"Stat og kommune" det skizofrene system
Fra : Lyrik

Dato : 22-12-10 05:50

Med adskilning i "Stat og Kommune"(Vi lader lige regionerne ligge)
Opbygger man følgende system.

Staten ser på deres egne pengesager og har deres egen
husholdningspung. For den fører de krige, køber kampfly og betaler til
andre ting som de betragter som "Deres" udgifter.

Kommunerne har de fleste udgifter som er borgernære. Skoler, veje,
børnepasning, o.s.v.

Man ser det nu i USA og man ser trenden her! Kommunerne kan ikke
betale deres udgifter. indtægterne falder og udgifterne stiger. I
Detroit aner man fallitten komme.

Her i Danmark kommer de første tendenser i kølvandet på Detroit! Der
er huller i vejene! kommunerne ønsker at borgerne skal overtage
vedligeholdelsen for de private veje. det er ren desparation!
Det ønsker kommunerne fordi de ikke har pengene! De er nået første
fase i konkursen og de har ingen "Mette Reisman og Jan Swyrtz" at
tilkalde til at rette økonomien op.

Løsningen er selvfølgelig: ét land-én økonomi!!!

Staten kan ikke føre krig for milliarder når der er huller i vejene ud
for folks huse! Danskerne har en samlet økonomi! Danskerne er tvunget
af politikerne til at leve med en skizofren økonomi!

Og sjovt nok er det ministrenes yndlings-teenager "Staten" som har råd
til diskoteker og spillen fandango med fester på "Sunny Beach" mens
husmor "Kommunen" kæmper med et husholdningsbudget der ikke er
holdbart!

Ét land,- én økonomi-NU! Inden fallitten i kommunerne bliver en
realitet!

God jul fra
Jens

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 22-12-10 14:18

On Wed, 22 Dec 2010 04:49:51 -0800 (PST), Lyrik wrote:

> [...]
> holdbart!
>

> Ét land,- én økonomi-NU! Inden fallitten i kommunerne bliver en

Grunden til at der mangler penge i kommunerne er, at der bruges for mange
penge på unødvendige ting, samt at der er alt for mange regler for at
understøtte "millimeterdemokratiet" (hellere bruge 1.000kr på at forhindre
at nogen får 50 øre mere and andre).

Fra : Jesper

Dato : 22-12-10 14:31

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> holdbart!
>

> Ét land,- én økonomi-NU! Inden fallitten i kommunerne bliver en

Ét land - én økonomi er en smuk tanke, men man kan ikke bestemme
udgifterne ét sted (kommunerne) og så lade en anden om at kradse pengene
ind (staten). Det betyder, at den økonomiske ansvarlighed går af
fløjten. Fordi den enkelte kommune ikke er ansvarlig for at skaffe penge
til at det den finder på at bruge penge på. Kommunerne burde have større
øknomisk frihed, til f.eks. at lægge penge tilside til dårlige tider.
Omvendt også større ansvar for forvaltningen af samme. De samme kommuner
som ikke har råd til at lappe hullerne i vejene er de samme som har
bekostet voldsomt dyre sportsanlæg og stadions i de seneste år og som nu
tillige har omkostningerne ved at vedligholde samme. Man ligger som man
selv har redt.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Lyrik

Dato : 22-12-10 06:52

On 22 Dec., 14:31, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> ind (staten). Det betyder, at den konomiske ansvarlighed g r af
> fl jten. Fordi den enkelte kommune ikke er ansvarlig for at skaffe penge
> til at det den finder p at bruge penge p . Kommunerne burde have st rre
> knomisk frihed, til f.eks. at l gge penge tilside til d rlige tider.
> Omvendt ogs st rre ansvar for forvaltningen af samme. De samme kommuner
> som ikke har r d til at lappe hullerne i vejene er de samme som har
> bekostet voldsomt dyre sportsanl g og stadions i de seneste r og som nu
> tillige har omkostningerne ved at vedligholde samme. Man ligger som man
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg holder lige Chuck Norris udenfor...

Har kommunerne frådset så meget Jesper? En musiker fra et
symfoniorkester beklagede sig over at København ikke engang havde et
koncerthus! Aarhus har et koncerthus! Hovedstaden? Nå! Nu har en stor
privat hvalfisk bygget et operahus. Så kan vi kalde det koncerthus.
men ikke bygget af hovedstadskommunen!
Brixtofte byggede Farum Arena og måtte i kachotten for det! Klemmer de
små sko her tillands?

Håndbold-europamesterskabet måtte foregå på en mark udenfor Randers!
In the middle of nowwhere! København har ikke engang en giganthal som
kan klare sådan en afvikling. Der er ikke penge til den slags!
Desværre! For hvis du mangler penge og ikke har nogen fabrikker, så
byg et en kæmpearena! Den skal snart få pengene til at vælte ind! Se
på "Parken" og FCK! Og se hvor indtægterne væltede ned over
håndboldhallen i randers! Tænk på TV-indtægter af det umættelige
sportsmarked på TV!

Det er de små sko der koster penge. I små sko kan man usét slide sine
såler op og vade fallitten imøde på bare tæer!

God Jul og på gensyn
jens

Fra : ASKF

Dato : 22-12-10 15:56

Lyrik ytrede sig i
<b9a3a21a-156b-45d0-a6a1-284e0f366757@o4g2000yqd.googlegroups.com> med
dette:

> [...]
>på "Parken" og FCK! Og se hvor indtægterne væltede ned over
>håndboldhallen i randers! Tænk på TV-indtægter af det umættelige

Dårligt eksempel for det foregik i en privat multihal i Herning
<http://en.wikipedia.org/wiki/Jyske_Bank_Boxen>.

Parken har i over 10 år forsøgt at finde den nødvendige sponcering af en
lignende hal, men erhvervslivet i Kbh. har åbenbart ikke interesseret
sig nok for det. Om den hal der skal bygges i Kbh. bliver til noget ved
jeg ikke, selvom KSF er smidt ud af skøjtehallen pga. planerne om
bygningen af en større multihal.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus