Tastatur kombination for h.klik
Fra : Ebbe

Dato : 24-12-10 10:40

En billedfil m. ext. JPG, kan man i windows højreklikke, egenskaber,
dokumentinfo, enkel.
Så har man mulighed for at lægge billeddata ind, og åbne dem på samme
måde.
Men i Mack er der ikke en mus med højreklik (siger brormand). Er der
en mulig tastekomb. så han kan åbne en JPG fil, og læse data.
mvh Ebbe

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-12-10 11:19

On 2010-12-24 10:39:49 +0100, Ebbe said:

> [...]
> Men i Mack er der ikke en mus med højreklik (siger brormand). Er der
> en mulig tastekomb. så han kan åbne en JPG fil, og læse data.

Ctrl + venstreklik og så Vis info
eller Cmd + i, når filen er aktiv
--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-12-10 11:29

On 2010-12-24 11:18:30 +0100, Kurt Brixen said:

> Ctrl + venstreklik og så Vis info
> eller Cmd + i, når filen er aktiv

- men der er nu højreklip på Mac-musen. Det er vist mange år siden der
kun var én knap.
--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-10 22:06

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> - men der er nu højreklip på Mac-musen. Det er vist mange år siden der
> kun var én knap.

Ellers er det nu ikke mit indtryk, at Mac OS X er så afhængigt af
højreklik som Windows er. Eller også er jeg gammeldags og har ikke
vænnet mig til højreklik endnu. Jeg bruger det i hvert fald ikke vildt
meget, men Windowsbrugere skriver altid, at de bruger det konstant.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ebbe

Dato : 24-12-10 13:06

On Fri, 24 Dec 2010 11:18:30 +0100, Kurt Brixen
<kbrixen@gmail.invalid> wrote:

>Ctrl + venstreklik og så Vis info
>eller Cmd + i, når filen er aktiv

Mange tak for hjælpen, jeg sender ham tippet
mvh Ebbe
og
glædelig jul

Fra : Lyrik

Dato : 24-12-10 16:57

On 24 Dec., 13:06, Ebbe <eb...@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> Mange tak for hj lpen, jeg sender ham tippet
> mvh  Ebbe
> og
> gl delig jul

Du skal slå højreklik til i systemindstillinger for at få det til at
virke. Det er som standard slået fra.

God jul fra
Jens

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 24-12-10 12:10

Den 24/12/10 10.39, Ebbe skrev:
> [...]
> Men i Mack er der ikke en mus med højreklik (siger brormand). Er der
> en mulig tastekomb. så han kan åbne en JPG fil, og læse data.

Og man er jo heller ikke bundet til at bruge en speciel "Mac-mus" - jeg,
som er nyligt "Mac konvertit" bruger f.eks min Logitech VX Revolution
sammen med min MacBook Pro - man kan på Logitech's site finde en Mac
driver til musen, så den kan bruges akkurat på samme måde som under windows

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 24-12-10 13:00

Den 24/12/10 12.10, Andreas Møller Hansen skrev:

> [...]
> sammen med min MacBook Pro - man kan på Logitech's site finde en Mac
> driver til musen, så den kan bruges akkurat på samme måde som under windows

Jeg har osse haft god gavn af min trådløse Logitech, så jeg kan bruge
blandt andre den nævnte højreklikkeknap til egenskaber.

Hans

Fra : Per Jensen

Dato : 24-12-10 14:56

On 24/12/10 12.59, Hans Houmøller wrote:

> Jeg har osse haft god gavn af min trådløse Logitech, så jeg kan bruge
> blandt andre den nævnte højreklikkeknap til egenskaber.
>
> Hans

Yes.

Til OP:

Alle mus til Mac's har da haft højreklik i de sidste 5 år - mindst!

Højreklikket skal bare slåes til inden i Systempræferencer -> Mus ->

// Per.