Så kommer de ud af busken....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-12-10 00:12

I sidste nr. af DBS's medlemsblad var der et indlæg fra en både sur og
fortvivlet Mac bruger, der klagede over, at de danske kommuner nægter at
afholde kurser for Mac brugere, når de bevilges en Mac som hjælpemiddel.
- Han - og flere med ham - får ganske enkelt den besked, at "...I kan jo
bare købe en PC istedet, og for øvrigt er det op til jer, hvordan I vil
komme videre...".

- Og desuden nævnte han, at Esbjerg Kommune er en af de værste, som gør
alt for at chikanere synshæmmede Mac brugere og derved tvinge dem over
på Windows platformen. - Gælder både nye og gamle brugere, - altså Mac
brugere, der har haft Mac gennem flere år, og som så pludselig bliver så
meget synshandicappede, at de har brug for en introduktion til, hvordan
de kan bruge alle de indbyggede, synsrelaterede hjælpefunktioner som
VoiceOver, ZoomView, Text-To-Speech og Speech Recognition på bedst mulig
måde.

Så nu efterlyser han både reaktioner fra andre synshandicappede Mac
brugere samt en reaktion fra selve Dansk Blindesamfund.... - Jeg har
allerede svaret/kommenteret på hans indlæg, og jeg håber, det kommer med
allerede i det næste nr. af bladet, og så får vi se, om der kommer en
reaktion fra hovedforeningen...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-12-10 09:31

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> allerede svaret/kommenteret på hans indlæg, og jeg håber, det kommer med
> allerede i det næste nr. af bladet, og så får vi se, om der kommer en

Vi må nok bare erkende at vi har ikke de metoder der sikre den slags.
Jeg håber at indførelsen af LEAN-teknologi i det offentlige, kan medføre
en synliggørelse af kvaliteten i de forskellige platforme.

--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-12-10 10:31

> [...]

> allerede svaret/kommenteret på hans indlæg, og jeg håber, det kommer med
> allerede i det næste nr. af bladet, og så får vi se, om der kommer en

Problemet er jo nok ikke engang at de er onde og med glæde hakker på
macbrugerne .. det er nok så simpelt som at de ikke har penge til at
brede sig over flere styresystemer. Hvis der er folk de vil bruge noget
andet, fint, men så må de være stærke nok selv at finde frem til den
hjælp der er brug for.

Jeg er sikker på at Linux brugere har samme problem ...

Og så inden du starter, dette er ikke for at "unskylde" kommunerne...
bare lidt realisme check

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-12-10 02:15

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> brede sig over flere styresystemer. Hvis der er folk de vil bruge noget
> andet, fint, men så må de være stærke nok selv at finde frem til den

Jo, jeg tror desværre, det netop er pga., at det er mac. - Hvordan kan
de ellers sagtens finde både enge og undervisere til at undervise PC
brugere? - Sydvest kredsen er delvis Mac, når det gælder de offentlige
bevillinger af computere til blinde og svagtseende. - Vi ser jo den
samme tendens her i Århus kredsen - både inden for DBS regi og ikke
mindst inden for området omkring genoptræning af personer, der har fået
hjerneskader efter ulykker osv.. - Her tvinges Mac brugere direkte til
at bruge Windows baserede PC. Mac brugerne får direkte at vide, at hvis
de ikke vil skifte, så får de ingen genoptræning. - Og det er vel at
mærke en genoptræning, der er betalt af Region Midtjylland....

> Jeg er sikker på at Linux brugere har samme problem ...

Nu findes der stort set kun talesyntese (InfoVox + Acapella stemmer) til
visse Linux systemer og reelt set ingen forstørrelsessystemer, der er
brugbare. DBS's testcenter for hjælpemidler har afprøvet et par Linux
systemer, men de er ikke fundet brugbare, da talesyntesen ikke er stabil
nok til helt blinde og forstørrelse er de facto ikke eksisterende, så
svagtseende er også udelukket.

Sjovt nok har de til disse tests brugt 20" iMacs som primær
afprøvningsmaskiner og hhv. HP og Fujitsu-Siemens på det bærbare område.
Og det var helt klart på iMac'erne, talesyntesen kørte bedst med bl.a.
Ubuntu...

> Og så inden du starter, dette er ikke for at "unskylde" kommunerne...
> bare lidt realisme check

Så er spørgsmålet bare, - /hvorfor/ kan bl.a. Esbjerg Kommune ikke få
råd til at undervise 50 Mac brugere, når de har råd til at undervise 100
Windows brugere, hvis de 50 Mac brugere skifter til Windows...???

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-12-10 14:59

> Så er spørgsmålet bare, - /hvorfor/ kan bl.a. Esbjerg Kommune ikke få
> råd til at undervise 50 Mac brugere, når de har råd til at undervise 100
> Windows brugere, hvis de 50 Mac brugere skifter til Windows...???

udbud og efterspørgsel ... mac konsulenter er dyrere end windows ditto

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-12-10 15:35

Thomas von Hassel wrote:

> udbud og efterspørgsel ... mac konsulenter er dyrere end windows ditto

Ikke iflg. de oplysninger, jeg har fra de få steder, hvor Mac brugere
får undervisning på blandede hold. - Her ligger prisen pr.
undervisningstime på ca. 1000kr., ligesom det gør på de rene Windows
baserede hold.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-12-10 12:35

>Jeg er sikker på at Linux brugere har samme problem ...

Ya think?!?

Det er meget værre.... men de sidste par år har haft massiv fremgang
dog.

//Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-10 22:06

> [...]
> brede sig over flere styresystemer. Hvis der er folk de vil bruge noget
> andet, fint, men så må de være stærke nok selv at finde frem til den

Jeg tror såmænd, det er endnu mere simpelt. Sagen er jo, at "alle"
bruger Windows. Folk ved måske godt, at der findes andet, men de regner
det ikke for noget, der egentlig er nogen, der bruger. I min verden på
sygehuset og vores leverandører er alt Windows. Det bliver ikke engang
nævnt, at et program eller en maskine kræver Windows. Det er en
selvfølge, at en computer bruger Windows. Mit sygehus og Region (og det
er sjovt nok i Esbjerg) underviser også personale i EDB. Igen er det en
selvfølge, at det er Windows og programmer herunder. Underviseren bliver
omtalt som bredt favnende indenfor EDB, og så remses alle Microsoft
Office-programmerne op som hans område.
Når der sidder nogle kontordamer, afdelingsledere eller hvad det
hedder i DBS og skal tilrettelægge undervisning og andet indenfor EDB,
så tror jeg simpelthen ikke, de tænker på, at der overhovedet er nogen,
der bruger andet end Windows. Det bruger de jo selv, alle deres venner,
deres familie og deres kolleger. Sådan er virkeligheden bare.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-12-10 22:42

Henrik Münster wrote:

> [...]
> selvfølge, at det er Windows og programmer herunder. Underviseren bliver
> omtalt som bredt favnende indenfor EDB, og så remses alle Microsoft

Gid det var så enkel, men i DBS kredsen i Sydvestjylland er det ca.
40-45% af alle nye bevillinger, der er til Mac, så der er ingen
undskyldning for ikke at vide det.

> [...]
> der bruger andet end Windows. Det bruger de jo selv, alle deres venner,
> deres familie og deres kolleger. Sådan er virkeligheden bare.

Det er de enkelte kredse, der selv tilrettelægger EDB undervisningen, og
det hele kører under BOF (Blindes Oplysningsforbund), for at de kan få
bevilget støtte til betaling af undervisere og lokaler, og det er den
enkelte kommune, der tager stilling til og godkender
undervisningsplanerne, da kommunen jo skal betale en del af udgifterne
jvf. 'Lov om dag- og aftenskoleundervisning', og det er her, bl.a.
Esbjerg Kommune blokerer.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-10 22:55

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Gid det var så enkel, men i DBS kredsen i Sydvestjylland er det ca.
> 40-45% af alle nye bevillinger, der er til Mac, så der er ingen
> undskyldning for ikke at vide det.

Nå OK, hvis det er så stor en procentdel, så bør det ikke være helt
ukendt for dem.

> [...]
> undervisningsplanerne, da kommunen jo skal betale en del af udgifterne
> jvf. 'Lov om dag- og aftenskoleundervisning', og det er her, bl.a.

