MS Windows
briani 27239
Sidder med en computer ( patient ) laptop ~
Fra : Familien Carstensen

Dato : 22-12-10 17:42

Hej alle

Ejeren af denne HP laptop har som sædvanlig ikke lavet recovery dvd er og nu
er HDD død

HDD ER skiftet MEN

mangler derfor flg:

windows vista home premium DK 32 bit version medie,

Licensen sidder jo på maskinen, men mangler "bare" mediet.

Har forsøgt nettet men finder kun engelske versioner, kan nogle guide hjælpe
mig

hilsen MIG

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-12-10 18:22

HP Support sender et sæt mod et mindre gebyr.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Familien Carstensen

Dato : 22-12-10 18:29

Tak

Det ved jeg godt men sidder med problemt nu og helst skal ordnes inden jul

Ville derfor forsøge at løse det ad denne vej som jeg ofte før har gjort,
men har desværre ikke lige det pågældende medie.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-10 18:30

Jens Peter Karlsen skrev:

>HP Support sender et sæt mod et mindre gebyr.

Hvilket kan betragtes som dummebøde...

folk må sgu snart lære at lave de skiver

Fra : Familien Carstensen

Dato : 22-12-10 18:44

Det har du da fuldstændig ret i,

Har selv lige købt ny Laptop

Det tog KUN 4 timer at lave de 6 dvd skiver den skulle for at gemme
recovery, altså ville gerne gi lidt ekstra for at få dem med fra starten men
NEJ, det kan man ikke få lov til.

God Jul

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-12-10 22:38

Familien Carstensen skrev:

> Det tog KUN 4 timer at lave de 6 dvd skiver
> den skulle for at gemme recovery

Det er utroligt - alle de pc'er jeg leverer, er med
et originalt medie - det fylder kun én dvd

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-12-10 22:46

Allan Vebel skrev:

> Det er utroligt - alle de pc'er jeg leverer, er med
> et originalt medie - det fylder kun én dvd

Hvad kan man så lære af det?

Køb kun en pc hvor du får den originale Windows
med - plus driver-cd.

Spørg ind til det når du køber varen!

Går harddisken død, mister du muligheden for
at lave recovery - det har jeg været udsat for
adskillige gange.

Er der heller ikke driver-cd med, skal man bruge
virkelig mange timer på nettet, for at finde noget
der passer - naturligvis alt efter hvad det er.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Henning

Dato : 25-12-10 22:55

>Køb kun en pc hvor du får den originale Windows
>med - plus driver-cd.

Det kan du og jeg finde ud af - men langt de fleste vil hellere have
et simpelt, automatisk system, hvor maskinen passer sig selv og blot
siger til når den er klar igen efter en restore.

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-12-10 01:52

Henning skrev:

> Det kan du og jeg finde ud af - men langt de
> fleste vil hellere have et simpelt, automatisk
> system, hvor maskinen passer sig selv og blot
> siger til når den er klar igen efter en restore.

Det er kun ganske få der får lavet denne restore
af systemet - og når systemet går ned, har de
ikke noget som helst - hverken system eller data.

Den slags mennesker tager heller ikke backup
af data - det tror bare at jeg kan redde det hele
når maskinen går ned.

Det kan jeg i mange tilfælde, men dør harddisken,
kan man ikke ret meget, når der ikke er lavet
backup af data - eller en recovery.

Så må man starte forfra på bar bund

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-12-10 20:27

Allan Vebel skrev den 25-12-2010:

> Det er utroligt - alle de pc'er jeg leverer, er med
> et originalt medie - det fylder kun én dvd

Hvad kan du levere af bærbare der opfylder ovenstående?

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-12-10 21:19

Jørgen Nielsen skrev:

> Hvad kan du levere af bærbare der opfylder
> ovenstående?

Det har jeg jo lige fortalt:

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bo

Dato : 26-12-10 22:12

Allan Vebel kom med følgende:
> Jørgen Nielsen skrev:

> Det har jeg jo lige fortalt:

Nææ du har fortalt, at du levere et originalt medie med, men ikke hvad
det er du levere dem med ... for nogen er pcén jo og

Fra : Bo

Dato : 26-12-10 22:13

Bo formulerede spørgsmålet:
> Allan Vebel kom med følgende:

> Nææ du har fortalt, at du levere et originalt medie med, men ikke hvad det
> er du levere dem med ... for nogen er pcén jo også rimlig vigtig
den sendte sig sgu lige selv, inden jeg blev færdig

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-12-10 23:40

Allan Vebel skrev den 26-12-2010:

> Det har jeg jo lige fortalt:

Der står jo intet om hvilke bærbare du kan tilbyde med et originalt
medie.

At de preinstallerede fylder så meget er vel primært på grund af alt
det mere eller mindre brugbare softeware der er hældt på.

Om folk glemmer at lave recoveryskiver eller smider de skiver du
leverer væk, giver vel næste samme problem.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-12-10 00:32

Jørgen Nielsen skrev:

> Der står jo intet om hvilke bærbare du kan
> tilbyde med et originalt medie.

Jo, der står "alle" - er det ikke klart nok?

> At de preinstallerede fylder så meget er vel
> primært på grund af alt det mere eller mindre
> brugbare softeware der er hældt på.

Jo, det kan være Norton eller en testudgave af
Office - jeg kan bare ikke få det til at fylde 6
dvd-skiver.

> Om folk glemmer at lave recoveryskiver eller
> smider de skiver du leverer væk, giver vel
> næste samme problem.

Smider væk? Ja, det giver kun problemer for
kunden - så koster det lidt mere

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 19:07

Den 22-12-2010 17:42, Familien Carstensen skrev:
> [...]
>
> Licensen sidder jo på maskinen, men mangler "bare" mediet.
>

> Har forsøgt nettet men finder kun engelske versioner, kan nogle guide

Har sendt dig en mail

Venligst
Mcwm

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-12-10 21:52

Den 22.12.2010 kl. 18:29 skrev Familien Carstensen <cc@fjerncool.dk>:

> Det ved jeg godt men sidder med problemt nu og helst skal ordnes inden
> jul

Hæld Ubuntu på dyret. Så er de kørende.

> Ville derfor forsøge at løse det ad denne vej som jeg ofte før har
> gjort, men har desværre ikke lige det pågældende medie.

Og når nu engang I har fået diskene fra HP. Så der det bare at hælde
gode gamle Windows ind igen.

mvh
Henning

Fra : Bo

Dato : 22-12-10 22:08

Læs evt. post d. 19/12 win 7 Instalationsmedie - hvor findes det

Andreas Møler Hansen sidste indlæg indeholder et link, der måske kan
bruges