun kan dog modtage.

Har hun husket at forny sit taletidskort inden for 1 år ? - (hvis det er
et sådant hun har) ovennævte tyder derhen.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 10-08-01 00:56

Hej,

> [...]

>Er der for tiden gennerelle problemer med Orange ?? Min niece kan ikke ringe op
>samt sende sms fra sin mobil, hun kan dog modtage.

Ingen anelse, jeg her pt. Orange Modus, hvor jeg tit oplever at
forbindelsen ryger sig en tur, når jeg snakker med nogen, eller at jeg
ikke kan høre hvad der bliver sagt i den anden ende.

Jeg kan have telefonen liggende på bordet, og sidde og se, at signalet
nogle gange kommer helt i bund, og somme tider skal der vælges netværk
(Nokia 6150).

Smutter jeg ned i køkkenet eller i stuen, ja så ryger dækningen helt
sikkert.

Ringede til Orange for vel efterhånden flere måneder siden og og
beskrev problemet for dem, og de lovede at undersøge sagen.
Fik nogle dage senere en sms på mobilen om, at de arbejde på sagen, og
nogle dage senere endnu en sms, med nogenlunde samme beskes, men har
intet yderligere hørt fra Orange angående dette...

Jeg bor i Taastrup, hvor jeg ved der er flere master, bla. er der en,
ikke langt fra hvor jeg bor (ca. 500m i luftlinie), så det undrer mig
lidt, at signalet er så dårligt her.

Har prøvet med Sonofon, Telia og TDC, bare for at se om telefonen evt.
kunne være defekt, men der brager signalerne igennem med fuld
styrke...

Andre som oplever noget lignende ?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Frank W

Dato : 10-08-01 06:33

On Fri, 10 Aug 2001 01:56:20 +0200, Alex Tiedemann <ati@XpolsasX.dk>
wrote:

>Jeg kan have telefonen liggende på bordet, og sidde og se, at signalet
>nogle gange kommer helt i bund, og somme tider skal der vælges netværk
>(Nokia 6150).

Jeg har samme problem med Orange og Nokia 6150 fv 5.22, når jeg
befinder mig i min kærstes lejlighed. Det ene øjeblik er der fuld
dækning og det andet øjeblik kan man ikke en gang sende en SMS. Hun
har det samme problem..osse en Nokia 6150. Oranges kundeservice siger
bare at de desværre ikke understøtter Nokia 6150 mere, hvilket osse
kan ses på deres hjemmeside...(noget med EGSM). Har til gengæld ingen
problemer med Orange dækning med min Siemens M35i.

>Har prøvet med Sonofon, Telia og TDC, bare for at se om telefonen evt.

Samme her...godt nok kun TDC...hmmm...

>Andre som oplever noget lignende ?

Kun ovenstående...

Hilsen
Frank

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-08-01 13:14

Alex Tiedemann wrote:

> [...]
> forbindelsen ryger sig en tur, når jeg snakker med nogen, eller at jeg
> ikke kan høre hvad der bliver sagt i den anden ende.

ja, men faktisk kun i samtaler med konen, som jeg deler abonnementet
med.
Skæg nok, så er problemet kun, at jeg ikke kan høre konen, hvor hun
kan høre mig (hvilket jo kan være en fordel, hvis man gerne vil have
et ord indført )

Samtalerne foregår på Amager (København S).
Vores telefoner er siemens c25.
Helt galt bliver det med Nokia3210 og Ericsson A2618s. Til tider, så
går samtalerne slet igennem.
SMSer går fint.

Min egen lille "konspirationsteori": Samtalerne gives til halv pris,
for så at bruge halvdelen af samtalen på, at råbe "hva siger du" eller
at der skal ringes op hele tiden.

Jeg overvejer (meget mod min egentlige overbevisning [en længere
historie, som jeg vil spare jer for]) at gå til TDC, da jeg ikke gider
alle de "halve" samtaler mere.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-08-01 19:09

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

#SNIP# En masse om halve samtaler #SNIP#

Jeg kunne egentligt godt tænkte mig at vide hvad du fik at vide da du
kontakte Orange kundeservice med dit problem... ?

Med Venlig Hilsen

Michael Jensen