Ny newsgroup ?
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-12-10 13:12

Er det ikke ved at være tid til at oprette en ny news-gruppe f.eks.
dk.edb.apple ?
Jeg vil tro at 50-70 % af emnerne mere omhandler iPhone, iPad og iPod!
Med en gruppe der hed dk.edb.apple kunne man berøre alt det som ikke har
med Mac og Mac OS at gøre....
bare en ide, skriv endelig dim mening så vi kan få det vendt...

Henry

Fra : Hans Houmøller

Dato : 24-12-10 14:30

Den 24/12/10 13.11, Henry Lerche Madsen skrev:
> [...]
> med Mac og Mac OS at gøre....
> bare en ide, skriv endelig dim mening så vi kan få det vendt...

Jamen, det lyder da som en god ide, så tingene kan blive lidt mere skilt
ad, ikke?

Ellers god jul til jer alle her.

Hans

Fra : Langgaard

Dato : 24-12-10 07:57

On 24 Dec., 13:11, Henry Lerche Madsen <henrylerchemad...@mac.com>
wrote:
> Er det ikke ved at v re tid til at oprette en ny news-gruppe f.eks.
> dk.edb.apple ?
> Jeg vil tro at 50-70 % af emnerne mere omhandler iPhone, iPad og iPod!
> Med en gruppe der hed dk.edb.apple kunne man ber re alt det som ikke har
> med Mac og Mac OS at g re....
> bare en ide, skriv endelig dim mening s vi kan f det vendt...

Hej

Der kommer da ikke så mange indlæg at det er uoverskueligt at sortere
i "emnelinjen". Du kan jo bare nøjes med at åbne de tråde du finder
interessante.

Mht. iPhone, iPad og iPod, så er de fleste spørgsmål omkring disse jo
relateret Mac OS på den ene eller anden måde.

Jeg vil nødigt skulle skrive en fundats der deler det op. Hvad med
synk-spørgsmål, hvor skal de stilles, nej, jeg tror det bliver noget
rod.

Øh... god jul forresten

--
Langgaard

Fra : Jon

Dato : 25-12-10 01:19

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Jeg vil nødigt skulle skrive en fundats der deler det op.

Er det ikke mer nærliggende å endre navnet på dk.edb.mac til f.eks.
dk.edb.apple, og så kan gruppens charter omskrives til å omfatte "all
things Apple"? Så blir iPhone- og iPad-emner ikke Off Topic, muligens
med mindre de vris over i rene Windows-problemer med Apple-produkter?

Det blir jo i så fall det omvendte av å dele det opp.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Kent

Dato : 25-12-10 03:12

> [...]
> med mindre de vris over i rene Windows-problemer med Apple-produkter?
>
> Det blir jo i så fall det omvendte av å dele det opp.

Der er jo heller ikke brug for færre brugere i denne gruppe. Der er flere
nyhedsgrupper som stor set er gået helt i stå. Dk.edb.mac er den eneste af
de 5 - 6 grupper som jeg har fulgt med i som stadigvæk har rimelig
omsætning. Så en omdøbning er en bedre løsning end en opsplitning.

--
Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 25-12-10 12:45

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> de 5 - 6 grupper som jeg har fulgt med i som stadigvæk har rimelig
> omsætning. Så en omdøbning er en bedre løsning end en opsplitning.

Imod taler så at en omdøbning vil skabe - forvirring.

Frohe Jul und glückliches neues Jahr!

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-12-10 17:07

Den 25/12/10 12.44, Per Rønne skrev:

> Imod taler så at en omdøbning vil skabe - forvirring.
>
> Frohe Jul und glückliches neues Jahr!

Jeg kan sagtens se problemet vedr. trafik og omdøbning.
Kunne det være en ide blot at få ændre beskrivelsen af hvad der kan
diskuteres i dk.edb.mac ?
På den måe bliver alt ved det gamle, men vil kan diskuterer iPod, iPad,
iPhone og iOS uden at der kan sættes fingre på det ??

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-12-10 18:01

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> På den måe bliver alt ved det gamle, men vil kan diskuterer iPod, iPad,
> iPhone og iOS uden at der kan sættes fingre på det ??

der er vist ingen der sætter fingre nu er der ?

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-12-10 18:56

On 2010-12-25 17:07:06 +0100, Henry Lerche Madsen
<henrylerchemadsen@mac.com> said:

> [...]
> På den måe bliver alt ved det gamle, men vil kan diskuterer iPod, iPad,
> iPhone og iOS uden at der kan sættes fingre på det ??