Borgmesteren er desværre flyttet. Han boede ellers nogle få huse oppe ad
vejen. Jeg kan derfor ikke lige gå op til ham og tale med ham om det
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-12-10 00:43

Henrik Münster wrote:

> Nå OK, hvis det er så stor en procentdel, så bør det ikke være helt
> ukendt for dem.

Ja, der har altid været en pæn gruppe Mac brugere i det område, men det
er flerdoblet efter, iMac og MB/MBP kom på markedet, da de jo kan køre
både Windows /og/ OS X. - Områdekonsulenten dernede er selv Mac bruger,
og hun er god til at se, hvad der er bedst, så hun indstiller nu ca.
hveranden til en Mac som hjælpemiddel.

> Borgmesteren er desværre flyttet. Han boede ellers nogle få huse oppe ad
> vejen. Jeg kan derfor ikke lige gå op til ham og tale med ham om det

Jeg tror desværre ikke engang, det ville hjælpe... - Det er jo
socialforvaltningens flertal, der bestemmer...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-10 01:54

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Jeg tror desværre ikke engang, det ville hjælpe... - Det er jo
> socialforvaltningens flertal, der bestemmer...

OK. Der kender jeg ikke nogen. Hvis bare det var "Sundhed &
Omsorgsudvalget". Formanden cyklede med på Team Rynkeby til Paris sammen
med min kone og mig i sommer, så ham kender vi lidt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-12-10 12:16

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Så er spørgsmålet bare, - /hvorfor/ kan bl.a. Esbjerg Kommune ikke få
> råd til at undervise 50 Mac brugere, når de har råd til at undervise
> 100 Windows brugere, hvis de 50 Mac brugere skifter til Windows...???

MÃ¥ske er der ganske enkelt ikke nogen kvalificerede undervisere der ved
noget om OS X?

Viden trækkes ikke i en automat.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 26-12-10 10:23

Den 24/12/2010 00:11, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> allerede svaret/kommenteret på hans indlæg, og jeg håber, det kommer med
> allerede i det næste nr. af bladet, og så får vi se, om der kommer en

Lidt OT, men bor du egentlig i Taastrup?

Mvh Jonas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-12-10 10:43

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Lidt OT, men bor du egentlig i Taastrup?

næsten: du har aa, et r, u og s rigtigt.

--
Flemming

Fra : Jonas Jalling

Dato : 26-12-10 11:39

Den 26/12/2010 10:43, Flemming Rubini skrev:

> næsten: du har aa, et r, u og s rigtigt.

I know. Det var bare en hentydning til min undren over at ERS benytter
et domæne som han formentlig ikke selv ejer da det er registreret til en
person i Taastrup. - Men jeg kan jo tage fejl.

Mvh Jonas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-12-10 11:56

> [...]

> et domæne som han formentlig ikke selv ejer da det er registreret til en
> person i Taastrup. - Men jeg kan jo tage fejl.

Ja hvor er det nu tullemanden bor?

Men jeg tror ikke han er klar over misbruget.

--
Flemming

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-12-10 14:36

Jonas Jalling wrote:

> I know. Det var bare en hentydning til min undren over at ERS benytter
> et domæne som han formentlig ikke selv ejer da det er registreret til en
> person i Taastrup. - Men jeg kan jo tage fejl.

Og jeg er p....hamrende træt af, at der åbenbart er en eller anden, der
har taget en mailadresse, jeg fik registreret sammen med min nu afdøde
kone, Kirsten, helt tilbnage i 1995 som en af vores to fællesadresser. -
Så jeg véd ikke, hvem, der har brugt en andens adresse... - Og bruger
jeg den anden adresse NOSPAM@NOSPAM.dk, så er det også galt. - Den blev
registreret samtidig som 'spærreadresse' i mit daværende firma. - Selv
min gamle hovedadresse i firmaet - kml.dk - blev tyvstjå+let af et andet
firma - endda, uden at CVR registret skred ind. - Og ja, jeg kan
dokumentere det for hver enkelt!

mvh. Erik Richard

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-12-10 21:39

> [...]

> min gamle hovedadresse i firmaet - kml.dk - blev tyvstjå+let af et andet
> firma - endda, uden at CVR registret skred ind. - Og ja, jeg kan

Hvordan gør du når du registerer sådan en adresse?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-12-10 23:45

Franz Berliner wrote:

> Hvordan gør du når du registerer sådan en adresse?

Det har jeg ladet de forskellige udbydere om.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 23:48

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Det har jeg ladet de forskellige udbydere om.

det var da fejl nummer et ... hvis du ikke står som ejer og registrant
af domænenavnet så kan du jo råbe og skrige så meget som du har lyst ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 23:50

> det var da fejl nummer et ... hvis du ikke står som ejer og registrant
> af domænenavnet så kan du jo råbe og skrige så meget som du har lyst ...

det er heller ikke CVR reg. som holder øje med den slags .. det går
igennem klagenævnet for domænenavne/DK Hostmaster/DIFO eller hvad de nu
hedder idag ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-12-10 13:00

Jonas Jalling wrote:
> Lidt OT, men bor du egentlig i Taastrup?

Nej, jeg bor lige midt i verdens mindste storby - Århus City.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-12-10 13:15

> [...]

> allerede svaret/kommenteret på hans indlæg, og jeg håber, det kommer
> med allerede i det næste nr. af bladet, og så får vi se, om der kommer

Som aktiv synshandicappet med Mac, hvorfor laver du så ikke bare det
materiale som der er brug for?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 26-12-10 14:51

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101226 wrote:

> Som aktiv synshandicappet med Mac, hvorfor laver du så ikke bare det
> materiale som der er brug for?

Fordi det ikke er min opgave at gå ind og overtage de
undervisningsforpligtelser, kommuner og regioner har, når de bevilger
hjælpemidler. - Og /hvis/ jeg så gjorde det alligevel, - har kommuner og
regioner jo yderligere en grund til at kunne hævde, at "der jo allerede
findes materiale, I kan bruge" og på den måde - igen - tvære sig udenom
deres pligter.

BÃ¥de kommuner og regioner har faktisk en pligt til at undervise i de
systemer, der bevilges efter loven om handicapkompenserende
hjælpemidler, hvilket jeg har påpeget over for den gruppe her i byen,
der ikke kan få undervisning i brugen af Mac. - Og da de forelagde det
for underviseren, blev han sur og bad dem enten holde bøtte eller
skride, 'hvis I ikke kan lide lugten i bageriet'.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-12-10 23:58

> [...]
> Selv min gamle hovedadresse i firmaet - kml.dk - blev tyvstjå+let af
> et andet firma - endda, uden at CVR registret skred ind. - Og ja, jeg

Det koster 60 gode danske kroner om året at købe et domæne gennem Google
med hjemmesider og hele balladen.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 27-12-10 00:47

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101226 wrote:

> Det koster 60 gode danske kroner om året at købe et domæne gennem Google
> med hjemmesider og hele balladen.

Ja, og jeg har /intet/ mere med Google at gøre, - og desuden er det helt
gratis hos både StofaNet og dengang også hos Telia...

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-12-10 00:00

> [...]

> og regioner jo yderligere en grund til at kunne hævde, at "der jo
> allerede findes materiale, I kan bruge" og på den måde - igen - tvære

Hvor ville det være rart hvis alle ydede efter evne til det fælles
samfund :(

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-12-10 00:53

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Ja, og jeg har /intet/ mere med Google at gøre, - og desuden er det
> helt gratis hos både StofaNet og dengang også hos Telia...

_KØBE_ et domæne du kan bruge uden at misbruge andres domæner i dine
usenetindlæg.

Er hele pointen ikke at post til "tulle.dk" ikke havner hos dig?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 27-12-10 00:57

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101226 wrote:

> _KØBE_ et domæne du kan bruge uden at misbruge andres domæner i dine
> usenetindlæg.
>
> Er hele pointen ikke at post til "tulle.dk" ikke havner hos dig?

Pointen er, at jeg ikke vil til at købe noget, jeg i forvejen ejer og
har ejet i mere end 15 år!

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-12-10 08:38

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Pointen er, at jeg ikke vil til at købe noget, jeg i forvejen ejer og
> har ejet i mere end 15 år!

