MS Windows
briani 27239
Seriel port nummer skifter
Fra : Nederbasse

Dato : 22-12-10 18:30

Hej

Jeg har et kabel (TU-S9) som laver en USB port om til en seriel port
Hver gang jeg sætter kablet stiger nummeret på den serielle port.
Er det muligt at 'låse' den port ISB porten bliver til?

Kablet bruges til at styre en stjernekikkert med og alle option o de
programmer jeg bruger, skal ændres hver gang fordi portens nummer stiger
med 1 hver gang.
Os er XP Pro med sp 3

Lars

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 22-12-10 21:53

On Wed, 22 Dec 2010 18:29:39 +0100, Nederbasse <sdgsdfg@sdfsdf.fk>
wrote:

> [...]
>Hver gang jeg sætter kablet stiger nummeret på den serielle port.
>Er det muligt at 'låse' den port ISB porten bliver til?
Ja og nej, du kan låse så alle muligheder du har for at sætte kablet i
div USB stik bliver til samme com port nummer.
Enhedshåndteringen, porte,vælg den usb-com port der nu er auktuel,
højreklik, vælg egenskaber. Vælg faneblad portindstillinger, klik
avanceret, vælg den com port under "comportnummer" du nu ønsker du med
denne hw usb port vil benytte i fremtiden.
Samme gøres med USB dimsen i alle andre USB porte således at de alle
vil pege på samme comport nummer.

/Hans

Fra : Nederbasse

Dato : 23-12-10 10:59

Den 22-12-2010 21:53, Hans Kj�rgaard skrev:
> [...]
> denne hw usb port vil benytte i fremtiden.
> Samme gøres med USB dimsen i alle andre USB porte således at de alle

SÃ¥dan
Tak for det

Lars