Der er ikke nogen grund til at bruge tid på at få ændre gruppens
fundats, der er alligevel ikke ret mange som læser fundatserne, og den
beskriver også kun det der var ideen med gruppen, den gang den i sin
tid blev oprettet.

Grupperne i dk.hierarkiet er autonome, og de er det som de aktive
brugerne gør dem til, den helt naturlige udvikling i behov og
interesser som sker hen over tid, den er helt ok, og derfor er ikke
nogen grund til at ændre fundatsen.

Og ret beset, så en iPad, en iPhone og en iPod jo også Mac-computere,
de bruger allesammen varianter af MacOSX, og de kan køre en hel masse
programmer, som er mere eller mindre identiske med dem, der findes til
de store Mac'er.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Jon

Dato : 25-12-10 20:28

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> de bruger allesammen varianter af MacOSX, og de kan køre en hel masse
> programmer, som er mere eller mindre identiske med dem, der findes til

Basta. Problem solved?

Fra : Langgaard

Dato : 25-12-10 10:42

On 25 Dec., 17:07, Henry Lerche Madsen <henrylerchemad...@mac.com>
wrote:

> [...]
> På den måe bliver alt ved det gamle, men vil kan diskuterer iPod, iPad,
> iPhone og iOS uden at der kan sættes fingre på det ??

Dem der vil sætte fingre, finder bare noget andet at sætte dem på.

Jeg finder gruppen særdeles velfungerende som den er nu, og har aldrig
hørt nogen påpege at et indlæg er off-topic selv om det omhandler
iPhone eller iPad, sådan bør gruppen vel også kunne køre, uden det
store paragrafrytteri.

--
Langgaard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-12-10 12:15

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> [...]
> har med Mac og Mac OS at gøre....
> bare en ide, skriv endelig dim mening så vi kan få det vendt...

Hvorfor?

Den traditionelle grund er at der er for meget trafik i den nuværende
gruppe, og det er vel ikke problemet her?

Herudover så bare forestil dig paragrafrytternes stadige "det her hører
til i den anden gruppe"

Fra : Per Rønne

Dato : 25-12-10 12:45

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101225 <nospam0002+20101225@gmail.com> wrote:

> [...]
> gruppe, og det er vel ikke problemet her?
>
> Herudover så bare forestil dig paragrafrytternes stadige "det her hører

Jep.

Joyeux Noël et bonne année!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-12-10 12:45

> [...]

> med Mac og Mac OS at gøre....
> bare en ide, skriv endelig dim mening så vi kan få det vendt...

Så stor er trafikken altså heller ikke på dk.edb.mac at vi behøver endnu
en dansksproget nyhedsgruppe. I praksis har det længe været sådan at
denne nyhedsgruppe også var til iOS.

Og så en engelsk lykønskning:

Merry yule and happy newyear.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-12-10 14:48

On 2010-12-24 13:11:58 +0100, Henry Lerche Madsen
> [...]

> har med Mac og Mac OS at gøre....
> bare en ide, skriv endelig dim mening så vi kan få det vendt...

Erfaringerne siger, at det er næsten umuligt at overtale styregruppen
til en navneændring, men det er derimod relativt nemt at få oprettet en
ny gruppe, hvis man kan dokumentere, at der allerede er masser af emner
og trafik til den.

Jeg har dog et ambivalent forhold til en opdeling af Mac-gruppen, for
på den ene side, så er det jo meget hyggeligt med alt i en gruppe, og
der er jo mange grupper der er ved at dø en stille død fordi der ikke
er trafik i gruppen. Men på den anden side, så må jeg også tilstå, at
det kun er et fåtal tråde som jeg får åbnet og læst i, og det er endnu
færre som jeg får skrevet noget i.

Jeg vil dog lade det være op til de mest aktive brugere, hvis de synes
det er en god idé med ny selvstændig gruppe til iPads. iPhones og
iPods, så er jeg med på ideen. Jeg vil dog foreslå flg. navn -
news:dk.edb.mac.apple_gadgets - på den måde bliver den en undergruppe
til Mac-gruppen, og derved bevares tilhørsforholdet.

Fra : Langgaard

Dato : 26-12-10 03:44

On 26 Dec., 11:17, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Der er noget som du har misforst et, det var nemlig ikke en trussel,
> men et l fte som jeg gav til bette langgaard...

Hej Niels

Der er folk der er specielt uddannede til at vurdere om det var en
trussel eller ej, så det behøver du slet ikke at spekulere på.

Men lad nu dette gamle nag ligge og se fremad, det ville klæde dig
meget.

Godt nytår til dig og dine!

--
Langgaard

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 11:02

On 25 Dec., 18:24, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101225) wrote:

> I betragning af dine sprællemandsindlæg og diverse trusler i dem du
> faktisk FÅR skrevet, må jeg indrømme at jeg værdsætter at du ikke
> skriver mere.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Er du gruppens censor?

jens

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 16:14

On 27 Dec., 00:06, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101226) wrote:

> Skriver jeg andet end min strengt personlige mening?  Siger jeg noget om
> hvad Niels må og ikke må?   Skriver jeg noget om hvad DU må og ikke må?
>
> "Man sieht die absicht und wird verstimt."
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Die absicht er toleranse, er det det som gør dig forstemt?

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 16:33

On 27 Dec., 00:22, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101226) wrote:

> Godt spørgsmål.  Du vil måske fortælle mig præcis hvad udtrykket
> betyder når du alligevel forholder til det jeg spørger dig om?
>
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg står ikke i en retssal foran en dommer som er dig og skal svare på
ransagende spørgsmål. Jeg befinder mig hjemme foran min iMac og
skriver et par små pip på en nyhedsgruppe.

Min tolerance har også plads til dig. Jeg har opdaget at du tager dig
udsagn nært. Jeg havde lyst til at glatte dit hår og stryge dig
kærligt på kinden, men ind imellem dukker Thor op og svinger hammeren.
Så jeg lader være.

Hilsen
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-12-10 18:24

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-12-10 11:17

On 2010-12-25 18:24:19 +0100, nospam0002+20101225@gmail.com (Thorbjørn
Ravn Andersen, 20101225) said:

> I betragning af dine sprællemandsindlæg og diverse trusler i dem du
> faktisk FÅR skrevet, må jeg indrømme at jeg værdsætter at du ikke
> skriver mere.

Der er noget som du har misforstået, det var nemlig ikke en trussel,
men et løfte som jeg gav til bette langgaard...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-12-10 18:26

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> På den måe bliver alt ved det gamle, men vil kan diskuterer iPod,
> iPad, iPhone og iOS uden at der kan sættes fingre på det ??

Det skal jo falde nogen for brystet førend det giver mening at sige det
hører mere til i en anden gruppe.

Eftersom der er generel stemning for at det er tilstrækkeligt at det er
skrevet på en Mac for at være on-topic i gruppen, kræver det ikke megen
fleksibilitet at sige at det skal være skrevet på en dims med et
Apple-logo førend vi er hjemme :)

Fra : Lyrik

Dato : 25-12-10 17:25

wrote:
> [...]
> med Mac og Mac OS at g re....
> bare en ide, skriv endelig dim mening s vi kan f det vendt...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det kan du da bare gøre!

Hvis du melder dig til Google Groups kan du oprette den der uden at
spørge de danske kværulanter.

Det eneste de så vil kværulere over er at de ikke vil bruge den! På
den anden side med de få indlæg fra den lille klike der dominerer her,
så skal du nok ikke vente stor tilstrømning.

De fleste grupper har kun en håndfuld brugere der regelmæssigt
skriver. De kan også affolkes i lange tider når folk kommer op at
skændes.

MvH
Jens

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-12-10 11:40

On 2010-12-26 01:24:57 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> [...]
>
> De fleste grupper har kun en håndfuld brugere der regelmæssigt
> skriver. De kan også affolkes i lange tider når folk kommer op at

Nyhedsgrupperne er et fantastisk værktøj til on-line debatter, men det
har tabt til de mere langsomme og stive fora'er på web-sites, det
skyldes, at dk.hierarkiet har en styregruppe som har gjort alt for, at
de danske nyhedsgrupper ikke skulle følge med udviklingen, det har hver
gang været en krig, at få oprettet en ny gruppe om et oplagt emne, og
derfor er folk ganske langsomt sivet væk.

Jeg bruger selv debatforaer på web-sites, om lystfiskeri,
videoredigering, kajakroning, skiløb, ornitologi og naturen, og på nær
lystfiskeri, så er disse emner ikke dækket af dedikerede danske
nyhedsgrupper, hvilket ellers var oplagt, og de web-fora'er jeg
frekventerer har da også masser af aktive brugere og mange indlæg.

Det har også været fjollet, at man ikke har ønsket at udvikle
nyhedsgrupperne, så brugerne nemt kan formatere teksterne, med fed,
kursiv og større overskrifter, og vedhæfte billeder, sådan noget vil de
unge ha' og det finder de så på web-fora'er. Og det er da også meget
dumt med en foto-gruppe, hvor der ikke kan vedhæftes billeder til
indlæggene.

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 11:16

On 26 Dec., 11:40, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> unge ha' og det finder de så på web-fora'er. Og det er da også meget
> dumt med en foto-gruppe, hvor der ikke kan vedhæftes billeder til
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Rigtigt set grupperne skranter fordi de stammer fra en tid hvor
modemhastigheden påbød kun tekst. Nu følger udviklingen ikke den meget
høje hastighed folk efterhånden har fået. I stedet leger folk
pietister fra "Viktoriatiden" og håndhæver strengt at den mindste
smule multimedie er "Djævelens værk."
Selv Google Groups bliver lyst i band af Usenet "Jesuiterne"
Det er en ond cirkel som fører news ned i en dødsspiral.(Ligesom
Inkvisitionen døde ud og mistede sin magt)

Den eneste fordel der er tilbage er at det er interessegrupper og ikke
chat-grupper. Og så er der grupper som ikke heksehyler hvis de får et
link til en video. Som for eksempel dk.edb.videoredigering, som du
måske kunne tage i din palet.

Jeg så dine indlæg igennem efter det uartige skudsmål du pludselig
fik. Jeg må indrømme at jeg ikke kunne se noget uartigt fra din side.
Men derimod nogle fornuftige betragtninger, som kunne lyse lidt op i
alt det grå der plejer at komme her.

God jul og Godt Nytår fra
Jens

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-12-10 21:07

On 2010-12-26 19:15:36 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> [...]
> fik. Jeg må indrømme at jeg ikke kunne se noget uartigt fra din side.
> Men derimod nogle fornuftige betragtninger, som kunne lyse lidt op i

Det er en meget gammel historie, der stammer fra fotogrupperne, hvor
jeg tilbage i forrige århundrede konstaterede, at jeg ikke var
kompatibel med en bruger som kalder sig leif langgaard.

Det er jo ganske normalt, at man ind imellem støder ind i nogle
mennesker som man har en dårlig kemi med, og her på UseNet har jeg
gennem årene mødt en 8-9 personer som jeg ikke bryder mig om, og min
reaktion er normalt at putte disse personer i mit biologiske
kill-filter.

Og i de fleste tilfælde har de personer som jeg har valgt at ignorere
været så kloge, at de godt har kunnet se, at det var en fordel for
begge parter, hvis de også ignorerede mig, og på den måde har der været
plads til alle parter.

Men sådan gik det ikke, da jeg valgte at kill-filter og ignorere leif
langgaard, det har gennem årene udviklet sig til en manisk besættelse
for ham, at jeg ikke gav ham respons, hvilket har ført til, at han
systematisk har postet mere eller mindre fjollede Re'er til de fleste
af mine indlæg, han har også været flittig til at tilsende mig disse
indlæg som e-mails, og han har sågar opsøgt forskellige web-foraer,
hvor jeg er aktiv, og der har han også postet dumme Re'er til mine
indlæg.

Og her for kort tid siden måtte jeg så konstatere, at han gud hjælpe
mig er blevet ejer af en Mac, og derfor også er begyndt at frekventere
denne gruppe, og da jeg i en periode har prøvet en ny strategi, hvor
jeg ret konsekvent har svaret leif langgaards Re'er med dette link:
http://www.axm.dk/spraellemand/leif_langgaard/spraellemand.html - så
var der selvfølgelig nogle Mac-brugere som himlede op, da de ikke
kendte baggrunden.

Jeg har så i en anden tråd oplyst leif langgaard, at hvis han ikke
stoppede med at trolle på mine indlæg, så ville jeg lave ham en
hjemmeside, hvor der ikke ville blive sparet på humoren og satiren, og
så ville jeg sørge for, at siden blev upranket i Google, så den blev
søgeresultat nummer et, når man søger på leif langgaard, og det mener
Thorbjørn Ravn Andersen er en trussel, han kan slet ikke se, at det er
et løfte...

PS: jeg dyrker min interesse for videooptagelser og videoredigering på
et web-site, hvor jeg har bemærket, at du også har skrevet indlæg, jeg
skriver netop under pseudonym for at undgå, at leif langgaard også
dukker op der...