Du er måske fra tulle-basen?
Se evt.:

(
http://worldnames.publicprofiler.org
)

Men, det var da ellers ærgeligt. Har du prøvet at tale med den nye
"ejer"?

Jeg fik selv af omveje at vide, at mit domæne rubini.dk kun var blevet
ledigt fordi den daværende ejer skulle have glemt at betale til det.

Men den forhenværende ejer har aldrigt personligt rettet henvendelse til
mig. Og dengang ville det have haft opsættende virkning.

Men det skete som sagt ikke, og det var heller ikke forventet. Siden har
en anden meget sød rubini spurgt om han måtte få det til sine hunde.
Dér sagde jeg faktisk nej fordi jeg ikke forventede at han kunne klare
opgaven med at dæmme op for spam, såfremt jeg beholdt min mail-adresse i
en periode. Ellers havde han fået det. Og jeg modtager stadig spam fra
ham efter han fik min privatmail, suk, men det kan han ikke gøre for.

Bortset fra det så synes jeg Tulle er et meget sødt navn. Jeg havde en
meget sød klassekammerat i halvfjerdserne med det navn.

--
Flemming

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-12-10 13:39

Flemming Rubini wrote:

> Du er måske fra tulle-basen?
> Se evt.:
>
> (http://worldnames.publicprofiler.org)
>
> Men, det var da ellers ærgeligt. Har du prøvet at tale med den nye
> "ejer"?

Ikke endnu...

> [...]
>
> Men den forhenværende ejer har aldrigt personligt rettet henvendelse til
> mig. Og dengang ville det have haft opsættende virkning.

Kunne måske også tyde på, at det har været en "haj", der har været på
spil. - Det er jo ikke ualmindeligt, at der sidder visse personager
rundt om og ganske enkelt registrerer direkte fra telefonbogen, og så
truer med både bål og bnrand, hvis ikke folk betaler for fx. deres eget
navn... - Der var for nogle år siden endda et par eksempler i København
på, at der blev sendt tæskehold ud til de pågældende.

Jeg har flere gange forsøgt at få registreret mit eget navn - både hele
navnet og forkortelsen 'ers', men det er blevet nægtet, da navnet er
'blokeret'. - Anden forklaring har jeg ikke fået...

Men prøv lige at kigge på både rubini.com og rubini.org...

> [...]
> en periode. Ellers havde han fået det. Og jeg modtager stadig spam fra
> ham efter han fik min privatmail, suk, men det kan han ikke gøre for.

Hm, kan du ikke sætte et spamfilter op til at tage det værste?

> Bortset fra det så synes jeg Tulle er et meget sødt navn. Jeg havde en
> meget sød klassekammerat i halvfjerdserne med det navn.

Tja, det var Kirstens kælenavn fra, hun var helt lille, så det var da
naturligt for os at tage det...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-10 01:08

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Hm, kan du ikke sætte et spamfilter op til at tage det værste?

Jeg er egentlig mere spændt på, hvad hans hunde skal med et domænenavn.
De hunde, jeg kender, er ikke ligefrem ferme til computere, og da slet
ikke til at lave hjemmesider. Af samme grund forstår jeg sådan set godt
frygten for, at hundene ikke er i stand til at sætte et spamfilter op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 10:14

> [...]
> ikke til at lave hjemmesider. Af samme grund forstår jeg sådan set godt
> frygten for, at hundene ikke er i stand til at sætte et spamfilter op.

Kan være det er til noget opdræt/kennel ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-12-10 10:18

> Kan være det er til noget opdræt/kennel ?

Så ville jeg hellere satse på delfiner

--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 12:56

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Så ville jeg hellere satse på delfiner

de er dælme svære at holde i baghaven .. /thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-10 17:45

> de er dælme svære at holde i baghaven .. /thomas

Jeg kender nogen, hvis kælder en overgang egnede sig fint til det. Nu
ligger Esbjerg også lidt lavt. Jeg har også tænkt på det med en kennel.
Jeg kender bare ikke nogen hunderacer eller delfiner for den sags skyld,
der hedder noget med Rubini.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 17:47

> Jeg kender nogen, hvis kælder en overgang egnede sig fint til det. Nu
> ligger Esbjerg også lidt lavt.

er det ikke bare billigere efterhånden at flytte kystliggende byer
indlands .. de kommer jo alligevel til at blive oversvømet inden for de
næste 20-30 år ?

