Flytte mails fra Outlook 2007 til Apple Ma~
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 22-12-10 09:02

Hej guruer,

Håber i kan hjælpe en nyligt konverteret Mac bruger..

Jeg har igennem flere år anvendt Outlook til mine personlige mails, så
jeg har jo efterhånden en god stak uerstattelige oplysninger liggende i
min gamle postkasse.
Jeg har nu vovet springet, og er i gang med at konvertere til sneleopard
Jeg har selvfølgelig forlængst fået sat min mail op i Apple Mail - men
har endnu ikke fundet frem til den bedste måde at få mine mails med mig
- på min win pc har jeg Outlook 2007 installeret.

Er der nogen her som har en god ide ?

Andreas M. Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-12-10 12:23

On 2010-12-22 09:01:46 +0100, Andreas Møller Hansen said:

> [...]
> har endnu ikke fundet frem til den bedste måde at få mine mails med mig
> - på min win pc har jeg Outlook 2007 installeret.

Ja. Jeg har selv gjort det samme for godt et år siden. Der brugte jeg O2M:
http://www.littlemachines.com/download.php

Det virkede godt.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 23-12-10 08:28

> Ja. Jeg har selv gjort det samme for godt et år siden. Der brugte jeg O2M:
> http://www.littlemachines.com/download.php
>
> Det virkede godt.

hej Kurt,

Tak for tippet - det ser jo tilforladeligt ud, og 10$ for at redde de
sidste 10 års korrespondance er jo heller ikke så slemt

Andreas M. Hansen

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-10 09:45

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> har endnu ikke fundet frem til den bedste måde at få mine mails med mig
> - på min win pc har jeg Outlook 2007 installeret.

1. Opret en MobileMe konto. Svjh kan man få en »på prøve« i en måneds
tid.

2. I Outlook på din gamle Windows-maskine skal du overføre dine mails
til MobileMe. Det kræver naturligvis at Outlook sættes op til [også] at
bruge MobileMe. Du burde så i Outlook kunne trække alle dine mails [og
de mapper de ligger i] over på MobileMes mailserver. Overførslen kan nok
tage timer, hvis du har mange mails.

3. Mail på Mac skal du naturligvis også sætte op til MobileMe, og så
sørge for at have såvel et kopi af mailene lokalt, som på MobileMe. I
hvert fald hvis du som os andre finder ud af at det er smart at have
MobileMe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 23-12-10 12:17

> [...]
> sørge for at have såvel et kopi af mailene lokalt, som på MobileMe. I
> hvert fald hvis du som os andre finder ud af at det er smart at have

Hej Per,

Det var jo også en mulighed.
Jeg har kigget lidt på MobileMe - men er kommet til den
konklusion/antagelse at meget af der smarte kommer til udslag hvis man
har en iPhone - er det korrekt ?
På telefon området har jeg en htc Desire - og Android spiller perfekt
sammen med Gmail fra Google, så derfor er MobileMe vel ikke det rigtige
valg for mig ?
Men man kunne selvfølgelig bruge den gratis prøveperiode til at flytte
mails - men det virker lidt mere kringlet end med O2M synes jeg umiddelbart.

Andreas M. Hansen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-12-10 12:21

> [...]
> mails - men det virker lidt mere kringlet end med O2M synes jeg umiddelbart.

næh, gmail gør det meget bedre.

--
Flemming

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 23-12-10 22:29

> næh, gmail gør det meget bedre.

Hej Flemming,

Jeg forstår ikke helt din kommentar ?

Mener du at gmail vil være bedre end O2M til at flytte min post fra min
winpc til min mac ? - eller mener du at kombinationen gmail - android
spiller bedre en iPhone - mobileMe ?

Det er desværre ikke kun gmail mail som skal flyttes, men mange års mail
modtaget som pop3 mail i et antal forskellige versioner af outlook.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-12-10 15:48

> [...]
>
> Det er desværre ikke kun gmail mail som skal flyttes, men mange års mail
> modtaget som pop3 mail i et antal forskellige versioner af outlook.

du kan bruge Gmail som IMAP, synce alt dit mail til Gmail, og så synce
til Mail.app bagefter.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-10 13:02

> [...]
> mails - men det virker lidt mere kringlet end med O2M synes jeg umiddelbart.

Ja, jeg har to Intel Mac'er som jeg fuldt ud kan bruge med moderne
MobileMe. En iPhone, og så regner jeg med at købe en iPad version 2, når
den om få måneder komer på m arkedet. Her synkroniserer MobileMe som det
skal gøres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-12-10 09:28

> [...]

> har endnu ikke fundet frem til den bedste måde at få mine mails med mig
> - på min win pc har jeg Outlook 2007 installeret.

Jeg ville droppe Apple Mail og gå til gmail. Hos gmail kan du finde
flere oplysninger om fx oprettelse af imap og lade gmail ordne resten.
En første hurtig søgning gav fx denne vejledning:

"In a nutshell, set up IMAP access to Gmail in Outlook, and drag and
drop your folders onto Google's servers."

<http://lifehacker.com/334158/move-email-from-outlook-to-gmail>
--
Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-12-10 11:51

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Jeg ville droppe Apple Mail og gå til gmail. Hos gmail kan du finde

Apple Mail understøtter fint gmail.

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-12-10 23:17

Nu faldt 10 øren endeligt !
Jeg fik konfigureret min outlook til IMAP, og flyttet alle mine mails
over i en folder på gmail, så nu kan jeg se dem i min Apple Mail.

Jeg siger mange tak til alle som har givet gode råd i denne tråd - det
sparede mig for 10 $ til et once-in-a-lifetime program!

Glædelig jul til alle!

Andreas M. Hansen