Fra : Pico

Dato : 26-12-10 21:33

Den 26-12-2010 19:15, Lyrik skrev:
> [...]
> fik. Jeg må indrømme at jeg ikke kunne se noget uartigt fra din side.
> Men derimod nogle fornuftige betragtninger, som kunne lyse lidt op i

Jens Erik, vi har talt om det før, men prøv at gå
dk.fritid.foto.billedsnak igennem, så vil du se hvor barnlige, eller
ikke voksne, de 2 omtalte personer er. Det har været dæmpet meget de
sidste uger, men gå noget tilbage.
Det er egentlig en skam for jeg tror begge kan bidrage væsentlig, men så
længe de ikke kommer videre hjælper det ikke meget

--
MVH
Pico

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 16:26

On 26 Dec., 21:33, Pico <Selveste...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Det er egentlig en skam for jeg tror begge kan bidrage væsentlig, men så
> længe de ikke kommer videre hjælper det ikke meget
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har engang været på en der hed fritid foto. Men det er jeg ikke
mere. Trenden har været: Dyrere og dyrere kameraer, billeder som ikke
fortæller nogen historie, men som er inspireret af reklamefotos i
blanke månedsmagasiner. Man kunne jo leje en model og bruge hende en
hel dag hvor hun kunne stå og skabe sig uden at reklamere for noget.
Og var det ikke flot? Se lyset i solnedgangen! Den falder helt rigtigt
på linsen! Egentlig kunne man tage ordet :"Skønmaleri!" frem igen. Det
siger det hele. Og så den ene viser et skønmaleri, den anden viser sit
skønmaleri. Og resten af tiden skændes de om hvilket er skønnest!
Skønmaleriet har også bredt sig til hjemmevideo. "VIMEO.COM" er fuld
af det. Samme koncept. dyrere og dyrere kameraer. Kameraer med en HEL
CHIP, overgang til fotoapparater at filme skønmalerier med. Kom nu og
se det! Efterårsbladene kommer og dækker det hele. Ingen gider mere at
se "Skønmalerierne" gruppen går i stampe. De dyre fotoapparater med de
hele chips bliver tavse. Årstiderne hvirvler folk væk som de visne
blade. "Karen Abad" får job hos en fotohandler. Effektræset er udtømt..
Hverdagen kalder.

Hilsen
Jens

Fra : Langgaard

Dato : 27-12-10 03:44

On 26 Dec., 21:06, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> stoppede med at trolle p mine indl g, s ville jeg lave ham en
> hjemmeside, hvor der ikke ville blive sparet p humoren og satiren, og
> s ville jeg s rge for, at siden blev upranket i Google, s den blev
> s geresultat nummer et, n r man s ger p leif langgaard, og det mener
> Thorbj rn Ravn Andersen er en trussel, han kan slet ikke se, at det er
> et l fte...
>
> PS: jeg dyrker min interesse for videooptagelser og videoredigering p
> et web-site, hvor jeg har bem rket, at du ogs har skrevet indl g, jeg
> skriver netop under pseudonym for at undg , at leif langgaard ogs

Hej Niels

At jeg har fået en Mac og brugt denne udmærkede gruppe til at få
belyst nogle problemer, er vel ok, og jeg har ikke købt en mac for at
irritere dig

At jeg tidligere korrigerede dig når du kom med urigtige oplysninger i
fotogruppen har åbenbart sat sig sine spor i dig, det er jeg da ked
af, men at forsøge på at bilde gruppen ind at en Nikkor 180mm 2,8 er
en trelinset optik, og at en Kodachrome film ikke fandtes i 120
formatet, på trods af at flere af gruppens skribenter, mig selv inc.
påpegede at de havde brugt filmen i årevis, det er da toppen af
galskab.

Vil du, hvis du kan linke til mine, som du kalder dem "mere eller
mindre fjollede Re'er", som jeg har postet som svar på dine indlæg i
denne gruppe?

Skulle vi ikke lade fortid være fortid og så se fremad?

Men forvent ikke at jeg lader indlæg som ovenstående stå ubesvarede
hen, da jeg ikke finder mig i dine løgne og manipulationer. Jeg har i
min tid på nettet kun mødt dig som så mig som en fjende, hvorfor mon?

Lad nu være med at fylde denne gruppe med mere af dette off-topic
pladder, du har jo skrevet historien en gang tidligere, det er vel
nok.