> Jeg har også tænkt på det med en kennel.
> Jeg kender bare ikke nogen hunderacer eller delfiner for den sags skyld,
> der hedder noget med Rubini.

næh, men kennel navnet kan jo gode hedde:

Kennel Rubini eller lign.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-10 21:17

> næh, men kennel navnet kan jo gode hedde:
>
> Kennel Rubini eller lign.

Det var måske en mulighed

<http://www.skrubini.dk/>

De avler Bichon Havanais. Sjovt nok har vi lige fået en Coton de Tuléar.
De ligner godt nok hinanden, men de nedstammer vist også fra de samme
forfædre.

Der er endda en mere:

<http://www.ksrubini.dk/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 21:20

> Det var måske en mulighed
>
> <http://www.skrubini.dk/>

arrrrh ... der er musik i baggrunden ...

> De avler Bichon Havanais. Sjovt nok har vi lige fået en Coton de Tuléar.
> De ligner godt nok hinanden, men de nedstammer vist også fra de samme
> forfædre.

uh, det er godt nok nogen små nogen .. skal i ikke have en rigtig hund
næste gang ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-10 22:24

> arrrrh ... der er musik i baggrunden ...

Jeg blev også lidt overrasket. Så kom min kone forbi og spurgte: "Hører
du Simone?". Det er åbenbart en sangerinde ved navn Simone. Jeg kan se
på iTunes Music Store, at nummeret hedder Vindens Farver og er fra 2005.

> uh, det er godt nok nogen små nogen .. skal i ikke have en rigtig hund
> næste gang ?

Nu er vi ikke rigtig til at have hund, og det er det nærmeste, man kan
komme på ikke at have en hund Det er faktisk praktisk med en lille
hund. Den skræmmer ikke nogen og laver ikke de store ulykker. Den
behøver derfor ikke være ekstremt velafrettet. Den er nem at håndtere.
Man kan lige samle den op, hvis den ikke vil det, den skal. Som kæledyr
og selskabsdyr er den derfor meget velegnet og meget mindre besværlig
end en stor hund. Vi skal jo ikke bruge den til jagt eller noget andet
krævende, så den behøver ikke være så stor og stærk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-10 22:42

> Jeg blev også lidt overrasket. Så kom min kone forbi og spurgte: "Hører
> du Simone?". Det er åbenbart en sangerinde ved navn Simone. Jeg kan se
> på iTunes Music Store, at nummeret hedder Vindens Farver og er fra 2005.

det er ihvertfald rædderligt ...

> [...]
> end en stor hund. Vi skal jo ikke bruge den til jagt eller noget andet
> krævende, så den behøver ikke være så stor og stærk.

det giver jo meget mening ... :)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-01-11 13:49

> [...]
> ikke til at lave hjemmesider. Af samme grund forstår jeg sådan set godt
> frygten for, at hundene ikke er i stand til at sætte et spamfilter op.

De er kendt for deres Schæferhunde. Lidt sjovt at se de pt. er skiftet
over til uldtotter på fire ben.

--
Flemming

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-01-11 14:38

> De er kendt for deres Schæferhunde. Lidt sjovt at se de pt. er skiftet
> over til uldtotter på fire ben.

De er da meget sødere. Vi har lige fået en Coton de Tuléar, der er
beslægtet med Bichon'er. Den er altså bare nuser her i sneen
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-01-11 15:05

> De er da meget sødere. Vi har lige fået en Coton de Tuléar, der er
> beslægtet med Bichon'er. Den er altså bare nuser her i sneen

Ah det mente jeg nok. Jeg er lidt misundelig. Selv om jeg ikke har tid
til hunde. Jeg har en kollega som havde to med på arbejdet en dag. Jeg
var færdig af fryd over hvor nysgerrige og opvakte de virkede. Især
imponerede deres øjenkontakt mig. Men pyh hvor deres pels ligner fast
arbejde.

--
Flemming