Flytte iTunes fra windows til mac
Fra : Robert Piil

Dato : 22-12-10 11:49

Jeg har nu haft nogle fornøjlige timer med min nye Mac. Alt fungerer
fremragende og specielt EyeTV og hybrid er en fornøjelse. det fungerer
lige nøjagtig sådan, som jeg altid har drømt om, når jeg har rodet med
Windows Mediecenter og tv-tunere (og deres software) på windows.

En ting kan jeg dog ikke få til at fungere som jeg gerne vil, og det er
overflytningen af mit iTunes bibliotek.

Jeg har prøvet med at kopiere hele bibliotek ud på en ekstern disk, og
derefter over på mac'en, men jeg kan ikke få den til bare at overtage
biblioteket med de gamle indstilling, som jeg gerne vil have det. Det
nærmeste jeg er kommet på er at importere alle mediefilerne i den nye
iTunes, men det er ikke optimalt, da jeg så ikke får al min
organisering og alle mine podcasts korrekt med over.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-10 11:57

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
> iTunes, men det er ikke optimalt, da jeg så ikke får al min
> organisering og alle mine podcasts korrekt med over.

her er lidt hints:

<http://support.apple.com/kb/HT1751>

det skulle være ligetil ..

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 22-12-10 12:14

On 2010-12-22 11:56:53 +0100, Thomas von Hassel said:

> her er lidt hints:
>
> <http://support.apple.com/kb/HT1751>
>
> det skulle være ligetil ..

Jeg synes jo det er det jeg har gjort, men jeg har jo sikkert klokket i
det et sted. Jeg prøver en gang til - og så lidt mere omhyggeligt.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-10 12:15

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Jeg synes jo det er det jeg har gjort, men jeg har jo sikkert klokket i
> det et sted. Jeg prøver en gang til - og så lidt mere omhyggeligt.

og alt dit musik m.m. er konsolideret i iTunes biblioteket ?

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 22-12-10 12:43

On 2010-12-22 12:15:28 +0100, Thomas von Hassel said:

> og alt dit musik m.m. er konsolideret i iTunes biblioteket ?
>
> /thomas

Ja, men jeg glemte at holde option-tasten nede, da jeg startede iTunes
på Mac'en har jeg opdaget. Så da der ikke var det forventede i iTunes
da jeg startede op, legede jeg (lidt for meget), så nu har jeg slettet
alt på Mac'en og starter forfra for at være sikker på jeg har det hele
med over - i det rigtige format.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Robert Piil

Dato : 22-12-10 20:48

On 2010-12-22 12:42:34 +0100, Robert Piil said:

> [...]
> da jeg startede op, legede jeg (lidt for meget), så nu har jeg slettet
> alt på Mac'en og starter forfra for at være sikker på jeg har det hele

Noget er råddent med mit windows library. Nu lykkedes det ig at få den
over, og alt ser fint ud - bortset fra et lille udråbstegn ved hver
eneste fil - og den finder dem ikke uden hjælp. Nu har jeg så ændret
placering på mit gamle bibliotek og kører en ny konsolidering, så
skulle der være en rimelig chance for at der kunne kommer det relevante
med over - men det tager jo noget tid, med sådan et par hundrede GB
filer.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Robert Piil

Dato : 22-12-10 23:19

On 2010-12-22 20:47:37 +0100, Robert Piil said:

> [...]
> skulle der være en rimelig chance for at der kunne kommer det relevante
> med over - men det tager jo noget tid, med sådan et par hundrede GB

Og så lykkedes det!

Jeg skulle lige lure at det er mediefilerne man konsoliderer og peger
på fra iTunes-indstillingerne og at kataloget ikke flytter med ved
konsolidering. Holder man tungen lige i munden er det jo så faktisk ret
ligetil at flytte rundt på filerne og katakloget uafhængigt af hinanden
- men der bliver først sjovt når kataloget peger på mediefilerne

--
Robert Piil
http://piil.org