--
Langgaard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-12-10 13:17

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Der er noget som du har misforstået, det var nemlig ikke en trussel,
> men et løfte som jeg gav til bette langgaard...

Jamen, det bliver det da bare VÆRRE af.

Man skulle ikke tro du var en voksen mand og havde været det længe :(

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-12-10 00:07

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-12-10 00:22

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-12-10 01:10

> [...]

> ransagende spørgsmål. Jeg befinder mig hjemme foran min iMac og
> skriver et par små pip på en nyhedsgruppe.

Stiller man spørgsmålet "Er du gruppens censor?", vil jeg mene at man er
hævet en smule over "par små pip" og man ligesom må tage med at blive
taget alvorligt.

Jeg kan så forstå at du ikke var interesseret i at diskutere det
alligevel, hvilket undrer mig men det skal du selvfølgelig have lov
til.

> [...]
> udsagn nært. Jeg havde lyst til at glatte dit hår og stryge dig
> kærligt på kinden, men ind imellem dukker Thor op og svinger hammeren.

Min tolerance har skam også plads til dig, på trods af at vi ser meget
forskelligt på mange ting, fx hvornår det er på sin plads at glatte
andres hår og stryge dem kærligt på kinden.

For at forholde mig til din konkrete opdagelse: Jeg går ud fra at
skribenter i denne gruppe faktisk MENER det de skriver, og at de har
tænkt sig grundigt om og læst korrektur på deres indlæg inden de bliver
sendt afsted, og at man derfor godt kan gå ud fra formodningen om at det
skrevne nogenlunde modsvarer det mente.

Du er velkommen til at korrigere mig hvis jeg har misforstået noget, og
hvis jeg fremover skal gå ud fra at det ikke forholder sig sådan i dit
eller andres tilfælde.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-12-10 12:05

> [...]

> søgeresultat nummer et, når man søger på leif langgaard, og det mener
> Thorbjørn Ravn Andersen er en trussel, han kan slet ikke se, at det er

Fra "Fra tegn til tekst: en indføring i teorier om sproglig
kommunikation" af Niels Erik Wille:

"Forskellen på et løfte og en trussel er at et løfte drejer sig om at
gøre noget _for_ modtageren, mens en trussel drejer sig om at gøre noget
_mod_ modtageren. Et løfte er mislykket hvis man lover noget modtageren
ikke ønsker, og ligeledes hvis man lover noget som den talende ikke
mener at modtageren ønsker. Sommetider forklæder vi en trussel eller en
advarsel som et løfte: 'Jeg lover dig tæsk hvis du ikke gør som jeg
siger!'

Det springende punkt er derfor om Leif _ønsker_ det omtalte...

Det er nok derfor jeg ikke kan se det er et løfte

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-12-10 20:59

On 2010-12-27 12:05:03 +0100, nospam0002+20101226@gmail.com (Thorbjørn
Ravn Andersen, 20101226) said:

> Det springende punkt er derfor om Leif _ønsker_ det omtalte...

Unden at ha' tjekket nøje, så ser det vist ud til, at langgaard
arbejder ihærdigt på, at jeg skal indfri mit løfte, så han får den
omtalte hjemmeside...

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-10 00:42

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101226 <nospam0002+20101226@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det springende punkt er derfor om Leif _ønsker_ det omtalte...
>
> Det er nok derfor jeg ikke kan se det er et løfte

Det kan Niels Erik Wille jo sagtens skrive, men er han autoritiv? Er det
ikke lidt det samme som, at chance bruges om udsigten til noget
positivt, mens risiko bruges om udsigten til noget negativt. Strengt
taget er der jo ikke en skarp skillelinie mellem de to muligheder. Det
er bare blevet sådan i daglig tale. Et andet eksempel er, at en lugt i
de flestes øjne (eller næser) lugter dårligt, mens man taler om en duft,
hvis noget lugter godt. I parfumeforretninger beder man derfor ikke
kunder om at lugte til produkterne. Man beder dem dufte til dem. Og det
er da noget pjat. En rose kan da sagtens lugte dejligt. Den behøver da
ikke dufte.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-01-11 12:32

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det kan Niels Erik Wille jo sagtens skrive, men er han autoritiv? Er det

Det er han næppe. Om han er autoritativ er en anden sag, men jeg er i
praksis enig med ham :)

Men kan vi blive enige om at i denne sag er det formentligt noget
uønskværdigt?